Za milijune teniskih obožavatelja naviknutih gledati prekrasnu plavokosu Mariju Šarapovu kako s lakoćom pobjeđuje na središnjem terenu Wimbledona, iznenađenje je bilo vidjeti prošlog mjeseca u New Yorku, na Bloombergovoj konferenciji Power Players, sada kao prirodnu brinetu i ozbiljnog investitora!
"Sibirska tigrica" se pojavila u Parizu, ljudi joj pišu da je neprepoznatljiva: "Ma što si to napravila s facom?!"
U 2025. godini nijedan sportaš, bio on aktivan ili umirovljen, više ne živi samo od nagrada s terena. Današnji uspjeh mjeri se pametnim ulaganjima, suradnjama s brendovima i poslovnim potezima koji traju mnogo dulje od njihove sportske karijere.
No Maria Šarapova, čije je bogatstvo Forbesa procijenilo na 220 milijuna dolara, još je prije desetljeća postavila model za uspješan ‘drugi život‘ sportaša - onaj u kojem sport, biznis i imidž stvaraju jedinstvenu formulu uspjeha.
Od teniskog reketa do poslovnog carstva
Tijekom karijere postavila je visoku letvicu - 11 godina zaredom bila je najplaćenija tenisačica svijeta, a izvan terena zaradila više od 300 milijuna dolara.
Još kao 17-godišnjakinja, nakon senzacionalne pobjede na Wimbledonu, postala je magnet za velike brendove: Nike, Gatorade, Porsche, Tiffany & Co., Tag Heuer, Evian, Motorola, Land Rover... svi su željeli njezino lice.
Unatoč suspenzije 2016. zbog pozitivnog testa na zabranjenu supstanciju meldonij, Šarapova je zadržala svoj status ikone i nastavila potpisivati ugovore, sada sa Stella Artois, Aman Hotels, Hästens i CFI-jem, platformom za online trgovanje sa sjedištem u Dubaiju.
U međuvremenu je izgradio i impresivan portfelj nekretnina - ranč vrijedan 8,6 milijuna dolara u Kaliforniji, vilu u Montecitu od 11 milijuna, te kompleks na Manhattan Beachu koji je nedavno prodan Luki Dončiću za rekordnih 25 milijuna dolara.
Ne, dok bi mnogi u njezinoj poziciji uživali u pasivnim prihodima, Maria se bacila u investicije.
Tijekom suspenzije 2016. upisala je Harvard Business School, gdje je studirala menadžment i liderstvo. I to se pokazalo kao ključan zaokret - danas je poznat kao investitorica i poduzetnica nego kao bivša sportašica.
Prvo ulaganje stiglo je u 26. godini, kada je kupila udio u brendu Supergoop!, proizvođaču krema za sunčanje čija je osnivačica inspirirala prijateljicu oboljelu od melanoma.
"Rekla sam: ‘Evo mog novca, želim udio u onome što gradite. Želim koristiti svoj utjecaj kako bih vam pomogla rasti‘", ispričala je Šarapova 2023. godine.
Bio je to pun pogodak! Godine 2021. Supergoop! je kupio investicijski div Blackstone za 750 milijuna dolara.
Investicije s osobnim pečatom
Od tada Šarapova ulazi u tvrtku koja dijeli njezine vrijednosti - zdravlje, žene i dugovječnost karijera.
Sudjelovala je u UBS-ovom savjetodavnom odboru za žene investitorice, a njezini projekti uključuju Tonal (kućni sustav za vježbanje) i Cofertility, start-up koji pomaže sportašicama zamrznuti jajne stanice i tako produžiti karijeru.
"Ženski sport doživljava nevjerojatan procvat. Ako sportašice mogu same odlučivati o svom tijelu i karijeri, to je golemi napredak", rekao je jednom prilikom za Vogue. Ulagala je iu Wolf & Shepherd (muška obuća), MoonPay (kriptonovčanici) te Public (platforma za ulaganja).
Šarapova se 2020. pojavila u američkom showu "Shark Tank", gdje je zajedno s vlasnikom Dallas Mavericksa Markom Cubanom uložila 900.000 dolara u fitness brend Bala, danas vrijedan više od 10 milijuna.
Također ima aktivnu ulogu u Therabodyju, poznatom po uređaju Theragun, gdje je investitorica i savjetnica.
Sjedila je iu upravnim odborima, među ostalima kao nezavisna direktorica Moncler Grupe, koja posjeduje luksuzne brendove Moncler i Stone Island.
Sugarpova
Njezin najpoznatiji, ali i najneobičniji projekt bio je Sugarpova, linija luksuznih slatkiša lansirana 2012. dok je još igrala. Investirala je 500.000 dolara, a već do 2016. brend je prodavao pet milijuna vrećica bombona godišnje i ostvarivao 25 milijuna dolara prometa.
Ne, nakon završetka karijere interes je splasnuo, a tvrtka je 2021. tiho prestala s radom. Iako su društvene mreže i dalje aktivne, brend nema službene kontakte ni funkcionalnu web-stranicu, a trademark u SAD-u istekao je u travnju 2024.
Zanimljivo, Monclerov godišnji izvještaj iz 2024. i dalje spominje Šarapovu kao osobu koja "vodi Sugarpovu", što otvara pitanje - sprema li se povratak?
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....