Da veliki biznis itekako može rasti izvan velikih i urbanih centara, pokazala je konferencija Dani poduzetništva u Imotskom, održana u prepunoj dvorani Pučkog otvorenog učilišta. Veliko zanimanje Imoćana, ali i brojnih gostiju iz drugih mjesta i gradova, svjedoči o tome koliko interesa i prostora za razvoj poduzetničkih ideja i projekata ima.
"Ovoliki odaziv nadišao je i naša vlastita očekivanja. To je znak da smo zaista dobro pretpostavili potrebu za umrežavanjem i povezivanjem, praktičnim poduzetničkim znanjem te pričom bez cenzure", istaknula je organizatorica Anamarija Grabovac iz PC-a Zovnica.
U organizaciji Poduzetničkog centra Zovnica i obrta za poslovno savjetovanje L‘IDEA, konferencija je okupila brojne poduzetnike i predstavnike realnog sektora iz Hrvatske, Slovenije, Srbije te Bosne i Hercegovine, kao i stručnjake za EU fondove. Sudionici su tijekom prijepodnevnog programa razmijenili iskustva, predstavili inovativna rješenja te raspravljali o ključnim izazovima modernog poslovanja, a nije manjkalo ni pitanja za paneliste.
Brojne teme
Konferencija je započela uvodnim obraćanjem organizatorica Anamarije Grabovac iz PC-a Zovnice te Lidije Vukadin Vranješ iz obrta za poslovno savjetovanje L‘IDEA, koje su istaknule važnost umrežavanja, cjeloživotnog učenja i razmjene znanja u razvoju malih i srednjih poduzeća.
Prvi panel donio je iznimno sadržajne i otvorene priče iz svijeta proizvodnje hrane, digitalizacije poljoprivrede, suvremenih alata za vinogradarstvo te modernizacije tradicionalnih proizvoda. Panel je poslao važnu poruku: nove tehnologije i tradicionalni biznisi ne moraju biti suprotstavljeni, već zajedno mogu stvoriti nove vrijednosti na tržištu.
Drugi panel bio je posvećen online poslovanju, brendiranju i iskustvima poduzetnika koji su uspješno spojili offline i online prodaju. Sudionici panela problematizirali su digitalno doba te otvoreno govorili o izazovima online brendiranja i prodaje putem digitalnih kanala.
Treći panel ponudio je iznimno praktične informacije o financiranju projekata, dostupnim EU fondovima i podršci razvojnih institucija. Okupljenim sudionicima panel je ponudio konkretne smjernice, odgovore na pitanja i jasan prikaz mogućnosti financiranja poslovnih ideja.
Čudo od žene
"Tijekom rasprave i pitanja svi gosti imali su priliku direktno razgovarati s panelistima, postavljati pitanja o financiranju, digitalnoj transformaciji i marketinškim strategijama. Pitanja postavljena panelistima govore zapravo o velikoj potrebi da se poduzetničke teme još češće otvaraju u manjim mjestima. To je velik pokazatelj koliko su zapravo ovakvi događaji potrebni", istaknula je Anamarija, koja je tijekom desetljeća stvaranja u Imotskom dosad povezala, umrežila i podržala rast stotina poduzetnika.
"Zahvaljujemo na sudjelovanju i učenicima završnih razreda Ekonomske škole Imotski te pročelniku Anđelku Kataviću, koji je, zajedno sa svojim timom, došao podržati događanje."
Konferencija je završila zajedničkim ručkom, tijekom kojeg su sudionici nastavili razmjenjivati iskustva i pritom naučili nešto novo. Ono što je sigurno jest da konferencija nikoga nije ostavila ravnodušnim; vrlo je vjerojatno da je otvorila prilike za nove suradnje. A za one koji tek razmišljaju o pokretanju vlastitog biznisa, ovo je zasigurno bio snažan vjetar u leđa.
Time je konferencija potvrdila važnost umrežavanja i promicanja inovacija te neposrednog dijeljenja poduzetničkog iskustva, a velik odaziv i pozitivne povratne reakcije sudionika dokaz su da su ovakva događanja ključna za razvoj poduzetničke zajednice i stvaranje novih poslovnih prilika, osobito u decentraliziranim mjestima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....