Tema svih tema, pitanje svih pitanja u Imotskom, a kada je prometna infrastruktura u pitanju, svakako je spoj Imotskog s čvorištem autoceste u Zagvozdu. Zapravo, to je spoj istočnog i središnjeg dijela Imotske krajine s gradom Imotskim i autocestom. Zapravo, ta prometnica spajala bi granični prijelaz sa susjednom Bosnom i Hercegovinom u Vinjanima Donjim, pa Imotskim poljem i dalje imotskim brdima do čvorišta autoceste u Zagvozdu.
Izgradnjom te prometnice konačno bi Imotski i Imotska krajina izašli iz prometne izoliranosti. Godinama unazad, kada je još Dalmatina prošla Imotskom krajinom tamo kod Zagvozda, pričalo se o kvalitetnom spoju Imoćana sa čvorištem u Zagvozdu. Od svega toga, godinama se što krpala, što malo popravljala sadašnja državna prometnica D-60, pa kasnije i još jedna državna prometnica Grubine – Zagvozd, ali sve to, s obzirom na količinu automobila, na sam promet koji je vodio prema autocesti, to bijaše kap u moru.
Sam podatak da u jeku ljetnih turističkih gužvi preko Imotskog i njegovih prometnica prođe na tisuće i tisuće automobila, u godinu dana i 40 tisuća kamiona i šlepera iz susjedne Bosne i Hercegovine u tur-retur vožnji, pa se tako udaljenost od nekih 25 kilometara prevaljivala i do sat i petnaest minuta. Pa i u ovom vremenu kada nije tako gust promet, dovoljno je da se recimo od Grubina do Golog Brda, nekoliko kilometara prije Zagvozda, ubaci neki kamion, traktor, pa i neki stranac koji vozi polako, stvore se kilometarske kolone, posebno prije zaseoka Gudelji – Velage.
Toliko o tom krucijalnom prometnom problemu Imoćana, a vijest dana jest da se baš u srijedu održao vrlo važan sastanak u Imotskom. S jedne strane jaka ekipa Hrvatskih cesta, predvođena ravnateljem Ivicom Budimirom, a s druge strane osam imotskih načelnika općina Imotske krajine, gradonačelnik grada Imotskog Luka Kolovrat i standardno pojačanje iz županije, dožupan Ante Šošić. Tema, rekosmo, kada će krenuti početak radova na izgradnji te prometnice.
- To je nova državna prometnica i upravo smo pred ugovaranjem glavnog projekta i sada ćemo ubrzano projektirati prvih pet kilometara od Zagvozda prema Poljicima u općini Podbablje i učinit ćemo sve da pred kraj iduće godine raspišemo natječaj i budućeg izvođača uvedemo u taj posao. Prezentirali smo i kompletno rješenje cijele trase od Zagvozda do Vinjana Donjih, a to je ukupno 20 kilometara, plus dva kilometra odvojka na D-60 do Krivodola. Pokazali smo gdje su treće trake, mogućnost pretjecanja na uzbrdicama. Saslušali smo sve načelnike općina, njihove primjedbe i pokušat ćemo sada kroz glavne projekte uvažiti te primjedbe, dakako ako se bude moglo. Definitivno, novac je osiguran, ova prometnica je prioritet Hrvatskih cesta i Vlade Republike Hrvatske i više nema dvojbi hoće li se i kada započeti graditi. Znači, krajem 2026. idemo s gradnjom te ceste Vinjani Donji-Imotski-Zagvozd - izjavio nam je ravnatelj HC Ivica Budimir.
- Odličan je sastanak bio, sve u detalje smo dogovorili i kako je i istaknuo ravnatelj Hrvatskih cesta, krajem sljedeće godine ide u izgradnju ovih prvih 5,1 kilometar od Zagvozda do Poljica. Inače, cijela trasa te nove prometnice podijeljena je u pet faza i nadamo se da ćemo se svi držati zadanih rokova. Kako s druge strane granice u susjednoj Hercegovini ozbiljno rade na prometnici Mostar-Široki Brijeg-Grude – Granični prijelaz Vinjani Donji, mi ćemo ovdje s naše strane definitivno ozbiljno se prihvatiti ovoga posla. Ja i cijela županija smo optimisti da će ovaj projekt konačno ići ka svojoj realizaciji - riječi su dožupana Ante Šošića.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....