Njemačka udruga za zaštitu potrošača (Verbraucherzentrale Hamburg) podnijela je tužbu protiv Lidla zbog reklamne kampanje kojom je diskont najavljivao „najveće sniženje cijena u svojoj povijesti“.
Prema tužbi, reklamni slogan je obmanjujuć i stvara nerealna očekivanja kod kupaca, prenosi Fenix magazin.
Lidl je krajem svibnja objavio da trajno snižava cijene za više od 500 proizvoda, uz reklamni slogan „Odmah trajno 500 proizvoda povoljnije“. No, potrošačke udruge i stručnjaci tvrde da je riječ o manipulativnom marketingu, jer Lidl nije objavio jasan popis tih proizvoda, niti su stvarna sniženja značajna.
- Ne zna se koji su proizvodi točno sniženi i u kojem postotku. Ako se oglašava s konkretnim brojkama, onda ih treba i dokazati, izjavio je Armin Valet iz udruge za zaštitu potrošača u Hamburgu.
Analiza aplikacije za usporedbu cijena Smhaggle, temeljena na više od 640.000 računa, pokazala je da je u prosjeku sniženo tek oko 270 proizvoda. Kod gotovo dvije trećine tih artikala, sniženje cijene bilo je između 0 i 10 posto. Samo svaki osmi proizvod bio je snižen više od 20 posto. Ukupna ušteda po kupovini iznosila je u prosjeku svega 2 posto.
Profesor Stephan Rüschen, stručnjak za maloprodaju sa Sveučilišta u Heilbronnu, nazvao je Lidlovu kampanju „nespretnom“ jer je kod brojanja u jednoj poslovnici našao svega oko 300 sniženih artikala.
- Kupci očekuju više kada čuju brojku od 500 proizvoda, istaknuo je.
Lidl: Sve je u redu, brojke su točne
Lidl je odbacio kritike, navodeći da se broj od 500 odnosi na sve artikle snižene u Njemačkoj i nacionalno, i regionalno. No, te informacije su kupcima dostupne tek u fusnotama.
Unatoč kritikama i skromnoj stvarnoj uštedi, Lidlov marketinški potez nije prošao nezapaženo, nakon njihove objave, i ostali veliki trgovački lanci krenuli su s prilagodbama cijena.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....