Ako je nešto predobro da bude istinito, pitamo se ponovno, a posebno ako je u pitanju brzina pravnih postupaka u Republici Hrvatskoj. Medijima je odjeknula vijest da je rješenjem Ministarstva mora, prometa i infrastrukture brodu "Moby Drea", koji se trenutačno nalazi u luci posebne namjene, brodogradilištu "Brodosplit", naloženo napuštanje brodogradilišta u roku od sedam dana. Ova vijest objavljena je na službenim stranicama Ministarstva prije dva dana, a zanimljivo je i da spomenuto službeno rješenje, koliko nam je poznato, nigdje nije objavljeno.
Dakle, znamo da je Ministarstvo izdalo rješenje, ali ključni detalji tog rješenja nikome nisu poznati. Tomislav Debeljak kazao je kolegama s Nove TV da je "odluka na vlasniku te da je odgovornost ‘Brodosplita‘ samo da puste brod". Je li Debeljakova tvrdnja istinita? Tko je odgovoran? Počinje li rok od sedam dana teći od 11. kolovoza kada je rješenje objavljeno ili od trenutka kada obavijest o rješenju dođe do vlasnika broda? Jesu li vlasnici broda vidjeli ovo rješenje? Što će se dogoditi ako odbiju maknuti brod? Hoće li brod u tom slučaju stajati zavezan u Splitu? Što Debeljak želi reći kada kaže da će samo pustiti brod? Gdje će ga pustiti? Do ruba škvera? Ako vlasnik odbije ispoštovati rješenje, tko će plaćati odvoz broda? Brojna pitanja ostala su neodgovorena. Ne želimo biti pesimistični, ali čini nam se da brod neće tek tako isploviti za sedam dana.
Pitanja o ovoj situaciji poslali smo Ministarstvu i kompaniji "Med Fuel", koja je vlasnik broda "Moby Drea". Njihove odgovore još čekamo, a vlasnike broda smo pitali i je li istina da su "šokirani situacijom i u potrazi za odvjetnicima", kako Debeljak tvrdi. Josip Jurišić, glasnogovornik "Brodosplita", uvjerava da će se "Brodosplit" striktno pridržavati zakonskih propisa i odluka nadležnih tijela.
- Vlasnik broda "Moby Drea" odgovoran je za njegovo uklanjanje iz hrvatskih voda, a u slučaju nepostupanja nadležni organi mogu primijeniti sve zakonom predviđene mjere. Sigurnost, okoliš i poštovanje zakona naš su prioritet - tvrdi Jurišić.
Ugledni splitski odvjetnik Toni Vukičević pojasnio je da je za isplovljavanje odgovoran brodar, koji nalog daje kapetanu. Mogu li žalbe od strane brodara odgoditi izvršenje rješenja, ovisi o rješenju.
- Ako je u uputi o pravnom lijeku navedeno da žalba odgađa izvršenje rješenja, brod ne mora isploviti sve dok žalba ne postane pravomoćna. U slučaju da žalba ne odgađa izvršenje, brod je dužan odmah isploviti, neovisno o tome kako će žalba u konačnici biti riješena - objašnjava Vukičević.
Spomenuti rok od sedam dana teče od trenutka kada se rješenje uruči vlasniku broda.
- Ako pretpostavimo da se radi o rješenju u kojem žalba na odgađa izvršenje rješenja, sedam dana počinje teći od prvog radnog dana od zaprimanja rješenja. Po istoj logici, ako je zadnji predviđeni dan neradni, nastavlja se brojiti od prvog idućeg radnog dana - tvrdi Vukičević.
U slučaju da se brodar ogluši na ovo rješenje i odbije odvesti brod, čeka nas prinudno izvršenje rješenja.
- Ide se na prinudno izvršenje, o čemu se mora obavijestiti vlasnik broda, koji ima pravo žalbe. Treba naglasiti i da se takvi postupci mogu poprilično otegnuti. S druge strane, ako dođe do prinudnog rješenja, a vlasnik ne makne brod, država bi to trebala napraviti o svom trošku i pokušati prinudno namiriti taj trošak od vlasnika broda - kaže Vukičević, a moguće je i da je za prinudno uklanjanje potrebno donijeti novo rješenje, koje se također mora uručiti vlasniku broda.
U slučaju da dođe do takvog scenarija, brod se miče o trošku inicijatora postupka, koji kasnije može taj trošak prinudno naplatiti.
- Sve to može uzeti dosta vremena i novca. Čini se da suprotna strana za sada nije pokazala želju za suradnjom, ne čini se da ih je rješenje posebno ponukalo. Nažalost, trenutačno se ne nazire brzo rješenje, koje bismo svi željeli, ako brodovlasnik ne pokaže dobru volju - zaključuje Vukičević.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....