Šestanovac kao povijesno sjecište važnih prometnih pravaca i nekadašnja žila kucavica cijelog Zamosorja i Zabiokovlja, posljednjih je godina kada govorimo u prometnom smislu, potpuno devastirano. „Zalaganjem“ renomiranih stručnjaka s područja prometne infrastrukture dio cestovnog pravca od Šestanovca do Blata na Cetini (odnosno osam kilometara državne ceste D62 op.a.) prije nekoliko godina je preko noći postalo nižerangirana prometnica sa statusom županijske ceste. Od asfaltiranja 1986. godine ta cesta nije ozbiljnije rekonstruirana.
Iako se mjesna vlast zalagala za njenu obnovu, „cestari“ se hvala Bogu nisu pretrgli da nešto učine na njenoj revitalizaciji. Možda sada nešto i bude od svega toga. Iz Županijskih cesta već neko vrijeme najavljuju njenu temeljitu rekonstrukciju i izgradnju nogostupa, što tamošnji mještani s nestrpljenjem iščekuju, pogotovo jer se radi o vrlo frekventnoj prometnici. Navodno je za nju izrađena projektna dokumentacija i pribavljene potrebne dozvole, pa je za očekivati skori otkup zemljišta i dobivanje građevinske dozvole.
Drugi, ali ništa manje važan pravac je državna cesta D39 Cista Provo-Šestanovac-Zadvarje-Dubci. Baš je ta prometnica kamen spoticanja, stijena posrtanja zbog koje svojedobno općinska vlast nekoliko mjeseci nije mogla normalno funkcionirati.
Naime, još 2009. godine Hrvatske ceste podnijele su zahtjev Ministarstvu zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva za izdavanje građevinske dozvole za premještanje državne ceste D39 izvan naselja Šestanovac, dionica Vukušića strana-Zadvarje, zbog čega je općina Šestanovac donijela riješenje o plaćanju komunalnog doprinosa. Međutim, godinu dana kasnije u resornom se ministarstvu obustavlja postupak izdavanja potrebnih dozvola, pa je tako prestala obveza HC-a za plaćanje komunalnog doprinosa.
Umjesto toga, dvije godine kasnije, općina se ipak putem ovršnog postupka naplaćuje u iznosu nešto višem od tadašnjih dva milijuna kuna. Sve je završilo na sudu čiji je epilog bio očekivan. Prije šest godina na adresu općine stigla je pravomoćna sudska presuda po kojoj HC od lokalne vlasti potražuju glavnicu plus zakonsku kamatu ukupno cca. 4,5 milijuna kuna, što je na koncu dovelo do privremene blokade općinskog računa. Petnaest godina kasnije još se ne zna zbog čega je Ministarstvo graditeljstva odustalo od gradnje planiranog pravca za koji su bila osigurana i sredstva. Gdje su nestali novci i kilometri asfalta, teško da vam i danas odgovorni mogu dati pravi odgovor.
„Presretač“ je jedino logično rješenje.
On je bio „postavljen“ i na dionici D62 Šestanovac-Zagvozd-Lovrinčevići u dužini 18,1 kilometar. To što se događalo oko te stare Napoleonove ceste spada u rubriku "vjerovali ili ne". Ista cesta, ako se tako može nazvati, jer više joj priliči naziv seoska oputina na mjestima široka jedva 3,5 metra, još 2008 godine ušla je u famozni projekt Betterment II. Iako se radi o pravcu koji se u cijelosti pruža zabiokovskim koridorom uz trasu A1 Zagreb-Dubrovnik i predstavlja alternativu korištenju autoceste, HC je opet izigrao lokalnu vlast.
Podsjećamo kako je tijekom izgradnje te iste autoceste, posebice dionice Šestanovac-Ravča ova prometnica korištena za potrebe gradilišta, uslijed čega je došlo do niza oštećenja na koliniku te djelomičnog urušavanja potpornih zidova. Međutim, kako onda, tako i danas. Sredstva su bila osigurana, ali kao i u prvom slučaju, ishlapila.
Nakon pustih godina obećavanja i nadanja, molbi i dopisa na adresu općine Zagvozd i one u Šestanovcu, iz HC-a stiglo je tada „šaljivo“ objašnjenje u stilu Monty Pythona. Tobože unatrag koju godinu uvidjeli su da nije moguće u navedenom, samo njima znanom roku, riješiti sve imovinsko-pravne odnose kao preduvjet za raspisivanje međunarodnog natječaja, pa su rekonstrukciju predmetne dionice uvrstili u drugi program HC-a, a izuzeli iz programa Betterment.
Nakon svega ugovorena je novelacija projektne dokumentacije za dionicu koja prolazi kroz naselje Zagvozd i čija obnova kreće uskoro. Također je, ima od toga koju godinu, napravljen idejni projekt od centra Šestanovca do Žeževice (Privija),dok za preostalih petnaestak kilometara koji u velikom dijelu prolaze kroz općinu Šestanovac, niti imaju novca, a bome ni volje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....