StoryEditorOCM
SplitODABRAO GRAD

Poznata firma dobila veliki posao u Splitu: za 13 milijuna eura gradit će golemu garažu. Pogledajte simulacije

Piše Sandi Vidulić
9. veljače 2025. - 08:24
Vizualizacija javne garaže i sportskih sadržaja na Sućidru prema idejnom rješenju za koje je Split parking 2019. raspisao javnu nabavuSplit Parking/

Grad je izabrao tvrtku "Strabag" za izvođača javne garaže na Sućidru. Njihova je ponuda 13 milijuna eura s PDV-om. Budući da je procijenjena vrijednost nabave bila 13,5 milijuna eura, ispada kako je "Strabag" išao s nižom ponudom. Iz Zaključka o odabiru izvođača kojeg je donio gradonačelnik Ivica Puljak ne vidi su bile ponude ostalih koji su se javili na javnu nabavu. Stoga nije jasno je li cijena bila osnovni razlog zašto je izabran "Strabag".

Javna garaža namjerava se graditi u Perivoju Ane Roje, a kapacitet bi iznosio 608 parkirnih mjesta, koja bi bila raspoređena na četiri etaže (P+3). Na krovu se planiraju napraviti sportski sadržaji s pratećim prostorima i dječje igralište. U prizemlju bi bila tržnica i mali reciklažni centar. Ukupna visina garaže je 12,5 metara, u njoj će biti 561 mjesto za osobna vozila, 36 mjesta za vozila osoba smanjene pokretljivosti, 7 mjesta za motocikle, jedno mjesto za dostavna vozila, a imala bi četiri mjesta za elektro punionice. Na ravnom krovištu su, osim sportskih terena, predviđene tribine s 200 mjesta, dječje igralište i trkaća staza.

Javna nabava za projektiranje ove garaže je raspisana u prosincu 2019. dok je direktor "Split parkinga" bio Marko Bartulić, koji je 2022. nakon što je godinama "gurao" izgradnju i obnovu javnih garaža podnio ostavku, revoltiran time što bivše gradsko vijeće nije dalo suglasnost "Split parkingu" za zaduženje na vrlo povoljan kredit od 60 milijuna kuna za gradnju i obnovu garaža s kamatom od samo 0,82 posto, i to bez jamstva Grada.

Direktoru ‘Split parkinga‘ je prekipjelo, povukao je nazapamćen potez: ‘Frustriran sam, ne želim snositi odgovornost za njihove odluke...‘

​Split parking je još u ožujku 2020. izabrao tvrtku Kap4 d.o.o. za izradu projektne dokumentacije. Oni su ponudili čak četiri puta nižu cijenu od procijenjene vrijednosti nabave, dok su prijave drugih tvrtki odbačene kao neprihvatljive. No, premda je po tome garaža već mogla biti izgrađena do sada, Grad je građevinska dozvolu izdano čak četiri godine kasnije, u rujnu 2024., nakon što su arhitekti izvršili neke izmjene projekta.

Zanimljivo da projekt za koji je dobivena građevinska dozvola nije istovjetan "Idejnom arhitektonsko- urbanističko rješenju garaža na 9 lokacija u Splitu". Naime, Split parking je 2019. s Društvom arhitekata Split raspisao javni natječaj za devet garaža na kojeg su pozvani arhitekti da daju svoja idejna rješenja.

Što se tiče ravnog krova, on je po Idejnom rješenju trebao kombinirati popločene površine, tartan za sportske i rekreativne sadržaje, sve do "eksteNzivnog zelenog krova za nisko raslinje, te intenzivnog zelenog krova za visoko raslinje i drveće". Međutim, prema simulacijama koje je stavio Grad na svoje stranice, na krovu buduće garaže bit će nešto manje zelenila, iako se u Projektnom zadatku uz rekreacijske sadržaje tražilo i zelenilo kako bi se smanjio njegov nedostatak u Kotaru. Razlika u količini zelenila može se vidjeti kad se usporede vizualizacija iz javne nabave sa simulacijom projekta za kojeg je dobivena građevinska dozvola.

image

Simulacija javne garaže sa sportskim terenima na Sućidru

Kap4/
image

Vizualizacija javne garaže i sportskih sadržaja na Sućidru prema idejnom rješenju za koje je Split parking 2019. raspisao javnu nabavu

Split Parking/

 

Izrađivači projekta po kojem je izdana građevinska dozvola Kap4 d.o.o. imali su zadatak kako da sadržaje koji su od njih traženi uklope u postojeću konfiguraciju terena. Naime, teren na kojem bi se gradio čitav objekt je vrlo neujednačen. Visinska razlika između južnog i sjevernog dijela parcele na zapadu iznosi 10,2 metara, a na istoku je ta razlika 6,60 metara.

- Na sadašnjoj parkirnoj površini sa sjeverne strane nalazi se veliki pokos, iznad kojeg su vrtić i škola. Ova garaža ne rješava samo parkirna mjesta, nego je Grad tražio i rješenje poveznice između platoa gdje je sada cesta i gornjeg platoa gdje su škola i vrtić. Tako da su s istočne i zapadne strane projektirana dva velika stubišta kojima je omogućena komunikacija s vrtićem i sa školom, crkvom i sa svime što je gore. Budući da je sve to strmo i puno stuba, za osobe smanjene pokretljivosti dodan je lift kojim je omogućeno s nivoa prizemlja, odnosno ceste, popeti se na krov. S krova postoji silazna rampa kojom se omogućuje prilaz gornjem dijelu Sućidra - kazali su nam prošli put arhitekti, pojašnjavajući da njihov projekt povezuje više razina. Između ostalog, "pomaže i djeci kad idu iz škole da se mogu spustiti niz stepenice sigurno, da ne idu puteljcima i cestama".

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. listopad 2025 19:26