StoryEditorOCM
Split‘nagarene‘ klime

Splićani nam ispričali gdje se usred ljeta razbole: ‘Trajekt, ovaj dućan i jedno mjesto kojeg bi se teško sjetili...‘

Piše Tanja Šimundić Bendić
15. srpnja 2025. - 07:36

Pogodili smo u sridu s tekstom u kojem je izv. prof. dr. sc. Mirko Kontić, otorinolaringolog iz splitskog KBC-a, upozorio ljude na štetno namještanje klima na izrazito niske temperature. Tezu je potkrijepio činjenicom o velikom broju Dalmatinaca koji posljednjih dana pune dnevnu ORL ambulantu splitskog KBC-a.

Brojni Dalmatinci posljednjih dana zbog istih simptoma traže liječničku pomoć. Dr. Mirko Kontić: ‘Ovo nije dobro...‘

Čak i do u 80 posto slučajeva javljaju se liječnicima s istim spektrom simptoma, nuspojavama izloženosti temperaturama, počesto i do 18 stupnjeva razlike u odnosu na vanjske. Nakon teksta su nam se javili brojni čitatelji isfrustrirani činjenicom kako su na mnogim mjestima izloženi nametnutim uvjetima, zbog kojih naknadno trpe zdravstvene poteškoće.

image

Kako s klimama izaći na kraj

Nikola Brboleža/Cropix
image

 Dr. Mirko Kontić, otorinolaringolog
 

Vojko Bašić/

Evo slučaja naše čitateljice koja je dobila jaku upalu sinusa, nakon što je nekoliko sati na 19 stupnjeva čekala liječnički pregled u prostorijama OKBP-a na Firulama. Na zlu glasu po pitanju ovog problema, pobrojali su nam čitatelji, nalaze se Jadrolinijini katamarani i trajekti, te Lidlove trgovine.

Slijede potom mali kvartovski dućani, autobusi koji prometuju na dužim lokacijama.  Što joj se dogodilo ispričala nam je naša sugrađanka (podaci poznati redakciji), koja je na splitskom OKBP-u zaradila ljutu sinusnu upalu.

- Došla sam zbog intervencije na koju sam čekala pet sati, napominjem, nije mi to nimalo teško palo. Situacija je bila takva kakva je bila, puno pacijenata, neki od njih u urgentnom, prioritetnom stanju. I ljudi oko mene i ja, bili smo svjesni da postoje prioritetnije situacije od naših. Nama je smetala činjenica da smo pet sati stajali pod klimom koja je bila postavljena na 19 stupnjeva. Ne mogu vam opisati koliko je bilo hladno, neugodno, svi smo žugali, ljutili se, komentirali kako nam fali dugi rukav, čarape, čizme... Kako smo se preseljavali po OKBP-u, tako nas je ta hladnoća pratila - ispričala nam je.

image

I čekaonice su opasne 

Duje Klarić/Cropix

Školski primjer upale sinusa 

Potužila se sestrama, tražila od njih da povise temperaturu. Dizale su krilca, pokušavale namjestiti da hladni zrak ne puše direktno u njih, odgovarale joj, kaže, kako je to zbog lijekova. U suštini nije to ničim polučilo, hladnoća ju je pratila tijekom cijelog čekanja.

- Nikakve promjene, 19 stupnjeva je ostalo i nadalje. Zašto tako nisko? Hoću da mi netko to objasni. Sutradan sam se već počela osjećati loše, nakon pet dana dobila sam temperaturu i jaku palu sinusa. Školski sam primjer iz teksta s dr. Kontićem, sve što je rekao meni se dogodilo, zato sam se i javila. Ali gle apsurda, to se dogodilo na zadnjem mjestu gdje bi trebalo, u bolnici. I evo me doma, pijem antibiotike, ne izlazim iz kuće, glava mi puca. Želim da mi netko objasni zašto se to radi – veli naša čitateljica.

Iz splitskog KBC-a su nam odgovorili kako je klimatizacijski sustav u bolničkim ustanovama podešen tako da osigurava optimalne uvjete za medicinsko osoblje, pacijente, opremu i lijekove.

- Ipak, zapažanja pacijentice proslijediti ćemo nadležnim službama kako bi razmotrili mogućnost prilagodbe temperature u prostoru čekaonice – naveli su iz splitskog KBC-a.

Iz Jadrolinije smo dobili također brzi odgovor, štoviše, najavu kako će uputiti zahtjev za provjerom temperature na brodovima sa splitskog područja. I da će kritike ovdašnjih putnika, naznačene im u našem mailu, uzeti u obzir. Nakon naše intervencije odlučili su se i za potez koji bi se za početak itekako mogao dopasti putnicima trajekta Faros. Evo što su nam odgovorili:

image

U trajektni salon najbolje je ponijeti jaketu 

Joško Ponoš/Cropix

- Nastavno na Vaš dopis i dosadašnje povratne informacije odlučeno je da se podigne temperatura na trajektu Faros. Nadamo da ćemo na taj način dodatno povećati ugodu putnicima tijekom plovidbe. Što se tiče Farosa, putnici su već izravno izrazili primjedbu posadi vezano uz klimatizaciju. Temperatura klimatizacijskih uređaja tog broda je podešena na 22 stupnja. Postavljena temperatura uzima u obzir velik broj putnika koji se prevozi tijekom pojedinog putovanja, s ciljem osiguravanja optimalnih uvjeta za većinu. Promjenom broja putnika u salonu, mijenja se i osjet temperature, a podizanje temperature na klimatizacijskom uređaju ne osjeti se u trenutku promjene, već je potrebno određeno vrijeme budući da je riječ o velikom i tehnički složenom sustavu – naveli su nam iz Jadrolinije, naglasivši kako svakako, kontinuirano i dalje prate reakcije i komentare putnika.

Stranci upadnu u trapulu 

Definitivno za svaku pohvalu od državnog brodara koji je brzo reagirao na kritike putnika. A njih su počesto isticali oni s duže vožnje. Jedan nam se Hvaranin nakon objave prvog teksta na ovu temu, potužio kako ponekad u salonu doživljavaju polarne uvjete. Ali ljudi sa škoja i oni koji često na njega putuju, imaju razrađen način obrane. Imamo recept.

- Točno se vidi ko češće putuje brodom, a ko upadne u trapulu ka glamac. Mi sa škoja uvik sa sobom ponesemo i dekice i kapicu i čarape, jer kad se ti voziš nekoliko uri vamo tamo u ladnom, ne gine ti fibra ili reuma. Jadni stranci i ovi šta nemaju iskustva, ne znaju šta ih čeka, misle lito je, bit će vruće. A ukoči ih led, stisnu se ka bakalari - kaže hvarski putnik.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. listopad 2025 21:34