Njemački lanac drogerija dm obavijestio je svoje kupce putem e-maila o izmjenama u programu za korisnike. Novi uvjeti stupaju na snagu 6. prosinca, a korisnici internetske trgovine mogu s usprotiviti promjenama do 5. prosinca. Ako to ne učine, izmjene će se automatski prihvatiti.
Najveća promjena: dm će prodavati lijekove
Najznačajnija novost odnosi se na proširenje asortimana – dm uskoro počinje prodavati lijekove.
Prema najavi tvrtke, krajem 2025. godine planira se pokretanje suradnje s partnerskom internetskom ljekarnom. Putem mrežne stranice dm.de i dm aplikacije kupci će moći naručivati lijekove koji se izdaju bez recepta, ali su dostupni isključivo u ljekarnama, piše Ruhr24.de.
Kupci koji naručuju putem svojeg dm računa pristaju na to da drogerija ima uvid u osjetljive zdravstvene podatke. U uvjetima korištenja navodi se: „Sadržaj tvoje narudžbe pohranjuje se i kod našeg partnera i kod dm-a radi upravljanja tvojim dm računom.“
To znači da:
- dm vidi koje lijekove kupci naručuju
- dm račun prikazuje status narudžbi, račune i dokumente
- za svaku narudžbu potrebna je telefonska konzultacija s ljekarnikom
- korisnici mogu broj telefona spremiti u svoj dm račun.
Drogerija ističe kako neće koristiti podatke o narudžbama za personalizirano oglašavanje, osim ako korisnik izričito ne da pristanak.
Kupci koji ne žele dijeliti podatke o lijekovima s dm-om mogu naručivati kao gosti izravno kod partnerske ljekarne – bez povezivanja s dm računom.
Umjetna inteligencija za savjete o ljepoti i kućanstvu
Još jedna novost odnosi se na uvođenje umjetne inteligencije u korisničku podršku.
Novi servis „dmKI“ korisnicima će nuditi savjete u vezi s proizvodima iz kategorija ljepote, prehrane, kućanstva i potrepština za kućne ljubimce, kao i s drugim dm uslugama.
Riječ je o nadogradnji dosadašnje funkcionalnosti, koja se odnosila samo na savjete o ljepoti. Detalji o načinu rada i zaštiti privatnosti kod korištenja umjetne inteligencije zasad nisu objavljeni.
Ostale promjene u internetskoj trgovini i aplikaciji
Novi uvjeti korištenja donose i niz manjih izmjena:
- obavijest o ponovnoj dostupnosti proizvoda koji je trenutačno rasprodan
- mogućnost sigurnog spremanja podataka o kreditnoj kartici (bez pohrane cijelog broja kartice)
- ocjenjivanje proizvoda partnerske ljekarne samo putem dm računa – radi potvrde da je proizvod zaista kupljen
- personalizirane poštanske ponude u razdoblju 2025./2026., koje se mogu slobodno uključiti ili isključiti.
Što to znači za privatnost kupaca?
Činjenica da drogerija pohranjuje podatke o narudžbama lijekova izazvala je zabrinutost stručnjaka za zaštitu podataka, budući da se smatra da su zdravstveni podaci među najosjetljivijima.
Iako dm tvrdi da ih neće koristiti u marketinške svrhe, korisnici bi trebali pažljivo razmotriti na koji način žele koristiti novu funkcionalnost.
Tko želi zadržati svoj dm račun, ali ne dijeliti podatke o lijekovima, može jednostavno naručivati kao gost.
Tko se pak želi u potpunosti usprotiviti novim uvjetima, može to učiniti do 5. prosinca – slanjem e-maila na [email protected] ili brisanjem računa izravno putem interneta.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....