- Na UK tržištu stojimo dobro, ovo je jedno od pet tržišta iz našeg TOP-a 10 gdje smo imali i rast dolazaka i broja noćenja. S nekakvim blagim optimizmom gledamo i na sljedeću turističku godinu što se tiče tržišta Ujedinjenog Kraljevstva – izjavio je ministar turizma Tonči Glavina na World Travel Market-u (WTM) u Londonu, jednom od najvećih i najvažnijih turističkih sajmova na svijetu na kojemu Hrvatska turistička zajednica i ove godine predstavlja ukupnu domaću turističku ponudu.
Na hrvatskom štandu predstavlja se 27 suizlagača među njih preko 4000, koliko ih je na sajam s gotovo 50 tisuća sudionika stiglo iz više od 180 zemalja.
- Prema procjenama ovdašnjih putničkih agencija očekivanja su da će se zadržati isti intezitet putovanja, ali ono što je posebno zanimljivo jest da gosti u najavama za sljedeću godinu iskazuju veći interes za putovanjima u travnju, svibnju i lipnju, kao i u rujnu i listopadu, a najmanji interes je za putovanja u srpnju i nešto malo veći za kolovoz. Itekako trebamo voditi računa o još jednoj stvari...
Posljednjih dana u Velikoj Britaniji traje rasprava o uvođenju novih poreza kao odgovor na postCOVID i post Brexit, pa će biti veliki uspjeh ponoviti turističke rezultate koje imamo ove godine. Iznimno je važno cjenovnom konkurentnošću pokazati jedan novi iskorak. Posebno treba obratiti pozornost na srpanj gdje će trebati izaći s posebnim paketima i cijenama kako bismo zadržali brojke koje smo imali ove godine - istakao je ministar Glavina.
Nova špica sezone
Trendovi u putovanjima se mijenjaju, u našem slučaju lipanj i rujan očito postaju nova špica sezone što zbog klimatskih promjena što zbog želje gostiju za izbjegavanjem ljetnih gužvi. Hrvatska je, kazao je između ostalog ministar turizma, svojim trenutnim rezultatima na britanskom tržištu u blagom rastu u odnosu na konkurenciju na Mediteranu poput Španjolske, Grčke i Italije. Da bi se i zadržali potrebne se avio linije pa je jedan od partnera, koji predstavlja 20 posto hrvatskog turističkog prometa najavio ljetni red letenja u 2026. već od 31. ožujka do 7. studenog.
Na sajmu u Londonu potpisan je i Sporazum o suradnji između Hrvatske turističke zajednice i Jet2 grupacije, pod kojom djeluju Jet2.com kao treći najveći avioprijevoznik u UK te Jet2Holidays kao jedan od vodećih britanskih turoperatora koji nudi paket aranžmane za cijeli Mediteran. Sporazum su potpisali direktor HTZ-a Kristjan Staničić i David Neill, direktor za korporativne poslove i održivost u Jet2. Jet2, koji leti za Dubrovnik, Split i Pulu, bi u sljedeće četiri godine trebao povećati broj UK turista u Hrvatskoj za 45 posto.
Rast dolazaka
- U ovoj godini s britanskog tržišta bilježimo rast dolazaka i noćenja, što potvrđuje da Hrvatska sve snažnije zauzima poziciju među najpoželjnijim mediteranskim destinacijama za britanske putnike. Britanci su dobri potrošači koji putuju tijekom cijele godine, brzo donose odluku o svom putovanju, vole istraživati nove destinacije, a sigurnost im je jedan od osnovnih preduvjeta kod odabira mjesta za odmor. Cijene autentičnost, održivost i kvalitetu - naglasio je Kristjan Staničić dodajući da kvalitetan avioprijevoz ima velik značaj za produženje glavnog dijela turističke godine.
Na pozitivne trendove s UK tržišta ukazuju i rezultati turističkog prometa, odnosno podaci sustava eVisitor prema kojima je s ovog tržišta u našoj zemlji tijekom prvih 10 mjeseci ostvareno 825 tisuća dolazaka i 4,1 milijuna noćenja, što u odnosu na isto razdoblje lani predstavlja rast od +1 posto u dolascima i +2 posto u noćenjima. Pritom su Britanci najviše noćenja ostvarili u Dubrovačko-neretvanskoj i Splitsko-dalmatinskoj županiji, a gledano po destinacijama u Dubrovniku, Splitu, Konavlima, Župi dubrovačkoj, Rovinju i Zadru.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....