Prometnicama otoka Hvara uskoro bi mogli voziti "automobili bombe", ukoliko se stanovnici Grada Hvara odluče "tankati" gorivo za svoje brodice u "kanistrima" na benzinskim stanicama u Jelsi ili Vrboskoj, koje su od Hvara udaljene oko 30 kilometara, i potom ga automobilima prevoziti do Hvara. Te dvije benzinske stanice trenutno su jedina alternativa sada kada "najturističkiji grad na Jadranu" više nema svoju benzinsku stanicu.
A, ne daj Bože, da se neki od ribara koji ima koćaricu dosjeti plavi dizel za svoju koćaricu ukrcati u Jelsi ili Vrboskoj u velike spremnike postavljene na prikolicu te ga tako prevoziti do Hvara. To bi bila prava "atomska bomba".
Zamislite samo što bi se moglo dogoditi u slučaju sudara takvog vozila. Istini za volju, zabranjeno je prolaziti kroz hvarski tunel s takvim teretom – to je dopušteno samo uz posebnu dozvolu, kontrolu vatrogasaca i zatvaranje tunela za ostali promet. No, tko može garantirati da će "naš svit" poštivati ta pravila, pita se Teo Jeličić iz Hvara, bivši gradski vijećnik grada Hvara.
Izlijevanje dizela u hvarski akvatorij vratilo je Hvar sedamdesetak godina unatrag.
– Da, vratilo nas je u vrijeme kada Hvar nije imao benzinsku stanicu i kada se gorivo prevozilo trabakulima i na tovarima... Kao da smo opet u "kamenom dobu". Stanovnici Hvara su ogorčeni. Zar ova sadašnja gradska vlast nije mogla riješiti problem u roku od 24 sata? Benzinska stanica, kojoj je – koliko znam – istekla ili uskoro istječe koncesija, neće raditi tko zna do kada. Koncesiju dodjeljuje Županija, a kada će ona raspisati javni natječaj, nitko ne zna. Aktualna gradska vlast mogla je riješiti problem mobilnim benzinskim stanicama, kakve postoje, ili cisternama s brojačem, koje također postoje, kazuje Jeličić.
"Grintaju li Hvarani" zbog toga što nemaju benzinsku stanicu?
– Još uvijek se ne osjeća nedostatak goriva jer je prošlo tek nekoliko dana od izlijevanja dizela u more, pa ljudi vjerojatno još uvijek imaju goriva u svojim automobilima i brodicama. Stanovnici Hvara zasad "ne grintaju" previše, ali pitanje je koliko će "grintati" kad se budu morali zaputiti u Jelsu ili Vrbosku po gorivo.
A da i ne govorim o vlasnicima koćarica i turističkih glisera, koji će gorivo za svoje brodove morati prevoziti cestovnim putem ili ga ići točiti u Vis ili bračku Milnu, jer su im oni morskim putem bliži nego Vrboska, koja je od Hvara udaljena 23 nautičke milje, kao i Split. Sve će to značajno povećati cijene poslovanja, kazuje Jeličić.
Turistička sezona samo što nije počela, a za Hvar će ona biti "bremenita" s obzirom na "smanjene decibele" i činjenicu da perjanica hrvatskog turizma nema – a tko zna hoće li uopće imati – benzinsku stanicu.
– Mi bismo htjeli biti elitna turistička destinacija, a ne možemo u kratkom roku riješiti ovaj gorući problem s benzinskom stanicom. Sreća u nesreći je što sezona još nije započela, jer ako započne, a situacija ostane ovakva kakva je sada, ne piše nam se dobro – zaključuje Teo Jeličić.
Tko će riješiti problem benzinske stanice u Hvaru, vidjet će se uskoro. Za dvadesetak dana održavaju se lokalni izbori, a do sada su kandidature za gradonačelnika predali Šime Ravlić (HDZ), Fabijan Vučetić (SDP), Joško Roso (Nezavisni) i Toni Rosso (Nezavisni). Ova dvojica nezavisnih kandidata, kako kaže Jeličić, "nisu u bliskom rodu, koliko znam, možda su neki daljnji rođaci." Tko god bio izabran, predstojeće ljeto sigurno mu neće biti lako.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....