Prometni stručnjak Željko Marušić dobro poznaje lokaciju na križanju Velebitske ulice i Ulice Slobode u Splitu, kod zgrade "Sunčani sat" gdje se u srijedu desila stravična nesreća u kojoj je smrtno stradala pješakinja. Tamo je išao u Osnovnu školu Bol i kao osnovnoškolac je na tom dijelu čekao da se na semaforu upali zeleno svjetlo da prijeđe cestu. Upozorava da su zbog blizine škole i drugih okolnosti posljedice mogle biti još strašnije - moglo je biti više mrtvih, pogotovo djece!
- Vozač je upravljao automobilom Tesla model S koji je iznimne snage - ima više od 670 konja, ima električni pogon 4x4 i daje prevelik osjećaj sigurnosti. Radi se o ekstremno brzom automobilu, a problem je u vozaču koji je brutalno kršio prometne propise - to je činio jer se niti malo nije bojao da bi za to mogao biti kažnjen. Vozio je po gradu kako je htio. Tako sigurno ne bi vozio u Sloveniji, Italiji i Austriji jer zna da bi tamo bio kažnjen. Naše su ceste, nažalost, gotovo bez policijskog nadzora - kaže nam Željko Marušić i nastavlja:
- Vozač je pritiskao papučicu snage do kraja jer je to mogao. Ovo pokazuje da povećanje izvjesnosti kažnjavanja mora biti prioritetna mjera. To znači da moramo premrežiti naše ceste nadzornim kamerama i policija mora biti više prisutna na prometnicama. Moramo koristiti nove tehnologije kao što su dronovi i staviti ceste pod nadzor!
- Vozač je krećući se iz smjera caffe bara Krom dao punu snagu i postigao brzinu veću od 150 kilometara na sat i sve to na asfaltu koji nije dovoljno hrapav, a što je slučaj u Splitu i Dalmaciji. Poznato je da automobili s pogonom 4x4 teže gube kontrolu, no kada je izgube, tada se ta kontrola ne može povratiti - to tada ne može ni najbolji vozač.
Prometni stručnjak prema dostupnim informacijama dalje navodi da je automobil nekontrolirano izletio prema rubu ceste i udario u rubnu polukuglu, takozvani bubamaru, što ga je zbog velike brzine katapultiralo u zrak.
- Srećom su tamo te polukugle, inače bi automobil nastavio nekontroliranu kretnju po nogostupu i tada bi prijetio još strašniji razvoj događaja jer je mogao usmrtiti još prolaznika. Također, da je udario u automobil Twingo, preko kojeg je umjesto toga preletio, mogao je usmrtiti sve koje su bili unutra - kaže Željko Marušić i daje pohvalu projektantu ceste koji je tamo stavio zaštitne barijere.
Vozač je, kaže naš sugovornik, višestruko prekršio zakon - dozvoljenu brzinu je prekoračio za više od 50 kilometara na sat. Time je počinio i kazneno djelo obijesne vožnje. Da nije bilo nikakvih posljedica, za to bi mu prijetila kazna zatvora do 3 godine. No, kada se dogodi nesreća sa smrtnom posljedicom, kazna za obijesnu vožnju se kreće od od 3 do 15 godina zatvora - napominje Željko Marušić.
No, naš sugovornik naglašava da je u ovom slučaju prekoračenje brzine u gradu bilo dvostruko veće nego što je limit za obijesnu vožnju.
- Ovo je po meni prometni terorizam. Ovakvo kršenje prometnih pravila treba uvrstiti kroz izmjene Kaznenog zakona i da se to definira ubojstvo u pokušaju u prometu kad se i ne dogode posljedice. Jer kada vozite 150 kilometara na sat u gradu je pokušaj ubojstva i trebalo bi uslijediti automatsko oduzimanje vozila (bez obzira tko mu je vlasnik, jer onda to vozač mora rješavati s vlasnikom vozila) kao sredstva počinjenja kaznenog djela, te automatsko poništenje vozačke dozvole i izravna zatvorska kazna.
Naš sugovornik ističe da je ovaj tragičan slučaj sa smrtnom posljedicom podsjetnik na nedostatak prevencije:
- Treba upozoriti da takvom velikom brzinom po gradu često voze motociklisti iz istih razloga - jer mogu bez rizika kažnjavanja. Ovakav sustav sigurnosti ne valja! Trebamo promijeniti strategiju i fokusirati se na mjere koje će vozače obeshrabrivati kršiti zakon jer će biti kažnjeni.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....