Portal Slobodne Dalmacije u srijedu je objavio preneseni tekst o novoj opciji u mobilnoj aplikaciji za naručivanje vožnje taksijem platforme Bolt, kojom se korisnicima nudi mogućnost da ih voze vozači koji govore hrvatskim jezikom, i to po višoj tarifi.
Na taj tekst reagirali su iz Bolta. Njihovo reagiranje prenosimo u cijelosti:
Poštovani,
obraćamo Vam se kao društvo Bolt Operations OÜ povodom članka objavljenog dana 17. prosinca 2025. na portalu Slobodna Dalmacija pod naslovom: "Bolt uveo novu tarifu, ljudi u šoku: ‘Ne pada mi na pamet!‘, ‘Ne mogu vjerovati da u vlastitoj državi moram to birati!‘" i koristimo ovu priliku kako bismo pojasnili razloge uvođenja ove kategorije te pružili relevantne informacije javnosti.
Razlozi uvođenja kategorije Hrvatski govornik:
U skladu s fokusom na dodatnu pristupačnost i još kvalitetnije korisničko iskustvo, Bolt je proširio svoje kategorije i u Zagrebu uveo novu opciju Hrvatski govornik koja je korisnicima dostupna od 1. prosinca 2025. godine. Ova kategorija je razvijena na temelju povratnih informacija korisnika koji ističu kako im komunikacija na hrvatskom jeziku znatno olakšava korištenje usluge i uzimajući u obzir da Bolt surađuje sa snažnom mrežom od nekoliko tisuća partner vozača diljem Hrvatske, od kojih oko 90% govori hrvatski. Već u prva dva tjedna od uvođenja ove kategorije bilježimo značajan interes korisnika, uz iznimno pozitivne povratne informacije kako korisnika, tako i partner vozača.
Kako bi dodatno olakšao mobilnost starijim korisnicima i njihovim obiteljima, Bolt je ove godine predstavio i Obiteljski profil, funkciju koja omogućuje jednoj osobi da upravlja i plaća vožnje za do devet članova obitelji ili prijatelja putem jednog računa. Iako je korištenje usluga prijevoza među starijima najbrže rastuće, tehnološke i praktične prepreke i dalje ih ograničavaju. Obiteljski profil to rješava tako što jedna osoba može naručivati vožnje i upravljati plaćanjem za druge, a sve se vožnje naplaćuju s jednog računa.
Prema istraživanju Eurobarometra "Europeans and their languages" koje je provela Europska komisija 2024. godine, udio stanovnika Hrvatske koji govore engleski jezik značajno varira među dobnim skupinama, a u dobi od 55+ godina iznosi manje od 13%. Prema podacima Eurobarometra engleskim jezikom u Hrvatskoj govori:
58,8% osoba u dobi od 15 do 34 godine
42,2% osoba u dobi od 35 do 54 godine
svega 12,6% osoba starijih od 55 godina.
Slični podaci dolaze i iz izvještaja Državnog zavoda za statistiku (DZS) "Anketa o obrazovanju odraslih u 2022." gdje starije dobne skupine (55–64 i 65–69) imaju znatno veći udio osoba koje ne govore strani jezik u odnosu na mlađe dobne skupine. Ovi podaci jasno ukazuju na potrebu za dodatnim mogućnostima komunikacije na hrvatskom jeziku u svim dobnim skupinama, a osobito među starijim od 55+.
U kategoriju Hrvatski govornik uključeni su svi partner vozači koji aktivno koriste hrvatski jezik minimalno na razini B1, bilo da je riječ o domaćim vozačima, stranim vozačima, državljanima susjednih ili trećih zemalja. Kao što smo već naveli, bitno je istaknuti da Bolt raspolaže snažnom mrežom od nekoliko tisuća partner vozača diljem Hrvatske, od kojih oko 90% govori hrvatski jezik.
Cijena kategorije:
Kategorija se temelji isključivo na jezičnim kompetencijama i osmišljena je kako bi putnicima pružila još kvalitetnije i praktičnije iskustvo vožnje, a kao odgovor na potrebe različitih profila korisnika. Osnovna cijena vožnje ista je kao u kategoriji Bolt, no, kao i kod svih drugih kategorija, može se razlikovati u određenim situacijama. Naime, korisnici mogu imati dodijeljene popuste koji se generiraju automatski i razlikuju se od korisnika do korisnika za neke kategorije te cijena bilo koje kategorije može u iznimnim situacijama nakratko porasti u razdobljima izrazito visoke potražnje. Cijena pojedine kategorije određuje se prema nizu čimbenika, uključujući razinu potražnje, rutu, doba dana, tip vozila i eventualne dodatne usluge. Upravo zato Bolt nudi široku paletu kategorija koje korisnicima omogućuju da odaberu opciju koja najbolje odgovara njihovim potrebama i preferencijama, bilo da traže najpovoljniju opciju, udobnije vozilo više klase, veći broj sjedala poput XL kategorije ili usluge poput prijevoza kućnih ljubimaca. Sve su kategorije u potpunosti opcionalne, a korisnici sami biraju najprikladniju opciju u skladu sa svojim specifičnim zahtjevima i preferencijama.
Vezano uz objavu s Vašeg portala i navode: "Koliko čitam po Fejsu, vozači su prvo bili oduševljeni time, ali sada su već skužili da im je zarada na tome manja nego na drugim načinima vožnje pa su uvrijeđeni. Razumljivo. Čovjek bi pomislio da je poznavanje hrvatskog u Hrvatskoj plus, ali izgleda da nije, dodao je drugi", moramo demantirati netočnost navoda.
Važno je naglasiti da su popusti za korisnike u 100% iznosu financirani od strane Bolta te partner vozači uvijek primaju puni iznos vrijednosti vožnje i dodijeljeni popusti se ni na koji način ne odražavaju na njihovu zaradu. Time se osigurava da partner vozači za svaku obavljenu vožnju ostvaruju puni prihod, umanjen isključivo za standardnu proviziju, dok razliku do iznosa umanjenog popustom u cijelosti pokriva Bolt.
Bolt nastavlja pažljivo pratiti povratne informacije korisnika, aktivno prilagođavajući svoje usluge s poboljšanjem pristupačnosti i širenjem izbora opcija prilagođenih specifičnim potrebama korisnika za kontinuirani razvoj pouzdane, pristupačne i održive mobilnosti.
Boltova liderska pozicija na tržištu dodatno potvrđuje visoku kvalitetu, sigurnost i pouzdanost platforme – navodi se u reagiranju društva Bolt Operations OÜ, koje potpisuje PR Manager Sanja Babić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....