StoryEditorOCM
Splitnema kraja gužvama

Najzakrčeniji pravac u zemlji postat će - još gori! Kolone će biti biblijskih razmjera; počeli novi radovi oko Splita

Piše Frano Kiso
22. listopada 2025. - 19:56

Prometni potez od Kaštela i Solina preko Splita i sve do Podstrane i Omiša jedan je od cestovno najopterećenijih u Republici Hrvatskoj, a vozači gube sate i sate da bi došli do svog odredišta. Lokalne vlasti muku muče s prometnim rješenjima koja su se dosad pokazala poprilično neučinkovitima i sve nade polažu u novi most na solinskoj Širini i buduću obilaznicu između Splita i Omiša.

A dok se sve to realizira na terenu, vozači će morati podnositi još veću muku kotrljajući se između bagera, kamiona i miksera i čini se da bi moglo kulminirati upravo ove jeseni i zime kada ćemo zabilježiti vjerojatno rekordne gužve. Naime, upravo se na spomenutom pravcu odvija niz velikih građevinskih radova i zahvata koji će dodatno usporiti prometovanje dok se ne finaliziraju projekti, pa smo ovom prilikom pobrojali što se sve radi i gradi.

Projekt na Širini

Prije par tjedana došlo je do točke pucanja na jednom od najnotornijih križanja u Hrvatskoj kada su vozači iz Kaštela satima u Solinu čekali da bi se probili do Splita. Zbog tih prometnih zastoja Grad Split je najavio intenzivnu suradnju s projektnim partnerom Hrvatskim cestama, podugovarateljem zaduženim za implementaciju signalnih planova, kao i s izrađivačima prometnih elaborata koji su temelj za uvođenje inteligentnih transportnih sustava.

image

Radovi na solinskoj Širini

Tom Dubravec/Cropix

Hrvatske ceste stoje i iza samog projekta koji bi trebao preporoditi Širinu. Riječ je o 510 metara dugom mostu "Jadro", a izvođači se od samog početka radova suočavaju s brojnim komplikacijama i izazovima na gradilištu opterećenom neucrtanim instalacijama koje se moraju premjestiti, kao i rasprostranjenom arheološkom nalazištu na koje nije imun skoro nitko tko malo dublje zakopa na području antičke Salone. Upravo je zbog toga znalo doći došlo do kilometarskih gužvi uslijed prekida rada semafora.

image

Gužve na Širini

Nikola Brboleža/Cropix

– U sljedećim mjesecima započinju ključni armiranobetonski radovi; izrada naglavnica pilota, upornjaka i stupova mosta, kao i dio rasponske konstrukcije na lijevoj obali Jadra. Paralelno se priprema i izrada čelične konstrukcije mosta. Početak proizvodnje je u rujnu, a montaža u siječnju 2026. godine – informirao nas je Davor Trlaja, iskusni mostograditelj i voditelj projekta.

Potvrdio nam je da unatoč svim poteškoćama, planirani rok završetka, odnosno ljeto 2026. godine, i dalje stoji, pa će upravo zato u idućem razdoblju biti još turbulentniji i izazovniji prolazak kroz Širinu.

Obnova mosta u Omišu

S potpuno druge strane ovog prometnog pravca upravo su počeli radovi koji su momentalno blokirali Omiš i nanizali automobile u stotine metara duge kolone. Riječ je o rekonstrukciji mosta preko Cetine i uređenju rotora, pa je ponedjeljak uvedena privremena semaforska regulacija prometa.

Prema najavi izvođača, semaforska regulacija privremeno će upravljati prometom na dijelu gradilišta rotora i preko mosta, a u utorak, 21. listopada, kroz noć ili u ranim jutarnjim satima, uveden je i jednosmjerni promet kroz sam Omiš. Taj režim ostat će na snazi sve dok radovi ne budu završeni, što bi, prema procjenama, moglo potrajati i do šest mjeseci.

image

Gužva u Omišu nakon početka radova na mostu

Privatni album

Iz Grada Omiša poručuju kako je ovakav način regulacije nužan zbog sigurnosti radnika i vozača te kako će se plan provoditi samo ako vremenski uvjeti budu povoljni. U slučaju nepovoljnih vremenskih prilika, semaforska regulacija ostaje na snazi do daljnjega.

Vozačima se savjetuje da, ako je moguće, izbjegavaju prolazak kroz Omiš te koriste alternativne pravce. Ni javni prijevoz ne donosi značajno olakšanje pošto će autobusi iz smjera Makarske biti preusmjereni preko novog mosta, no promet će i dalje ovisiti o vremenskim uvjetima, posebice buri.

Kaos u sredini ‘sendviča‘

Čak i ako isključimo sve radove iz priče, na području Podstrane i Stobreča vladaju vječne gužve u najfrekventnijim satima u danu. Nemoguće je glatko prozujati između grada i susjedne općine, pa ni ne čudi što je u Strožancu nedavno održan prosvjed mještana Podstrane i okolnih naselja zbog svakodnevnih prometnih gužvi koje već godinama paraliziraju Jadransku magistralu.

image

Prosvjed stanovnika Podstrane zbog svakodnevne prometne gužve

Jakov Prkić/Cropix

Prosvjednici su s transparentima, zviždaljkama i porukama "Dosta čekanja" i "Hoćemo sigurnu cestu" poručili kako su umorni od višesatnih kolona, kašnjenja djece u školu i ignoriranja njihovih zahtjeva od strane nadležnih institucija te su zatražili hitnu izradu neovisne prometne studije i uvođenje pametne signalizacije i boljeg nadzora prometa na kritičnim raskrižjima u Strožancu i Žrnovnici.

image

Načelnik Podstrane Mijo Dropuljić uporno ignorira novinarske poruke i pozive

Vojko Bašić/Cropix

Načelnik Mijo Dropuljić je na sve to ustvrdio da je on prvi načelnik Podstrane koji je počeo sustavno raditi na ovom prometnom problemu te kako ne pokušava "prebacivati lopticu" na druge, nego izravno preuzeti dio odgovornosti.

Novi radovi

Međutim, u utorak ujutro vozačima je pao mrak na oči kad su vidjeli nove bagere kako kopaju po jednom od križanja u Strožancu, što znači i višestruko povećanje gužvi i zastoja. Cijeli dan smo bezuspješno zvali i kontaktirali Općinu i načelnika, izvrtjeli desetke brojeva, ali o novim kopanjima nismo uspjeli dobiti ni jednu jedinu informaciju, kao da nije riječ o radovima koji će dodatno "usositi" tisuće ljude.

image

Novi radovi uz cestu u Strožancu i zatvorena traka

Ante Čizmić/Cropix

Ništa bolja situacija nije ni u susjednom Stobreču. Čak tri prometna redara usmjeravali su vozače kroz jedno od najvećih raskrižja oko Splita, dok su radnici istovremeno vršili radove na semaforima i prilagođavali ih za "Inteligentni prometni sustav". Nećemo ni spominjati kako upravo kod ovog čvorišta tjednima traju radovi u ulici Put svetog Lovre u sklopu aglomeracije.

image

Čak tri prometna redara reguliraju promet na stobrečkom križanju

Ante Čizmić/Cropix

Tako je na potezu od križanja s državnom cestom D8 do priključka kampa i sportskog centra privremeno potpuno zatvoren zapadni kolnik ulice Put svetog Lovre i promet se odvija istočnim kolnikom u oba smjera. Uzevši sve skupa u obzir, čini se da je vozačima najbolja opcija zatražiti od poslodavca dozvolu za rad od kuće, barem sljedećih nekoliko mjeseci koliko će trajati cijeli ovaj košmar između Kaštela i Omiša.

image

Radovi aglomeracije na ulazu u Stobreč

Ante Čizmić/Cropix
image

Gužva u Omišu nakon početka radova na mostu

Privatni album
image

Gužva kroz Podstranu

Nikola Brboleža/Cropix
image

Novi radovi uz cestu u Strožancu i zatvorena traka

Ante Čizmić/Cropix
image

Novi radovi uz cestu u Strožancu i zatvorena traka

Ante Čizmić/Cropix
image

Prometni redar u Stobreču

Ante Čizmić/Cropix
image

Prometni redar u Stobreču

Ante Čizmić/Cropix
image

Čak tri prometna redara reguliraju promet na stobrečkom križanju

Ante Čizmić/Cropix
image

Radovi aglomeracije na ulazu u Stobreč

Ante Čizmić/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. listopad 2025 15:50