Prije mjesec dana djelatnici Županijskih cesta su, po nalogu Hrvatskih cesta, kamenim blokovima službeno zapriječili promet na državnoj cesti D512 Makarska – Vrgorac, preko Stupice, jer su trebali početi radovi na sanaciji tog strmog dijela Biokova s kojeg je potkraj ožujka ove godine na kolnik palo od 50 do 70 tona kamenja.
Znači, od tada je na papiru zatvorena ova žila kucavica između Makarskog primorja, Vrgorske krajine i zapadne Hercegovine. Međutim, do 11. studenog prešutno se vozilo tom cestom, na vlastitu odgovornost i uz eventualne kazne ako vas policija zaustavi. Jednostavno, zbog straha od prosvjeda s jedne i druge strane Biokova, nadležni su tijekom turističke sezone zažmirili na oba oka poljoprivrednicima, sezonskim i stalnim radnicima koji je svakodnevno koriste tu prometnicu i od nje žive.
U međuvremenu su Hrvatske ceste pripremale projekt sanacije klizišta, raspisale su javnu nabavu, čekale da prođe žalbeni postupak… I kad se sve to okončalo, cesta se zatvorila, trebali su početi radovi, a posao vrijedan 1.966.937 eura dobila je riječka tvrtka „Monterra“, specijalizirana za tu vrstu poslova.
A gdje su radnici?
Budući da je cesta zatvorena mjesec dana, svi očekuju da je posao u punom jeku, strojevi i radnici na terenu kako bi se što prije to završilo, a ne se s tim ponovno ušlo u novu turističku sezonu. No, već mjesec dana na gradilištu nema nikoga, radovi još nisu počeli, sve stoji kao i ožujku ove godine, kad se dogodio spomenuti odron. Krajnje traljavo i neozbiljno.
Samo da vam ilustriramo kako je to bilo prije 15 godina, kad se dogodio prvi veliki odron. Taj se odron dogodio 24. listopada 2010. godine, palo je nekoliko stotina tona kamenja, saniran je pokos, probijen tunel od 230 metara i cesta je otvorena početkom srpnja 2011. godine. Sve u devet mjeseci, a mi ovdje, s puno manjim odronom, u osam mjeseci nemamo ni početak radova.
Sve to s nevjericom gledaju stanovnici podgorskih i vrgorskih sela, smješteni iza Stupice, koji sada svakodnevno moraju ići na posao, k liječniku, po spizu... alternativnim putevima preko Biokova, makadamskom stazom dugom 10 kilometara. Ako žele sačuvati svog limenog ljubimca, moraju putovati preko Zagvozda, a to je samo u jednom smjeru 60-70 kilometara.
‘Vozimo preko rupa‘
– To je užas što su napravili. Mi kao ozeblo sunce čekamo kad će to završiti, a oni još nisu ni počeli, a sve su zatvorili. Vozimo se preko Biokova, makadamom punim rupa, čekamo da netko malo naspe tu cestu – kaže nam Ivan Iko Jujnović, pastir i pčelar.
Ne traže stanovnici Šošića, Gornjih Igrana, Dugih Njiva, Kljenka… puno. Samo da se malo uredi cesta koja je izgrađena 1878. godine preko Biokova, koju je dao izgraditi car Franjo Josip I., a u djelo je proveo austrijski namjesnik barun Rodić.
– Najteža je situacija preko Priske, voda je tu sve odnijela. Ima sam neke iskope oko kuće, pa sam doveza jedan kamion materijala kako bi te rupe malo popunili. Treba nam još nekoliko kamiona tog materijala, radi se u Velikom Brdu, u Makarskoj, pa neka se dogovore i to dovezu. Mi ćemo organizirati radnu akciju s ljudima iz okolnih sela kako bi se taj materijal razbaca. Ovo sigurno neće završiti do početka turističke sezone. Svako dva mjeseca treba nam nekoliko kamiona zemlje i pijeska da riješimo kritične točke, gdje su bujice jake i nose sve pred sobom – objašnjava Živko Šošić i nada se da će netko ovaj apel čuti u Hrvatskim cestama, Općini Podgora i Parku prirode Biokovo.
Što je zapelo s početkom radova i kad će strojevi stići na Stupicu, htjeli smo čuti iz prve ruke.
– U idućih deset dana izvođač će biti uveden u posao – kratko su nam kazali u Uredu za odnose s javnošću Hrvatskih cesta.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....