StoryEditorOCM
Splitstanovi, vezovi...

Splitski HDZ ima ambiciozan plan za sjever grada. Na Kopilici žele novu bolnicu, do Kaštela most od 100 milijuna eura...

Piše Petra Klarić
22. travnja 2025. - 12:17

Tomislav Šuta, HDZ-ov kandidat za gradonačelnika Splita, u društvu svojih zamjenika Matee Dorčić i Ive Bilića predstavio je u utorak na konferenciji za medije njihov plan za područje Kopilice. Govorili su o njihovom planu za revitalizaciju tog, sjevernog dijela Splita, a posebice o Mostu sv. Duje kojim bi se Split povezao s Kaštelima, odnosnom tunelom Vučevica.

Smatraju da novo lice Splita, osim Mosta sv. Duje, uključuje i projekt izgradnje Centra umjetne inteligencije, ali i prenamjenu dijela Škvera. Naime, prostor Škvera danas je mahom neiskorišten, a splitski HDZ tu vidi prostor za izgradnju stanova, šetnica, poslovnih prostora, bolnice, vezova za brodove i drugih sadržaja potrebnih za život, ali i prostor za modernu brodogradnju.

image

Tomislav Šuta
 

Nikola Vilić/Cropix

-  Svi znamo da se za područje Škvera koncesija ne isplaćuje redovito, a znamo i da plaće, koje su se spominjale u medijskom prostoru, također nisu bile isplaćene na vrijeme. Možete vidjeti ove dizalice, one se praktički već godinama ne okreću i nisu u uporabi. To je jasna poruka da Grad Split treba na upravljanje dobiti barem 200 tisuća metara kvadratnih. Radi se o prostoru koji je jako bitan za poslovnu i stambenu izgradnju, za vezove, šetnice i sve ono što je potrebno Splitu u ovome trenutku, a isto tako da tu ostane jedan vid moderne brodogradnje.

U ovom poduzetničkom dijelu mi se sigurno zalažemo za Centar umjetne inteligencije i to smo već bili spomenuli. Europska komisija se itekako zalaže da svaka zemlja ima centar na području države članice, a idealna prilika za to je Škver i Split - rekao je Šuta.

Što se tiče mosta sv. Duje, očekuju da bi za tri godine mogli dobiti građevinsku dozvolu i pokrenuti postupak financiranja putem bespovratnih sredstava Europske unije. Ono što će do lipnja 2025. godine sigurno napraviti je, kaže Šuta, pokrenuti postupak donošenja prostorno-planske dokumentacije i izradu projektne dokumentacije. 

- Ono što znamo, znamo da će se Most zvati Svetog Duje, ono što znamo je da će biti dug 1500 metara, a širina plovnog prostora ispod njega bit će 200 metara i visina 55 metara. To znači da će most u potpunosti zadovoljiti potrebe teretnih brodova koji prometuju na području Kaštelanskog zaljeva, ali prolaz će biti moguć i za 90 posto kruzera.

image

Matea Dorčić, Tomislav Šuta i Ivo Bilić


 

Nikola Vilić/Cropix

Iako je inicijalno zamišljeno da pristaju isključivo na području Trajektne luke, Gradske luke Split, u izvanrednim situacijama bit će moguće da na području Kaštelanskog zaljeva bude smješten i dio kruzera, upravo zahvaljujući mostu - kazala je Dorčić i dodala da su s Gradom Kaštela već definirali trasu u Kaštelima.

- Sa splitske strane, spoj je predviđen na četverotračnu traku na Stinicama. Trenutačno su u fazi tromjesečna geofizička istraživanja terena, nosivosti terena ispod morskog dna, kako bi se utvrdili svi nužni preduvjetni za daljnji nastavak radova i planiranja te izrade prostorno-planske dokumentacije. Hrvatske ceste su najavile da u lipnju planiraju raspisati natječaj za odabir idejnog rješenja koje će definirati sve daljnje postupke. Što se tiče procjene troška, ako ga usporedimo s cijenom Pelješkog mosta koji je dug 2404 metra, a naš Sveti Duje 1500 metara, za očekivati je da će trošak izgradnje ovog mosta biti nešto preko 100 milijuna eura - zaključila je.

Nova bolnica na sjeveru Splita?

O projektu izgradnje stanova na Kopilici, naglašava Šuta, pričalo je nekoliko gradonačelnika, a ona i dalje stoji neiskorištena. Kaže da je aktualna gradska vlast, s obzirom na činjenicu da su imali većinu u vijeću, imala idealnu priliku da donese GUP i izglasa sve potrebno za pokretanje tog projekta. 

-  Ono što ćemo sigurno napraviti je izrada arhitektonsko-urbanistički natječaja koji je nužan za realizaciju Kopilice. Glavna poruka je da će na Kopilici biti Glavni željeznički kolodvor. Osim toga, zalažemo za izgradnju nove bolnice u komunikaciji s ravnateljem. Činjenica je da će za taj dio trebati popriličan broj godina, da se to neće moći riješiti u roku dvije godine, sigurno će trebati nekoliko godina - zaključuje. 

image

Matea Dorčić, Tomislav Šuta i Ivo Bilić


 

Nikola Vilić/Cropix

Bilić se posebno osvrnuo na područje Škvera, odnosno izgradnju vrtića na tom području. Kaže da je dostupnost vrtića jedna od ključnih stavki za zadržavanje mladih obitelji na području Splita, a upravo Škver vidi kao jedno od rješenja.

- Do kraja mandata, ili najkasnije do 2030., imat ćemo vrtić za sve. Zašto ovo sam uvodno rekao? Jer, kako je Tomislav već spomenuo, u Škveru ima puno nekretnina, ne znam koliko znate da je jedna od tih nekretnina  nekada bio i dječji vrtić. Mi želimo u nekakvom kratkoročnom periodu dati mogućnost, odnosno s gospodinom Debeljakom i grupom DIV ući u pregovore kako bi taj prostor pokušali pripremiti za korištenje, jer se nadam da ćemo u budućnosti rješavati to na jedan puno ozbiljniji i kvalitetniji način. No, trenutačno nemamo dovoljno mjesta i jako bi nam išao u korist taj prostor - rekao je i dodao da su s Debeljakom već obavili inicijalne razgovore.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. listopad 2025 01:19