StoryEditorOCM
ZagoraNAPOKON!

Divna vijest: asfaltira se višekilometarski ulaz u Sinj, odahnut će i oni koji starom cestom idu iz Splita prema Zagrebu

Piše Toni Paštar
6. svibnja 2025. - 14:01

U utorak ujutro počelo je asfaltiranje zapadnog kolničkog traka državne ceste D1 kroz Brnaze. Iako se dotjeruju još sitnice uz nogostup i prilazne ulice, ranije na gradilište dopremljeni strojevi za polaganje asfalta pokrenuti su dan ranije nego što su iz Hrvatskih cesta najavili minulog tjedna.

Nanijet će se dva sloja asfaltne mase, nosivi i gazeći. Ako to dopusti vrijeme, zapadni kolnički trak bit će asfaltiran za dva dana, eventualno tri, a potom će na taj kolnički trak prebaciti sav promet iz smjera Splita prema Sinju. Već početkom idućeg tjedna vozači koji su svakodnevni korisnici ove dionice državne ceste trebali bi, u odnosu na dosadašnje stanje, osjetiti značajno olakšanje pri prolasku uz gradilište.

image

Toni Paštar

Graditelji ne staju. Odmah poslije puštanja u promet novoasfaltiranog zapadnog voznog traka oni će duž cijele dionice od 1850 metara "napasti" istočni kolnički trak na više mjesta istovremeno. Njegova rekonstrukcija će, u tehničkom smislu, biti puno jednostavnija od zapadnog. Na istočnom dijelu ove dionice državne ceste uklonit će se kompletna dosadašnja asfaltna zavjesa i, poslije iskopa, izvesti donji stroj prometnice kojega do sada praktično nije bilo već je na zemlju položen samo tanki sloj tampona i na njega asfalt.

image

Toni Paštar

Taj zahvat trebao bi se odvijati bez većih smetnji jer u istočnom voznom traku nema gotovo nikakvih instalacija kojima je zapadni vozni trak bio opterećen, naročito ugradnjom kanalizacijskog kolektora. Uz samu rekonstrukciju voznog traka na istočnom dijelu dolazi još nogostup s novom javnom rasvjetom koja je već postavljena pošto su napravljeni masivni betonski temelji na koje su namontirani novi rasvjetni stupovi, a sve skupa je povezano električnim kabelima preko kojih će se rasvjetna tijela napajati strujom.

image

Toni Paštar

U cijeloj priči koja bi se trebala odvijati bez poteškoća ima, ipak, jedan problem. Kada smo krajem travnja pitali Hrvatske ceste, koje su investitor rekonstrukcije D1 kroz Brnaze, kada se planiraju okončati radovi, što je svojevremeno najavljivano za kraj travnja i/li početak svibnja, oni su nam, uz ostalo, odgovorili: "Veliku poteškoću u realizaciji rekonstrukcije državne ceste D1 predstavljali su imovinsko-pravni odnosi. S obzirom na to da na istočnoj pješačkoj stazi još uvijek postoje dvije katastarske čestice koje nisu izvlaštene, nadamo se ubrzanoj proceduri otkupa od strane nadležnih tijela...".

image

Toni Paštar

Prema neslužbenim izvorima, dvije parcele od čijih vlasnika do sada nije obavljen otkup odnose se na jedan zid od kamenih vaca te na krunu jednog bunara. Na zapadnom dijelu kolnika upadalo se također u cajtnot zbog nerješenih imovinsko-pravnih odnosa, ali se u konačnici ipak postizao dogovor i radovi su se odvijali bez značajnijih teškoća. Hoće li se isti scenarij ponoviti i na istočnom dijelu?

image

Toni Paštar

Navod Hrvatskih cesta da se "nadaju ubrzanoj proceduri otkupa od strane nadležnih tijela" predstavlja u stvarnosti prigovor državnoj administraciji zaduženoj za provedbu postupka izvlaštenja. Iz neformalnih razgovora dalo bi se zaključiti da službenici angažirani na tim poslovima nisu skloni primijeniti zakonske odredbe o izvlaštenju, jer su one u pravilu na štetu vlasnika nekretnina, a ti službenici žive u istom okruženju s vlasnicima i ne bi se htjeli zamjeriti.

Poslije svega možemo zaključiti da će, kada dođe stani-pani, između Hrvatskih cesta i vlasnika dviju parcela biti postignut dogovor ili će državni službenici ipak biti prisiljeni obaviti svoj dio posla, neovisno o tome hoće li se komu zamjeriti ili neće.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. listopad 2025 02:51