Neminovno je već duže vrijeme da Hajduk treba novi stadion, a hoće li to biti renovacija Poljuda ili gradnja novog na nekoj od dostupnih lokacija trebala bi struka odlučit. Mnogo je različitih planova i ideja koje još nikako nisu blizu realizacije, a jedna od njih bi trebala biti zbog interesa kluba.
Infrastrukturna zaostalost s kojom se nosi Hajduk, ali i ostali HNL klubovi, je drastična na europskoj razini. I u slučaju Hajduka nije pitanje funkcionalnog stadionskog rješenja samo rezultatski, nego zbog interesa koji je ogroman za Hajdukove utakmice. Gledajući samo prostu brojku da je prosjek posjećenosti Poljuda prošle sezone bio 22027 gledatelja (za usporedbu na Maksimiru je 10875) jasno zašto je potreban noviji i moderniji stadion s više mjesta. Dok se još razgovara o mogućim modalitetima i onome što će biti najbolje za klub, ali i navijače, mi smo prošli kroz stadion u trećem austrijskom gradu po veličini čija priča je dijelom usporediva s onim što Hajduk planira oko infrastrukture.
Hajduk u Linzu igra posljednju pripremnu utakmicu na stadionu koji je ponovno pušten u upotrebu prije dvije godine. Naime, nogometna arena u kojoj je igrao LASK tražila je renovaciju pa se 2020. odlučilo krenuti s izgradnjom modernijeg stadiona na mjestu starog koji je tu bio od 1952. godine. Valja istaknuti da je LASK 2012. godine bio pred bankrotom i izbačen u amaterska natjecanja kroz koja se vratio do Bundeslige nakon šest godina te sezonu nakon povratka igrao skupine Europske lige. Klub su spasili ‘Prijatelji LASK-a‘ grupa poduzetnika i direktora tvrtki koje posluju u Linzu, a među njima je i Raiffeisen banka po kome novi stadion nosi ime.
Ova arena broji 19080 mjesta što se referira na godinu osnutka kluba (1908.) s tim da su od toga 17117 sjedeća mjesta. Navijačka i gostujuća tribina su stajaće sa sjedalicama kojima ispunjavaju uvjete za međunarodne utakmice, a tu je i sadržaj na temelju kojeg klub uprihodi preko 9 milijuna eura godišnje.
Naime, tribina Business Cluba broji 42 sky lože koje se prodaju za sezonske ulaznice i to s višegodišnjim ugovorom. Tu možete pronaći loga raznih firmi iz Linza, ali i okolice, a imat sky na ovom stadionu jedna je vrsta prestiža velikim kompanijama. Prošli smo ih nekoliko i kako su nam rekli u klubu sky loža se zakupi na više godina i dobije prazna pa je zakupac sređuje po vlastitom ukusu, a cijena po sezoni je veća od 100 tisuća eura, ovisno o poziciji.
Ova poslovna tribina ima nekoliko razina i različitih sadržaja te kapaciteta. Pa su tu i različite dvorane za druženje prije, tijekom i poslije utakmice, a klub nudi sadržaj koji zadržava takve potrošače. Cijeli koncept je zamišljen kao jedna vrsta bliskog susreta igrača i navijača na istom mjestu. Tako oni koji dolaze na ovu tribinu mogu doplatiti za dodatni sadržaj koji uključuje blizak susret ili kasnije druženje s igračima.
Još jedna zanimljivost ovog stadiona je kapelica u kojoj se navijači često odluče za krštenja ili vjenčanja u klubu, a tu je i klupski restoran koji je od ponedjeljka do petka otvoren za sve posjetitelje i može se iznajmiti za razne prigode. Stoga nije rijetkost da se organizira cijeli takav jedan događaj na stadionu, a oni koji dođu ne moraju se brinuti odakle je kruh jer ovo je jedini stadion na kojem smo bili i da ima vlastiti pekarski pogon. U klubu se posebna pažnja posvećuje prehrani igrača i klupskih zaposlenika, a u pekarskom pogonu mijese se različita peciva i kruhovi.
I to je ukratko od iskustva koje možete kao gledatelj doživjeti na utakmici LASK-a, a ovaj moderni stadion koji izgrađen nakon rušenja starog s atletskom stazom koštao je preko 100 milijuna eura. Planirani troškovi izgradnje s početnih 65 milijuna eura skočili su na veći iznos, a stadion s hibridnom travom, svim sadržajem te dva pomoćna terena isključivo za prvu momčad izgrađen je u dvije godine. LASK ukupno broji 14 terena na različitim lokacijama s obzirom na to da su akademija, druga momčad, ženska ekipa i prva momčad odvojeni.
I baš ta infrastruktura s kojom se ponose, kao i činjenica da se radi o razvojnoj sredini dugoročnih ciljeva veliki je mamac za igrače s obzirom na to da budžet kluba nije širok za plaće. Manji je taj budžet kažu nam u klubu od onog kojeg imaju prva četiri kluba u HNL-u, tako i Hajduka, a prvi dojam uređene sredine koji ostavi Linz i sve oko LASK-a lako privuče pojačanja koja bi mogla u nekim drugim sredinama zaraditi više.
Naravno, netko će kazati gdje je Austrija od nas, no ne može nam nitko zabraniti sanjati da se u bližoj budućnosti približno isti projekt može ostvariti i u Splitu. A kakvu emociju navijači Hajduka nose prema klubu svi znaju i koliko puta su pokazali da su spremni platiti svaki sadržaj s klupskim logom lako je zaključiti da bi takav projekt našao način kako će se isplatiti. Na koji način će započeti i kako će se izvoditi neka odluči struka, samo neka se pokrene.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....