StoryEditorOCM
Splitvažna prometnica

Zašto se s Vukovarskom ne bi rješavala i Bračka? Marina Kovačević: ‘Agonija traje od 1998., sad je prava prilika...‘

Piše Mladen Nejašmić
21. rujna 2025. - 14:28

- Najbolje vrijeme za dovršetak Bračke ulice bilo je prije tridesetak godina. Drugo najbolje vrijeme je sad, jer upravo sada imamo nevjerojatnu priliku da država preuzme izvlaštenje zemlje i izgradnju Bračke ulice jer je to već najavila za Vukovarsku. Obje ceste su od ključne važnosti ne samo za prometnu integraciju istoka s ostatkom Splita, već i za normalno funkcioniranje prometa u čitavom gradu, jer Bračka i Vukovarska zajedno zaokružuju DC8 (Jadransku magistralu) i time ju čine zaobilaznicom, a ne kao što je dosad bila i još uvijek jest, kvartovska sabirna cesta - poruka je Marine Kovačević, predsjednice gradskog kotara Šine.

image
Sasa Buric/Cropix

Ova ulica i eventualni početak radova na njenoj izgradnji, odavno je retoričko pitanje, jer se na njega neuspješno odgovara još od 1998 godine, a isto toliko vremena iz godine u godinu „prepisuju“ se programi proračunskih sredstava za tu namjenu.

- Naime, Bračka ulica završava na spoju s raskrižjem s Podstranom i rasterećuje ga, te prometno povezuje cijeli jugoistok grada i umrežava ga s čitavim sjeveroistokom bez da se izlazi na magistralu i najprometnije raskrižje u državi. A zajedno s Vukovarskom koja završava na nadvožnjaku „Vukovarska“ u Stobreču, Bračka tvori prsten koji je ključ rješenja prometne integracije dijela grada u kojemu danas živi više od polovice stanovništva i dvije trećine djece - smatra ova kotarska čelnica.

Po pitanju prometne integracije istoka sa centrom grada, kola su, po njenom mišljenju, krenula nizbrdo kad je politika prestala slušati struku, odnosno gradska i državna vlast IGH. Jer, kao što je i Vukovarska ulica imala svoj "poguranac" od strane šoping centra, tako je i dolazak Pape Ivana Pavla II 1998. godine učinio izgradnju Bračke ulice neophodnom za izvođenje radova na žnjanskom platou, ali u oba slučaja izgradnja je došla do tuda i stala do daljnjega.

Gradskim vlastima se žurilo ovu ulicu proglasiti dovršenom uoči dolaska Pape Ivana Pavla II, što je apsurdno, jer Bračka završava u Stobreču, baš kao i Vukovarska, ali nikad nije službeno otvorena jer nije imala uporabnu dozvolu, ni nogostupa, zbog čega je neko vrijeme bila zatvorena, pa su na njoj odlagali šut i krupni otpad. Vrijeme je prolazilo, kuće i zgrade su se gradile, a jedan od najljepših dijelova grada zbog toga je dugo sličio na favelu, a neki bi rekli da je zbog katastrofalne prometne infrastrukture i danas tako. U međuvremenu je na prostoru oko trase Bračke niknuo nevjerojatan broj zgrada jer se grad više nema gdje širiti nego na svoju rezidencijalnu suburbiju na istoku.

- Bračka ulica se na Putu Duilova spaja na podvožnjak „Lovrinac-Duilovo“, kuda se ide do ulice Brnik i Mejaša. Od križanja s Putem Duilova Bračka ide dalje istočno do nadvožnjaka „Sirobuja“, odakle počinje buduća ulica Put Kamena do Karepovca i brze ceste Solin-Klis. Od nadvožnjaka „Sirobuja“ ide istočno do nadvožnjaka „Vukovarska“ Vukovarskom do centra grada. Sve su to prometna rješenja koje je splitski IGH na čelu s glavnim projektantom mr. Vjekoslavom Dorićem isprojektirao prije više od dvadeset godina, a politika odlučila izignorirati. Zbog toga smo svakodnevno u nesnosnim prometnim gužvama i prometno odsječeni od ostatka zemlje - ističe Marina Kovačević.

image

Izvadak iz GUP-a

image

Izvadak iz GUP-a

Po njenom mišljenju, sada imamo jedinstvenu priliku zahtijevati da se ta nepravda ispravi i da država preuzme i Bračku ulicu. Država nam je nametnula takve zakone, sad neka nam pomogne, jednako kao što je pomogla Rijeci, Novom Vinodolskom, Zadru i Šibeniku, kaže Marina Kovačević.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. listopad 2025 09:33