Jučer je policija zaprimila prijavu oštećene žene koja je putem internetskog oglasnika pronašla oglašenu prodaju mobitela i potom je kontaktirala nepoznatu osobu radi kupnje. Potom joj je nepoznata muška osoba proslijedila poveznicu u koju je ona unijela svoje podatke s bankovne kartice radi izvršenja novčane uplate.
Nakon dva dana su je kontaktirali iz njezine banke i izvijestili da je zbog sumnjive transakcije u iznosu nešto većem od 400 eura njezina kartica blokirana te je shvatila da je prevarena jer je skinut novac bez njene potvrde odnosno nakon što je nepoznatoj osobi ustupila svoje bankovne podatke.
Na okolnosti zaprimljene prijave provodi se kriminalističko istraživanje.
„Phishing“ je jedna od najčešćih oblika računalnih prijevara. Prevaranti u vrlo kratkom roku od objavljivanja oglasa kontaktiraju žrtvu i dogovaraju kupnju. Sa žrtvama uspostavljaju kontakt preko popularne mobilne aplikacije za komunikaciju te im u poruci šalju poveznicu na internetsku stranicu koja je vjerna kopija neke od poznatih dostavljačkih službi u Hrvatskoj.
Upute prodavatelja odnosno žrtvu da unese podatke koji se traže na internetskoj stranici, navodno radi potrebe izvršavanja uplate na njihov račun i dostavljanja paketa.
Krajnji cilj prevaranata je prikupiti podatke bankovne kartice žrtve koji su potrebni za izvršavanje isplate s računa prodavatelja. Naime, broj kartice i CVV broj (drugi naziv je CVC, troznamenkasti kod na poleđini kartice) koji se traže da žrtva unese na krivotvorenoj internetskoj stranici na koju je došla putem poveznice koju je poslao počinitelj, čim ih žrtva unese postaju vidljivi počinitelju koji ih odmah koristi u legalnoj aplikaciji (internet bankarstvo ili servis za plaćanje na internetu) s ciljem da prisvoji njezin novac.
To se najčešće čini kupnjom kriptovaluta ili transferom novca na drugi bankovni račun koji je u pravilu u inozemstvu. Obzirom da se skoro svakodnevno pojavljuju novi načini računalnih prijevara, važno je informirati se radi čega Policijska uprava splitsko-dalmatinska provodi preventivnu kampanju „SafetyNet - Bitka za sigurnost“.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....