StoryEditorOCM
Split‘Zona sumraka‘

O nesnosnim gužvama od Kaštela do Splita bruje i društvene mreže. A neki za ‘raspad sistema‘ ne krive samo semafore...

Piše Karlo Barbir
2. listopada 2025. - 11:58

Prometne gužve na prilazu Splitu preko Solina i Kaštela posljednjih dana postale su tema ne samo lokalnih medija i službenih gradskih priopćenja, već i goruća rasprava na Redditu. Vozači iz Kaštela, Solina i okolnih mjesta svakodnevno dijele svoja iskustva, frustracije i prijedloge, dok se problem prometnog čvora na Širini pretvara u simbol kronične prometne opterećenosti šireg splitskog područja.

Tko je kriv?

Sve je krenulo nakon zamjene semafora na solinskoj Širini. Grad Split je u suradnji s Hrvatskim cestama i izvođačima radova pokrenuo implementaciju inteligentnog prometnog sustava (ITS). Prema tvrdnjama iz Grada, signalni planovi nisu značajno izmijenjeni – razlika je, kažu, svega jedna sekunda po ciklusu. Ipak, vozači se ne slažu s tim ocjenama te tvrde da semafori nisu usklađeni, što stvara dodatna zadržavanja i blokade raskrižja.

Gradonačelnik Solina Dalibor Ninčević potvrdio je da je u kontaktu s nadležnima te da je problem prijavljen. Grad Split pak navodi kako se stanje kontinuirano prati, a signalni planovi prilagođavat će se ‘kroz više iteracija‘ u potrazi za rješenjem.

‘Zona sumraka‘

Na Redditu se u međuvremenu vodi živa rasprava. Jedan korisnik piše kako je njegov kolega ‘oborio rekord‘ te iz Kaštel Gomilice do Splita putovao gotovo dva sata. Drugi komentira da ‘nikad nije bilo ovako cijelo jutro i na svim pravcima‘, uspoređujući situaciju sa ‘zonom sumraka‘.

Frustracije rastu i zbog osjećaja da se problemu ne nazire kraj.

- Od Petrolove pumpe do Širine sat i 25 minuta – to je raspad sistema - napisao je jedan od sudionika rasprave. Drugi pak smatraju da razlog nije samo u semaforima, već i u sve većem broju ljudi koji se sele iz Splita u okolna mjesta, a posao im ostaje u gradu.

‘Nisi zaglavio u prometu, ti si promet‘

Jedan komentar ironično poručuje.

- You are not stuck in the traffic, you are traffic.

Poruka jasno ilustrira dojam građana da se prometni problemi gomilaju jer Split nema održivu alternativu cestovnom prometu. Većina se slaže da je javni prijevoz zastario i ne prati rast broja stanovnika i vozila.

- Više je auta, a javni prijevoz se nije makao od doba Juge - piše jedan korisnik.

Pojavljuju se i prijedlozi dugoročnih rješenja – poput izgradnje željezničke pruge od Trogira kroz sva Kaštela koja bi rasteretila cestovni promet. Neki pak upozoravaju da će i eventualna denivelacija Širine samo premjestiti gužvu na drugo kritično raskrižje, primjerice kod trgovačkog centra Mall of Split.

Gužve na prilazu Splitu tako više nisu samo prometno pitanje, nego i socijalno-ekonomski pokazatelj. Stanovnici Splita sve češće sele u Podstranu, Kaštela i druga obližnja mjesta gdje su cijene stanova i najamnina pristupačnije, no to znači i da se tisuće ljudi svakodnevno vozi prema gradu i nazad. Rezultat je – kolone koje se protežu kilometrima i vozači na rubu živaca.

image

Reddit komentari

Privatni album
image

Reddit komentari

Privatni album
image

Reddit komentari

Privatni album
image

Reddit komentari

Privatni album

Situacija bolja, ali rješenje još daleko

Iako su protekli dani bili obilježeni dugim čekanjima i frustracijom vozača, danas je situacija nešto povoljnija. Putovanje iz Kaštela do Splita, koje je jučer trajalo gotovo dva sata, danas je trajalo tek oko pola sata. Ipak vozači upozoravaju da je riječ o privremenom poboljšanju te da se trajno rješenje problema, poput modernizacije javnog prijevoza ili novih prometnih projekata, još uvijek čeka.

Semafori nisu jedini problem

Neki komentatori na Redditu tvrde kako nesnosne gužve iz Kaštela i Podstrane nisu posljedica semafora, već činjenice da mnogi Splićani jednostavno ne mogu priuštiti stanovanje u centru grada pa su primorani živjeti izvan njega, a i brojna djeca koja žive izvan grada još uvijek pohađaju škole u Splitu.

- Moguće je i da si sve više ljudi ne može priuštiti život u Splitu, pa biraju mjesta gdje je ‘jeftinije‘ kupiti ili iznajmiti stan, a posao im ostaje u Splitu. Tako da se gužva iz Splita preselila na prilazne ceste Splitu - piše jedan od Redditovaca, na što se drugi nadovezuje:

- Dingding. Točno.

Neki dan na roditeljskom sastanku nas je petero čavrljalo, a ispostavilo se da ih je četvero u predgrađu. Škola u Splitu. To znači da su se iselili iz Splita i preselili tamo za otprilike 1-2 godine. Sumnjam da bi to trajalo dulje od 2 godine, vjerojatno bi ih prenijeli. Zapravo, ne znam zašto ih ionako nisu prebacili, vjerojatno kako djeca ne bi morala mijenjati svoje okruženje. Ali broj ljudi koji nisu u Splitu, ali ih vidim u tim čudnim situacijama očito je ogroman.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. listopad 2025 10:56