Deseci turista na raznim stranicama, Facebooku, TripAdvisoru, po forumima, žale se da su ih opljačkali taksisti, većina ih spominje Split, a u objavama se često navodi ime iste osobe i taksista, tvrdi se da nekoliko taksista sramoti sve poštene taksiste i ugrožava im posao jer stranci neće imati povjerenje u lokalne taksiste, uzimat će samo taksi preko aplikacija.
"Rekao mi je da će me vožnja koštati 21 euro, a na kraju mi je naplatio 201 euro", "Par minuta vožnje, od trajektne luke do kvarta Trstenik, naplatio mi je 90 eura", "Bio je bahat, lagao je, upozoravam sve ljude na taksiste u Splitu", "Zbog ovoga se ne želim više vratiti u Hrvatsku, opljačkani smo", samo su neki od komentara.
Jedan od komentara je i OVDJE.
No, priča o ovome se lagano širi i izvan naših granica.
S priljevom turista i stranaca, potražnja za taksijima u Hrvatskoj sve je veća. Možete pronaći najpovoljniju opciju jer se taksi pružatelji usluga natječu za svakog putnika, a cijene vožnje su u načelu prihvatljive, piše Expat Hrvatska.
To je inače stranica koja se bavi osobama koje privremeno ili na dulje vrijeme žive izvan svoje matične zemlje, ali s namjerom da se često vrate ili ne planiraju trajno ostati u toj novoj zemlji, u ovom slučaju je to Hrvatska. Najčešće se koristi za ljude koji rade, studiraju ili privremeno borave u inozemstvu, za razliku od imigranata koji planiraju trajno preseljenje ili turista koji su samo u kratkom posjetu nekoj destinaciji.
- U Hrvatskoj se kultura korištenja taksija znatno razlikuje između lokalnog stanovništva i turista, kao i između različitih regija i gradova. Taksiji nisu primarni prijevoz za lokalne stanovnike. Većina Hrvata se oslanja na osobna vozila, javni prijevoz ili čak bicikle, posebno u gradovima s razvijenom infrastrukturom poput Zagreba, Splita i Rijeke.
Taksi se često smatra skupljom opcijom, rezerviranom za posebne situacije poput hitnih slučajeva, kasnonoćnih putovanja kada je javni prijevoz ograničen ili radi praktičnosti tijekom lošeg vremena. Mlađi ljudi i poslovni profesionalci češće koriste taksi, osobito za brze vožnje ili da izbjegnu probleme s parkiranjem u gustim gradskim centrima.
Primjerice, Hrvat će nazvati taksi ako ima važan liječnički pregled, a obitelj ili prijatelji su na poslu pa ga ne mogu odvesti. Ako izađete s prijateljima i predugo čekate noćni autobus ili vam je hladno, radije ćete pozvati taksi i podijeliti trošak.
S druge strane, turisti u Hrvatskoj imaju tendenciju češće koristiti taksije. S kontinuiranim priljevom posjetitelja u popularna odredišta poput Dubrovnika, Splita i obalnih područja taksiji su praktičan način za kretanje po nepoznatim mjestima, osobito dok nose prtljagu ili putuju na mjesta do kojih javni prijevoz ne stiže - navodi se u tekstu, uz napomenu kako su aplikacije za naručivanje taksija poput Ubera i Bolta postale vrlo popularne posljednjih godina, nudeći alternativu tradicionalnim taksijima. Ove usluge preferiraju lokalci i turisti zbog njihove praktičnosti, konkurentnih cijena i jednostavnosti korištenja putem mobilnih aplikacija. pišu.
- Gotovo svaki grad ima taksi-stajalište na glavnim ulicama, najčešće u centru, ispred autobusnih i željezničkih kolodvora, aerodroma ili glavnih turističkih atrakcija. Prednost je što ne morate čekati - samo dođete i uhvatite slobodan taksi te možete direktno pitati za cijenu i vrijeme. Nedostatak je mogućnost prijevare, poput veće naplate ili neuključivanja taksimetra - pišu, te dalje navode cijene taksija u Hrvatskoj.
- Cijene taksija sastoje se od startne tarife, cijene po kilometru te, eventualno, cijene čekanja. Neke kompanije naplaćuju dodatno ako taksi naručujete unaprijed, ali to je rijetkost. Svaka kompanija određuje svoje tarife, pa ne možemo dati univerzalnu cijenu. Evo približnih troškova:
Startna tarifa – 0,90 do 1,50 eura
Cijena po kilometru – 0,60 do 1,50 eura
Čekanje – 0 do 10 eura po satu
Minimalna cijena vožnje – 2 do 6 eura
Ako je potražnja velika, cijene rastu, osobito u turističkim područjima u sezoni. Duljina vožnje također utječe na cijenu, vožnje izvan grada (poput prijevoza s aerodroma) su skuplje. Noćne tarife su uvijek više, ponekad i dvostruke u odnosu na dnevne. Hrvatska nije zemlja sa jeftinim taksijima, ali su dovoljno pristupačni. Ako taksi koristite svakodnevno, to može biti skupo, no ako ga koristite povremeno, nećete osjetiti veliki trošak, pišu stranci u vodiču za druge strance koji dolaze živjeti u Hrvatsku ili turiste koji su u posjetu.
- Ako u Hrvatskoj živite dulje vremena i poznajete gradove, teško vas netko može prevariti. No, ako ste novi, moguće je da ćete naići na vozače koji će pokušati naplatiti vam više jer ste stranac ili turist. Naravno, nisu svi taksisti takvi, ali bilo je mnogo slučajeva iskorištavanja turista. Evo na što trebate paziti:
- Izbjegavajte taksije ispred ulaza na autobusni ili željeznički kolodvor.
- Taksiji neposredno ispred kolodvora često naplaćuju više. Potražite taksije dalje u ulici.
- Pitajte za cijenu prije ulaska.
- Pitajte koliko vožnja košta prije nego što uđete. Ako vam se cijena čini previsoka, tražite drugi taksi.
- Uvijek provjerite je li taksimetar uključen na početku vožnje. Ako nije, ljubazno ih tražite da ga uključe.
- Koristite taksi-aplikacije ili naručite taksi preko službe.
- Svaki grad ima svoje taksi-tvrtke koje su privatno vlasništvo i imaju nekoliko vozila. Neke tvrtke poput Wizija ili Eko taksija posluju u više gradova. Postoje i taksi-udruge poput Radio taksija koje djeluju u mnogim gradovima. Taksi-udruge funkcioniraju tako da kada ih nazovete, šalju vam najbliži slobodan taksi, ali ti taksiji nisu njihovo vlasništvo, nego privatnih poduzeća. Vozači obično imaju registrirane obrte ili zapošljavaju druge taksiste. Odabirom Radio taksija podržavate lokalno gospodarstvo - navodi se na kraju teksta.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....