Koliko ste puta u potrazi za što jeftinijom avionskom kartom do neke destinacije otvorili poznatu tražilicu Skyscanner i kupili povoljnu kartu, a da niste ni slutili da će vas ona na kraju koštati znatno više nego što ste očekivali? Upravo takvu sudbinu doživio je naš čitatelj iz okolice Splita. I ne, ne radi se o osobi starije životne dobi koji ne zna prepoznati neku od brojnih prevara na koje u virtualnom svijetu danas vrlo često možete naići, već čovjeku koji inače poprilično dobro pliva bespućima interneta.
Kao što je to učinio puno puta prije nesretnog događaja, naš protagonist i ove se jeseni odlučio počastiti putovanjem i kupiti nešto jeftiniju avionsku kartu do željene mu destinacije. Ušao je na Skyscanner, vrlo koristan preglednik koji, kad upišete datume i destinaciju, izbaci sve letove do te destinacije, pri čemu istakne one najjeftinije i najbrže.
Najjeftiniju kartu za destinaciju koju je želio "izbacilo" mu je na eDreamsu, popularnoj online turističkoj agenciji iz Španjolske koja letove low budget kompanija redovito nudi po još nižim cijenama ili ih nudi kad više nisu dostupne na stranicama avioprijevoznika. Kupio je karte, platio ih i naizgled je sve bilo u redu. Sve do trenutka kad je uočio da mu je isti taj eDreams bez ikakvog pitanja s računa naknadno skinuo 100 eura.
- Išao sam preko Skyscannera kupiti karte za let, kao što uvijek kupujem. Prva ponuda koju mi je Skyscanner izbacio bila je ponuda eDreamsa, vidio sam da imaju ocjenu 4.7 od 5 i kupio kartu. Nisam siguran jesam li već kupovao preko eDreamsa, ali preko Skyscannera sam kupovao dosta puta.
Nakon dva tjedna vidio sam da mi je eDreams s računa skinuo 100 eura, bez ikakvog obrazloženja. Krenuo sam zatim čačkati po internetu i shvatio da nigdje nema navedene e-pošte za korisničku podršku, navedeni su samo neki engleski brojevi. Nakon što sam po forumima pročitao dosta negativnih iskustva, sličnih mojemu, odlučio sam otići u banku - priča nam čitatelj.
‘Nisam mogao ukloniti karticu‘
Kako je naknadno saznao u banci, eDreams mu je 100 eura naplatio za premium članstvo, za koje ga nikada nisu pitali, niti im je on dao ikakvu privolu. Zbog svih okolnosti, banka je odmah uvažila njegovu pritužbu i bez većih problema mu u roku od dva dana vratila novac na račun. Istaknuo je zatim još jednu zanimljivost ili, bolje rečeno, zamku.
- Evo, ja još uvijek čekam novu karticu i naučio sam dobru lekciju - od sada ću za internet kupovinu koristiti samo Revolut ili neku od drugih prepaid kartica. Zanimljivo je i da je eDreams spremio podatke s moje kartice, a kad sam ih išao ukloniti, stranica mi to nije dopuštala - ističe.
O sličnom iskustvu, također s eDreamsom, ranije je pisao i Jutarnji list. Žena iz njihove priče ipak je prošla bolje od našeg protagonista, nju je turistička agencija "skratila" za 65 eura. Ona je problem uspjela riješiti preko mail adrese, koju naš čitatelj nije uspio pronaći. Još sličnih iskustva našli smo na Trustpilotu, a možete ih pronaći OVDJE.
Svima koji planiraju kupovati avionske karte preko interneta preporučujemo da, kada pronađu idealan let preko Skyscannera, ipak karte kupe direktno kod avioprijevoznika. Tako će izbjeći ovakve prevare i život će im biti znatno lakši u slučaju da dođe do, primjerice, otkazivanja leta.
Na turističkim forumima iskusni putnici redovito upozoravaju da je karte u svakom slučaju uvijek najbolje kupovati direktno kod prijevoznika, bilo da se radi o Ryanairu, Easy Jetu, Croatia airlinesu, Lufthansi... Zaštiti ćete tako svoj bankovni račun i druge podatke, ali i uštedjeti vrijeme koje biste proveli u banci.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....