Rekonstruirana zapadna kolnička traka državne ceste D1 kroz Brnaze, na potezu od križanja D1 i D60 do Sinja u dužini od 1850 metara, asfaltirat će se 6. i 7. svibnja. To su nam, odgovarajući na naš ranije postavljeni upit, u četvrtak odgovorili iz Hrvatskih cesta.
Umjesto ranije najavljivanog završetka radova krajem travnja, koji termin je bio u optjecaju kada su radovi na rekonstrukciji ceste kroz Brnaze počeli, sada se sve pomiče na polovicu lipnja.
U našem upitu podsjetili smo Hrvatske ceste kako "radovi nisu ni blizu kraju, a nezadovoljni građani, naročito svakodnevni korisnici - vozači, gube strpljenje. Posebno što se u špicama, a u posljednje vrijeme gotovo cijelog dana, na kolničkoj traci iz smjera Splita prema Sinju stvaraju kilometarske kolone, često u stajanju.
Na lokalnim društvenim mrežama mogu se pročitati pojedinačne inicijative za organizaciju prosvjeda. Svakoga dana oko 6 - 7 tisuća građana Sinja i gravitirajućeg područja odlazi po plaću na područje aglomeracije Split - na potezu od Omiša do Trogira, uključujući otoke Brač i Šoltu.
U tu brojku nisu uključeni studenti, učenici, građani koji odlaze u KBC Split i oni koji idu u trgovine. U jutarnjim satima oni svojim automobilima doslovno mile improviziranim kolnikom na trasi nekadašnje uskotračne željeznice, a pri povratku u poslijepodnevnim satima priča se ponavlja u još gorem izdanju jer se kolona, po sistemu pođi - stani, zna protezati i po tri kilometra. Zbog svega navedenog molio bih odgovor je li se mijenjao dinamički plan radova i kada se radovi planiraju završiti?"
Iz Hrvatskih cesta u četvrtak prijepodne stigao nam je odgovor sljedećeg sadržaja:
"Zbog većeg broja kišnih dana, posebice u travnju, došlo je do određenih odstupanja u planiranoj dinamici asfaltiranja, te je termin asfaltiranja pomaknut za 6. i 7. svibnja kada će se asfaltirati zapadna vozna traka državne ceste D1 na potezu od Masle do Vučkovića, a što će značajno olakšati svakodnevnu komunikaciju preko gradilišta. Također u kasnim noćnim satima zakazana je i sanacija udarnih rupa na trasi stare ferate.
Hrvatske ceste su zadovoljne angažmanom izvođača radova na ovom gradilištu jer se radi o vrlo zahtjevnoj rekonstrukciji državne ceste koja se izvodi u urbanom području sa znatnim prometnim opterećenjem, a u sklopu koje se rješavaju i vrlo zahtjevni radovi aglomeracije (radi se o jedinom takvom projektu u RH), radovi na uklapanju rekonstruirane prometnice u postojeći okoliš, kao i rješavanje brojnih problema s vlasnicima zemljišta.
Ugovorni rok završetka svih radova je 8. 9. 2025. godine te se ne može u ovom trenutku govoriti o probijanju ugovornog roka. S obzirom na skori početak turističke sezone, prvotno je planirano dokidanje privremene regulacije na državnoj cesti do početka turističke sezone, tj. do 15. 6., što je još uvijek ostvariv cilj.
Veliku poteškoću u realizaciji rekonstrukcije državne ceste D1 predstavljali su imovinskopravni odnosi. S obzirom na to da na istočnoj pješačkoj stazi još uvijek postoje dvije katastarske čestice koje nisu izvlaštene, nadamo se ubrzanoj proceduri otkupa od strane nadležnog tijela, a sve kako bi se radovi završili sukladno prethodno iznesenom. Sve sudionike u prometu pozivamo na strpljenje, pogotovo u vremenu neposredno prije asfaltiranja. kada su na pojedinim lokacijama zbog tehnoloških razloga zatvoreni brojni prilazi."
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....