Unatoč neizvjesnosti koja je do prije dva mjeseca kao Damoklov mač visjela u zraku, a odnosi se na početak rekonstrukcije križanja dviju državnih cesta u Zagvozdu D62 i D76 odnosno one prema Imotskom sa onom koja vodi put Vrgorca, iste su unatoč početnom protivljenju i pravoj pobunu tamošnjeg stanovništva, očito došle na dnevni red Hrvatskih cesta. Tako je koncem travnja napokon potpisan ugovor između investitora Hrvatskih cesta i odabranog izvođača građevinske tvrtke „Patrlj“, pa se u Zagvozdu očekuje skori početak radova na ovom projektu.
Preko dvadeset godina tamošnje općinske vlasti zagovaraju ideju rekonstrukcije ovih dvaju cestovnih pravaca. Posebno nakon probijanja tunela sv. Ilija i sve većeg priljeva automobila iz cijele Imotske krajine i susjedne Hercegovine.
Međutim, umjesto sagledavanja cjelokupne situacije, prvenstveno za opće dobro, mještani iz užeg općinskog središta u dva su navrata „rušili“ lokacijske dozvole. Jedan od razloga bunta je predviđena izgradnja nogostupa koji im zajedno sa planiranim širenjem prometnica, doslovno zadire pod kućni prag.
Nekolicina njih čije su nekretnine položene uz spomenutu cestu nekoliko su mjeseci prosvjedovali kod svih nadležnih tijela, dok su prije nešto više od godinu dana izišli i na ulice. Tada su tvrdili da im nije namjera spriječiti rekonstrukciju već se ne slažu sa potpunim izvlaštenjem čestica koje se nalaze direktno obuhvaćene najavljenom obnovom prometnica ili neposredno graniče s njima. A i zbog gabarita izvlaštenja koji su realno viši nego je potrebno za namjenu izgradnje nogostupa kroz naselje Butiga-Zagvozd.
Međutim, od prije koji mjesec situacija se korjenito promijenila. Prema tadašnjim informacijama od strane investitora, većina vlasnika nekretnina, pristala je na izvlaštenje uz dogovorenu naknadu.
Hrvatske ceste postupak izvlaštenja, vezano za predmetnu dionicu, provode sukladno važećim zakonskim odredbama. Kao i u svakom postupku izvlaštenja, postoji određen broj stranaka koje su imale prigovor na ponuđenu cijenu. Ističu kako su cijene formirane od strane ovlaštenih sudskih vještaka sukladno Zakonu o procjeni vrijednosti nekretnina, a sudski vještaci su imenovani od strane Upravnog tijela koje vodi postupak izvlaštenja - kazali su nam svojedobno hrvatski cestari.
Iz Hrvatskih cesta također su nas informirali, da će se radovi na rekonstrukciji državne ceste DC76,prolaz kroz Zagvozd, odvijati na glavnoj osi (Zagvozd - Imotski) u dužini od 730,0 m te na sporednoj osi (Zagvozd - Vrgorac) u dužini od 900,0 m. Procijenjena vrijednost radova je 2.256.300,00 eura (bez PDV-a). Planirani rok trajanja radova je 300 dana od dana uvođenja u posao.
U sklopu rekonstrukcije kolničke konstrukcije, izvršit će se izgradnja 7 potpornih zidova duljine 16,0 - 133,0 m te visine 1,50 - 4,90 m te dograditi sustav oborinske odvodnje. Obostrani nogostup će se izgraditi cijelom dužinom zahvata na glavnoj osi te kroz naseljeni dio na sporednoj osi. Za potrebe izgradnje istog, ali i prilagodbe nivelete raskrižja, rušit će se objekt između dviju državnih cesta - na samom raskrižju.
- Uređenje raskrižja u centru mjesta dugogodišnji je plan općinske vlasti. To je bio krucijalni projekt kojim smo željeli osigurati prijeko potrebnu sigurnost pješaka i vozača, a onda i urediti mjesto sa svim komunalnim i infrastrukturnim sadržajima.
Danas smo to ipak uspjeli. Osim obostranog nogostupa, graditi će se nova odvodnja oborinskih voda i javna rasvjeta -optimističan je Miro Gaće, načelnik općine Zagvozd.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....