StoryEditorOCM
SplitWorld Travel Market

Lipanj i rujan su nove špice sezone! Hrvatska oduševila u Londonu; Glavina optimističan: ‘Bit će to veliki uspjeh...‘

Piše Mirela Goreta
4. studenog 2025. - 20:18

- Na UK tržištu stojimo dobro, ovo je jedno od pet tržišta iz našeg TOP-a 10 gdje smo imali i rast dolazaka i broja noćenja. S nekakvim blagim optimizmom gledamo i na sljedeću turističku godinu što se tiče tržišta Ujedinjenog Kraljevstva – izjavio je ministar turizma Tonči Glavina na World Travel Market-u (WTM) u Londonu, jednom od najvećih i najvažnijih turističkih sajmova na svijetu na kojemu Hrvatska turistička zajednica i ove godine predstavlja ukupnu domaću turističku ponudu.

Na hrvatskom štandu predstavlja se 27 suizlagača među njih preko 4000, koliko ih je na sajam s gotovo 50 tisuća sudionika stiglo iz više od 180 zemalja.

- Prema procjenama ovdašnjih putničkih agencija očekivanja su da će se zadržati isti intezitet putovanja, ali ono što je posebno zanimljivo jest da gosti u najavama za sljedeću godinu iskazuju veći interes za putovanjima u travnju, svibnju i lipnju, kao i u rujnu i listopadu, a najmanji interes je za putovanja u srpnju i nešto malo veći za kolovoz. Itekako trebamo voditi računa o još jednoj stvari...

image

Hrvatski štand u Londonu

Htz/

Posljednjih dana u Velikoj Britaniji traje rasprava o uvođenju novih poreza kao odgovor na postCOVID i post Brexit, pa će biti veliki uspjeh ponoviti turističke rezultate koje imamo ove godine. Iznimno je važno cjenovnom konkurentnošću pokazati jedan novi iskorak. Posebno treba obratiti pozornost na srpanj gdje će trebati izaći s posebnim paketima i cijenama kako bismo zadržali brojke koje smo imali ove godine - istakao je ministar Glavina.

Nova špica sezone

Trendovi u putovanjima se mijenjaju, u našem slučaju lipanj i rujan očito postaju nova špica sezone što zbog klimatskih promjena što zbog želje gostiju za izbjegavanjem ljetnih gužvi. Hrvatska je, kazao je između ostalog ministar turizma, svojim trenutnim rezultatima na britanskom tržištu u blagom rastu u odnosu na konkurenciju na Mediteranu poput Španjolske, Grčke i Italije. Da bi se i zadržali potrebne se avio linije pa je jedan od partnera, koji predstavlja 20 posto hrvatskog turističkog prometa najavio ljetni red letenja u 2026. već od 31. ožujka do 7. studenog.

image

HTZ u Londonu

Htz/

Na sajmu u Londonu potpisan je i Sporazum o suradnji između Hrvatske turističke zajednice i Jet2 grupacije, pod kojom djeluju Jet2.com kao treći najveći avioprijevoznik u UK te Jet2Holidays kao jedan od vodećih britanskih turoperatora koji nudi paket aranžmane za cijeli Mediteran. Sporazum su potpisali direktor HTZ-a Kristjan Staničić i David Neill, direktor za korporativne poslove i održivost u Jet2. Jet2,  koji leti za Dubrovnik, Split i Pulu, bi u sljedeće četiri godine trebao povećati broj UK turista u Hrvatskoj za 45 posto.

Rast dolazaka

- U ovoj godini s britanskog tržišta bilježimo rast dolazaka i noćenja, što potvrđuje da Hrvatska sve snažnije zauzima poziciju među najpoželjnijim mediteranskim destinacijama za britanske putnike. Britanci su dobri potrošači koji putuju tijekom cijele godine, brzo donose odluku o svom putovanju, vole istraživati nove destinacije, a sigurnost im je jedan od osnovnih preduvjeta kod odabira mjesta za odmor. Cijene autentičnost, održivost i kvalitetu - naglasio je Kristjan Staničić dodajući da kvalitetan avioprijevoz ima velik značaj za produženje glavnog dijela turističke godine.

image

Hrvatski štand u Londonu

Htz/

Na pozitivne trendove s UK tržišta ukazuju i rezultati turističkog prometa, odnosno podaci sustava eVisitor prema kojima je s ovog tržišta u našoj zemlji tijekom prvih 10 mjeseci ostvareno 825 tisuća dolazaka i 4,1 milijuna noćenja, što u odnosu na isto razdoblje lani predstavlja rast od +1 posto u dolascima i +2 posto u noćenjima. Pritom su Britanci najviše noćenja ostvarili u Dubrovačko-neretvanskoj i Splitsko-dalmatinskoj županiji, a gledano po destinacijama u Dubrovniku, Splitu, Konavlima, Župi dubrovačkoj, Rovinju i Zadru.

‘Pomalo‘ način

Posebnost ovogodišnjeg izdanja londonskog sajma je WTM Trend Fest - novi kulturni program koji se održava u potpuno novoizgrađenom paviljonu i koji promovira gastronomiju, wellness, pop kulturu, sport i avanturu.

Rudolf Štefan, chef i vlasnik šibenskog restorana Pelegrini, nositelj Michelinove zvjezdice, te Ante Udovičić, glavni chef luksuznog Lemongarden hotela na Braču i član udruženja JRE – Jeunes Restaurateurs imali su čast biti prvi nositelji nacionalnog gastronomskog predstavljanja. Njihova je prezentacija objedinila bogatu hrvatsku tradiciju i suvremene kulinarske trendove pri čemu su istakli raznolikost lokalnih sastojaka, autohtonih okusa i kreativnost koja krasi modernu hrvatsku gastronomsku scenu.

Predstavljanje hrvatske eno-gastronomije upotpunila je prezentacija i degustacija hrvatskih vina, sireva i drugih namirnica, održana u sklopu hrvatskog štanda u suradnji Hrvatske turističke zajednice i Hrvatske gospodarske komore. Na sajmu je, unutar štanda HTZ-a prvi put postavljen i "Find your Pomalo“ - kutak koji predstavlja mjesto za kratki predah, bijeg od stresne svakodnevice i približavanje inozemnim partnerima hrvatskog ‘pomalo‘ načina života.

Vrijednost za novac

Gosti s UK tržišta su, gledano prema županijama, najviše noćenja ostvarili u Dubrovačko-neretvanskoj (1,4 milijuna noćenja), Splitsko-dalmatinskoj (1,3 milijuna noćenja) te Istarskoj županiji (555 tisuća noćenja).

Najviše su noćenja ostvarili u hotelima (1,9 milijuna noćenja) i objektima u domaćinstvu (1,32 milijuna noćenja). Riječ je o iznimno važnom tržištu, jer je riječ o gostima koji su vrlo dobri potrošači, koji putuju tijekom cijele godine, koji vole i traže kvalitetu ponude i raznovrsnost dostupnih proizvoda i usluga. Hrvatska je u Velikoj Britaniji prepoznata kao zemlja ljepote, prekrasnih krajolika, raznovrsna i bogata poviješću i kulturom te poznata po gostoprimstvu. Upravo su raznovrsnost ponude, autentična iskustva, ljubaznost, "quality for money“ te obiteljska putovanja imali važnu ulogu u percepciji naše zemlje kao destinacije pogodne za putovanja različitih generacija.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. studeni 2025 20:19