Kada bi postojalo državno odličje za sudionike u prometu nazvano "Medalja za trpljenje i strpljivost" isto bi trebao dobiti svaki vozač motornog vozila koji se barem jednom zatekne u svakodnevnoj koloni u Sinju na cesti prema Splitu. Priča veli kako "Cigani čergari" plaču kada je lijepo vrijeme, suho i sunčano, znajući da poslije njega stiže pogoršanje s kišom.
Sukladno toj pouci vozači kroz Sinj, naročito kroz Brnaze, ustrajno trpe već mjesecima znajući da će u dogledno vrijeme upravo kroz Brnaze biti stvoreni uvjeti za puno veću prometnu propusnost i povećanje sigurnosti za sve sudionike.
U okviru projekta "Aglomeracije Sinj", dakle poboljšanja vodnoga gospodarstva – čitaj kanalizacije i vodoopskrbe – kojega u 70-postotnom dijelu financira EU, a razliku Hrvatske vode i državni proračun uz minimalno sudjelovanje novca sinjskih poreznih obveznika, rekonstruira se i dionica državne ceste DC1 kroz Brnaze na potezu od raskrsnice Sinj – Split – Trilj do samog ulaza u naselje Sinj, odnosno križanja kod Lidla, u dužini od 1,9 kilometara.
Investitor toga zahvata su Hrvatske ceste. Od početka radova prije nešto manje od godine dana ta dionica DC1 je najveće gradilište. Kako bi se istovremeno odvijao vrlo intenzivni promet u smjeru Splita i obratno, a radi se o dnevnoj frekvenciji od oko 16 tisuća vozila u prosjeku, vozilima koja u smjeru alkarskog grada dolaze iz Splita i Trilja ostavljena je istočna kolnička traka te dionice DC1, a za ona koja prometuju u suprotnom smjeru kao zapadni kolnik DC1 kroz Brnaze je improvizirana trasa nekadašnje uskotračne željeznice, Rere.
Za to vrijeme je upravo zapadni kolnik na tom potezu DC1 spomenuto najveće gradilište. U trup kolnika ugrađuju se glavni kanalizacijski kolektor, dijelom vodovodne, elektro i svjetlovodne instalacije. Kako je dosadašnji asfaltni sloj na toj dionici DC1 bio postavljen na nabijenu zemlju u okviru rekonstrukcije taj stari asfalt i zemljana podloga se uklanjaju i postavlja potpuno novi donji stroj prometnice. Uz to se cestovni obuhvat širi jer se na rekonstruiranoj dionici uz kolničke trake obostrane grade pješački nogostupi, između njih prostor za zelenilo, a sa zapadne strane i biciklistička staza. Proširenja zahvata i novi betonski ogradni zidovi krenuli su i uz istočni rub kolnika na kojemu se, dakle, sada odvija jednosmjerni promet prema Sinju, a čim se završi i pusti u promet zapadni dio kolnika radovi na istočnom kolniku krenut će punim intenzitetom i obuhvatit će cijelu dužinu trase. Izvedba istočnog kolnika bit će puno jednostavnija i lakša jer u njegovu trupu praktično nema nikakvih instalacija, osim pješačkog nogostupa i javne rasvjete.
Prve najave, kada je splitska tvrtka "Inero" kao glavni izvođač sa svojim kooperantima pokrenula radove na ovoj dionici DC1, govorile su da bi posao trebao biti završen do kraja travnja ove godine. Sigurno je da će biti potrebno nešto duže vrijeme. I mada vozači koji svakodnevno koriste ovu prometnicu, naročito na povratku iz Splita od 14 do 17 sati doslovno dolaze na rub strpljenja i živaca, jer kolona vozila u stajanju bude duža od 3 i više kilometara, i tako iz dana u dan, oni ustrajno trpe i pokazuju jobovsko strpljenje. S razlogom. Jer osim što će završetkom rekonstrukcije ove dionice DC1 i njenog puštanja u promet sigurno biti povećana propusnost u odnosu na današnje stanje, Brnaze kao glavni ulaz u Sinj iz smjera Splita dobit će potpuno novu vizuru i zasjat će u punom sjaju. To dobro znaju svi vozači koji taj dio ceste svakodnevno koriste pa ustrajno trpe znajući da će se isplatiti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....