Jadna djeca što ovo uče u drugom razredu osnovne škole i čime ih opterećuju... Dakle, zadatak u radnoj bilježnici iz matematike glasi ovako:
Labud iz nekog potoka poviče jatu labudova koje je letjelo iznad potoka: ‘Dobro jutro, stotinu labudova!’ Odgovoriše mu iz jata: ‘Nije nas, stotinu. Kad bi nas bilo još ovoliko i još polovina jata i još četvrtina jata i ti iz potoka, onda bi nas bilo stotinu’. Koliko je labudova u jatu?
Naravno, matematičarima ili onima koji imaju matematiku u "malom prstu" ovaj zadatak ne bi trebao predstavljati neki veći problem. (Kroatisti bi se, pak, mogli zapitati čemu zarez u rečenici ‘Nije nas, stotinu.‘) No, prosječnom učeniku drugog razreda osnovne škole ovaj zadatak, na koji nam je ukazao čitatelj, bi zaista mogao biti pretežak.
Nazvali smo jednu splitsku profesoricu matematike, koja predaje u srednjoj školi, da nam pojasni je li normalno da ovakav zadatak trebaju riješiti djeca u drugom razredu osnovne škole.
- Učitelji njih na ovaj način "prisiljavaju" da razlomke shvate intuitivno, ali osobno mislim kako je to za drugi razred malo preteško. Mene je zadatak odmah asocirao na jednadžbu i osobno mi ga nije bilo teško riješiti. Učitelji njih "treniraju" računske priče kako bi djeca razumjela što je u tekstu. Mišljenja sam da ovakvi zadatci mogu djeci stvoriti konfuziju u glavi i da su ovakvi problemski zadatci malo teški za njihovu uzrast - rekla nam je profesorica matematike, koja je u hipu zadatak riješila. Da, ali ona nema osam godina...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....