Prometne gužve na prilazu Splitu preko Solina i Kaštela posljednjih dana postale su tema ne samo lokalnih medija i službenih gradskih priopćenja, već i goruća rasprava na Redditu. Vozači iz Kaštela, Solina i okolnih mjesta svakodnevno dijele svoja iskustva, frustracije i prijedloge, dok se problem prometnog čvora na Širini pretvara u simbol kronične prometne opterećenosti šireg splitskog područja.
Tko je kriv?
Sve je krenulo nakon zamjene semafora na solinskoj Širini. Grad Split je u suradnji s Hrvatskim cestama i izvođačima radova pokrenuo implementaciju inteligentnog prometnog sustava (ITS). Prema tvrdnjama iz Grada, signalni planovi nisu značajno izmijenjeni – razlika je, kažu, svega jedna sekunda po ciklusu. Ipak, vozači se ne slažu s tim ocjenama te tvrde da semafori nisu usklađeni, što stvara dodatna zadržavanja i blokade raskrižja.
Gradonačelnik Solina Dalibor Ninčević potvrdio je da je u kontaktu s nadležnima te da je problem prijavljen. Grad Split pak navodi kako se stanje kontinuirano prati, a signalni planovi prilagođavat će se ‘kroz više iteracija‘ u potrazi za rješenjem.
‘Zona sumraka‘
Na Redditu se u međuvremenu vodi živa rasprava. Jedan korisnik piše kako je njegov kolega ‘oborio rekord‘ te iz Kaštel Gomilice do Splita putovao gotovo dva sata. Drugi komentira da ‘nikad nije bilo ovako cijelo jutro i na svim pravcima‘, uspoređujući situaciju sa ‘zonom sumraka‘.
Frustracije rastu i zbog osjećaja da se problemu ne nazire kraj.
- Od Petrolove pumpe do Širine sat i 25 minuta – to je raspad sistema - napisao je jedan od sudionika rasprave. Drugi pak smatraju da razlog nije samo u semaforima, već i u sve većem broju ljudi koji se sele iz Splita u okolna mjesta, a posao im ostaje u gradu.
‘Nisi zaglavio u prometu, ti si promet‘
Jedan komentar ironično poručuje.
- You are not stuck in the traffic, you are traffic.
Poruka jasno ilustrira dojam građana da se prometni problemi gomilaju jer Split nema održivu alternativu cestovnom prometu. Većina se slaže da je javni prijevoz zastario i ne prati rast broja stanovnika i vozila.
- Više je auta, a javni prijevoz se nije makao od doba Juge - piše jedan korisnik.
Pojavljuju se i prijedlozi dugoročnih rješenja – poput izgradnje željezničke pruge od Trogira kroz sva Kaštela koja bi rasteretila cestovni promet. Neki pak upozoravaju da će i eventualna denivelacija Širine samo premjestiti gužvu na drugo kritično raskrižje, primjerice kod trgovačkog centra Mall of Split.
Gužve na prilazu Splitu tako više nisu samo prometno pitanje, nego i socijalno-ekonomski pokazatelj. Stanovnici Splita sve češće sele u Podstranu, Kaštela i druga obližnja mjesta gdje su cijene stanova i najamnina pristupačnije, no to znači i da se tisuće ljudi svakodnevno vozi prema gradu i nazad. Rezultat je – kolone koje se protežu kilometrima i vozači na rubu živaca.
Situacija bolja, ali rješenje još daleko
Iako su protekli dani bili obilježeni dugim čekanjima i frustracijom vozača, danas je situacija nešto povoljnija. Putovanje iz Kaštela do Splita, koje je jučer trajalo gotovo dva sata, danas je trajalo tek oko pola sata. Ipak vozači upozoravaju da je riječ o privremenom poboljšanju te da se trajno rješenje problema, poput modernizacije javnog prijevoza ili novih prometnih projekata, još uvijek čeka.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....