U dugom bijelom holu, tek koraci su moji i sjena što me prati, al duge su minute, u svaku od njih može po jedna vječnost stati...
Ne biste vjerovali, Taj naš "Oliver" ostao je u četvrtak u Gradskoj luci: nije isplovio po plovidbenom redu, u 11 sati je trebao, na liniji Split - Vis. Putnici su ostali na obali. Neki su se možda mogli iščupati alternativnom, brzom vezom, odnosno dvotrupcem "Jelena", koja po rasporedu vozi na udaljeni otok u 15 sati, ali na katamaran ne mogu vozila. Samo putnici.
Nisu bili fortunali, iako smo u posljednje vrijeme svjedočili da su zapovjednici i posade nekih trajekta u nekoliko navrata junački razbijali valove i u teškim uvjetima tukli more probivši se do odredišta. Ovaj put, u pitanju je bio tehnički problem brodskog rashladnog sustava. Evo što kažu u Jadroliniji:
- Zbog manjeg tehničkog problema na rashladnom sustavu broda "Oliver" preventivno je otkazana linija Split - Vis u 11 sati, kao i povratna iz Visa u 15:30. Stručne službe su na brodu te je u tijeku saniranje nastalog stanja. Trajektna linija Split - Vis uspostavit će se polaskom iz luke Split večeras u 18:30 sati.
Kojim trajektom, ako ne osposobe "Pivača" - još se ne zna.
Tehnički problemi i hlađenje
S "Oliverom" je bilo problema otpočetka, otkad je nabavljen u Grčkoj i doveden na Jadran. Spominjali smo ga često. Ljetos je - s više od 300 putnika - satima plutao nadomak Vele Luke na Korčuli, ostavši bez pogona usljed kvara izmjenjivača topline kompresora zraka pa je dolazilo do pregrijavanja stroja. Sve skupa, kasnilo se u navigaciji šest sati. Par mjeseci prije toga, inspektori riječke Lučke kapetanije zabranili su mu bili premijernu plovidbu iz Splita u Velu Luku.
Kako se već pisalo u domaćim medijima, "Oliver" je izgrađen u Japanu 1997. godine, a Jadrolinija ga je kupila 2023. godine za 12 milijuna eura (bez PDV-a), za liniju Split - Vela Luka - Ubli (Lastovo). Zato je brodu prvo hrvatsko ime i bilo "Vela Luka", ubrzo promijenjeno u "Olivera", na pčrijedlog Hrvatske glazbene unije i u čast velikog pjevača, Lučanina Dragojevića. Na remont je navodno potrošeno još 2,7 milijuna eura. Konačno je zaplovio lani.
Nevolje rijetko putuju same. Tako je prije par dana trajektu "Korčula" - koji se nalazi na remontu u brodogradilištu "Viktor Lenac" - u more pala pramčana rampa.
Jadrolinija je bila javila:
"Trajekt Korčula je u remontu, nalazi se na vanjskom vezu škvera ‘Viktor Lenac‘. Rampa je bila spuštena, u horizontalnom položaju, dok su se izvodili radovi zbog remonta. No usljed olujnog juga koje ja zahvatilo Kvarner, dogodio se nalet velikog vala koji je prošao ispod rampe zbog čega je došlo do puknuća i pada rampe u more. U tijeku je sanacija dijela koji je popustio pod udarom vala i dok traje popravak oštećenog dijela, rampa se ne može podignuti."
Ljubav je obostrana
Ipak, ima i dobrih vijesti. Ne za putnike, ali svakako za sve Jadrolinijine radnike: nekidan je objavljeno da će - na inicijativu jedinog reprezentativnog, Nezavisnog sindikata pomoraca putničkih brodova Hrvatske - nacionalni putnički brodar svakom svojem djelatniku linearno povećati plaću za 130 eura u bruto iznosu.
"Ova je odluka dijelom usljedila zbog zakonske obveze usklađivanja s Uredbom o visini minimalne plaće za 2025. godinu, a dijelom u znak zahvale i poticaja zaposlenicima nakon rekordne sezone u 2024. i kao rezultat konstruktivnog dijaloga s najvećim sindikatom."
Nediljko Burić, predsjednik sindikalnog Glavnog odbora i član Jadrolinijina Nadzornog odbora nije krio zadovoljstvo, najavivši:
"U nastavku nas veseli skoro potpisivanje prvog Kolektivnog ugovora za radnike na kopnu, a čija se primjena očekuje od prvog ožujka. Još jednom zahvaljujemo stručnim službama i Upravi Jadrolinije na suradnji i postignutom dogovoru."
Reklo bi se u nas, ljubav je obostrana!
Ne dam vjetru da te dira, ne dam kiši da te kvasi, samo noć nek tiho svira, samo večer nek te krasi...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....