StoryEditorOCM
ZagoraBRNAZE POKRAJ SINJA

Ante Malbaša: Ako Hrvatske ceste ovako nastave, ja neću imati kuću. Na tri metra od stola prolaze mi teški šleperi...

Piše Toni Paštar
7. svibnja 2025. - 15:02

Poslije objave informacije (prvi tekst OVDJE) da uz istočni kolnik dionice državne ceste D1 kroz Brnaze, koja se rekonstruira, na dvjema parcelama još nisu riješeni imovinskopravni odnosi, javili su se vlasnici i zatražili da javnost upoznamo s tim problemom iz njihova kuta gledanja.

Riječ je o obitelji Malbaša, nasljednicima pok. Marka i pok. Petra, čije su parcele u naravi kuće u bloku. Njima je, kažu, zasmetala izjava Hrvatskih cesta u kojoj je stajalo: "Veliku poteškoću u realizaciji rekonstrukcije državne ceste D1 predstavljali su imovinsko-pravni odnosi. Obzirom da na istočnoj pješačkoj stazi još uvijek postoje dvije katastarske čestice koje nisu izvlaštene, nadamo se ubrzanoj proceduri otkupa od strane nadležnih tijela..."

image

Kompleks građevina obitelji Malbaša koji se vodi kao dvije parcele

Toni Paštar

– Naročito nam smeta – kažu Zlatan i Ante Malbaša – to što predstavnici Hrvatskih cesta ne žele razgovarati. Nastupaju svisoka i ne žele saslušati naše argumente.

Malbaše vele da na cijelom potezu D1 od Splita do Zagreba ni jedan objekt nije bliži kolniku od njihove kuće, a kolnički trak koji vodi iz Splita prema Sinju prolazi preko betonske ploče bunara koji je dubok 15-ak metara i sav je već ispucao od vibracija koje nastaju prolaskom teških kamiona, neki su s teretom teški i 50-tak tona, te se kroz nastale pukotine voda procjeđuje u podrumske prostorije.

image

Kompleks građevina obitelji Malbaša koji se vodi kao dvije parcele

Toni Paštar

– Temeljni je problem u tomu što naše kuće, ako bi se zahvat izveo kako su nam rekli, trenutno gube funkciju. Ja nemam gdje drugdje živjeti osim ovdje. Moji rođaci ne žive ovdje, dođu povremeno i, koliko znam, planirali su rekonstrukciju i uređenje cijelog prostora. Bunar je ukopan u temelje kuće, a već rastresenoj kući samo će se još više ugroziti statika. Ja sam laik, ali poznato mi je da postoji tehnologija kojom bi se diletiranjem i upotrebom posebnih materijala onemogućilo prenošenje vibracija s kolnika ceste na naše objekte. Zapamtite da će poslije rekonstrukcije na udaljenosti manjoj od tri metra od mojega kuhinjskog stola prolaziti kamioni teški na desetke tona – kaže Ante Malbaša i dodaje: – Ja znam da se cesta mora napraviti, svjestan sam da će uzeti dio moje parcele i doći mi do ulaznih vrata, ali tražim da me se zaštiti od vibracija i obešteti uvažavajući sve novonastale okolnosti koje će utjecati na buduće korištenje kuće jer, ponavljam, ja druge kuće nemam.

Divna vijest: asfaltira se višekilometarski ulaz u Sinj, odahnut će i oni koji starom cestom idu iz Splita prema Zagrebu

image

Zlatan Malbaša

Toni Paštar

– Investitor izbjegava komunikaciju s nama. Oni u prvi plan guraju moj bunar. Nije samo bunar problem, odnosno da će se zatvoriti njegova kruna, nego činjenica da se i do sada promet odvijao preko bunara zahvaćajući oko 1,5 metara njegove armiranobetonske ploče. Dinamički udari teških kamiona rastresli su bunar, tako da je voda iz njega već prodrla u naše podrumske prostorije. Oni čine sve kako ova kuća više ne bi bila u funkciji stanovanja, a investitor o tome ne želi razgovarati. Naš je prijedlog da se bunar odvoji od kuće i da se kuća zaštiti od budućih vibracija. Umjesto toga, oni žele zadržati bunar kako bi on, koji je povezan s kućom, nastavio biti i u funkciji potpornog zida ceste. Najbolje bi bilo kad bi otkupili naše kuće. Tada bi svi problemi bili riješeni – kaže Zlatan Malbaša. 

image

Armiranobetonska ploča bunara i do sada je bila ispod voznog traka državne ceste

Toni Paštar
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. listopad 2025 04:01