Učestalo se splitski vozači Bolta i Ubera žale na uvjete rada, odnosno zaradu koju uprihode preko ovih posredničkih aplikacija. Na redakcijski mail dobili smo pritužbu jednog uberovca na mizerne cijene vožnji iz centra grada prema istoku, koje koštaju toliko da se autobusom, ako vas je dvoje ili troje, uopće ne isplati voziti.
- Pogledajte molim vas koliko Uber naplaćuje kilometarske vožnje od centra grada do iza Hotela Lav. Ovo je po meni za u novine objaviti, čisto da se zna koliko je to jeftino, a za nas vozače ponižavajuće - napisao nam je i priložio nekoliko snimaka zaslona takvih vožnji.
Tako je aplikacija za vožnju od 11,9 kilometara, od Ulice Marina Držića do Ceste sv. Martina u Podstrani tražila cijenu 6,65 eura. Za vožnju dužu dva kilometra, od Rive do Mutograsa, Uber je ponudio cijenu od 9,90 eura, a za vožnju od Rive do Josipove ulice u Stobreču, dugu 8,13 kilometara - 5,24 eura. Imamo tu još vožnju od Pazara do Podstrane, dugu nešto manje od 10 kilometara, za 5,60 eura...
Nije ovo prvi put da se vozači žale, zbog cijena vožnji su u veljači na parkingu kraj Lovrinca i prosvjedovali. Tada su, kao i vozač iz naše priče, kazali da se osjećaju poniženima.
- Nedavno smo dobili obavijest da su cijene spuštene zbog smanjene potražnje. Unatoč tome, i dalje vidimo oglase da "Bolt" traži nove radnike. Ne želimo biti kmetovi stranim korporacijama, krajnje je vrijeme da kolege vozači izađu i bore se s nama. Pozivamo ih da se jave, da krenemo s prosvjedima i u drugim gradovima - rekao je u veljači Zoran Zen, predsjednik Platforme vozača Hrvatske.
Osim što su izrazili nezadovoljstvo, tada su tražili da minimalna cijena vožnje za udaljenosti o tri kilometra bude 4,60 eura, uz naknadu od 10 centi po minuti vožnje i 70 centi za svaki idući kilometar. Kazali su da im je zarada nikakva i da po vožnji dobivaju 3,40 do 3,60 eura neto, od kojih, kada odbiju sva davanja i doprinose, dobiju tek 1,5 eura.
Iz Bolta su nam se tada javili i rekli nam da vozače podržavaju u izražavanju nezadovoljstva, ali su napomenuli da su oni samo posrednik, odnosno da oni ne zapošljavaju vozače.
- Bolt platforma ne zapošljava vozače, izvršitelj usluga vožnji su tvrtke ili obrti registrirani za autotaksi prijevoz te su oni ti koji mogu zaposliti vozače. Za svaku završenu vožnju, izdaje se fiskalizirani račun s podacima o izvršitelju usluge.
Autotaksi prijevoznici su odgovorni za vlastiti porez i druge fiskalne obveze prema državi. Državna tijela imaju značajan uvid u svaku vožnju ostvarenu putem Bolt aplikacije što im daje sve potrebne informacije u stvarnom vremenu. Bolt ostvaruje prihod samo kroz proviziju od izvršenih vožnji te uredno plaća sve primjenjive poreze i davanja - rekli su tada iz Bolta.
Malo smo se i mi bacili na računanje. Primjerice, od vožnje do Podstrane duge 12 kilometara, ako uzmemo da automobil troši prosječno 7,5 litara na 100 kilometara, vozaču ostane otprilike 2,5 eura ako se prema Splitu vraća prazan. Od ukupno 6,65 eura, koliko je vožnja koštala korisnika. Satnica im je, dakle, oko 10 eura.
Pa, iako su ove aplikacije taksi vožnje učinile dostupnijima i koliko - toliko "srezale" nekoć pretjerano skupe cijene gradskih taksija, ne možemo ne primijetiti da neke stvari nisu najbolje izbalansirane. Primjerice, vožnju od centra Splita do Podstrane platit ćete slično kao i najobičniju kratku gradsku vožnju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....