StoryEditorOCM
BiznisIZBJEGNITE POGREŠKE

Kreće obveza slanja e-računa, ali nisu svi u Dalmaciji spremni: stručnjak otkriva što sve napraviti prije nego zakasnite

Piše Sara Šarić/Sponzorirani sadržaj
1. prosinca 2025. - 08:00

Ako vam se čini da je 2026. još daleko, podsjetimo se, isto smo mislili i za euro pa je rok došao brže nego što smo očekivali. Slična situacija danas odvija se s Fiskalizacijom 2.0, jednom od najvećih digitalnih promjena za hrvatske poduzetnike u posljednjem desetljeću. Od 1. rujna stupio je na snagu novi Zakon o fiskalizaciji, čime je krenulo prijelazno razdoblje u kojem se svi porezni obveznici, od obrtnika i malih tvrtki do većih sustava, moraju pripremiti na novu obvezu: od početka 2026. izdavanje i primanje e-računa više neće biti izbor, nego zakonska dužnost.

image

Leonardo Ercegović, direktor tvrtke Ritam iz Splita

Nikola Vilic/Cropix

I dok tržište ulazi u fazu intenzivne edukacije, među poduzetnicima se osjeti velika doza zbunjenosti. Tehnički izrazi, nejasne procedure, kratki rokovi i nedostatak praktičnih informacija mnoge ostavljaju s istim pitanjem: “A što ja zapravo moram napraviti?” Umjesto da se bave administracijom, žele raditi svoj posao, jednostavno, sigurno i bez bojazni da će nešto pogriješiti.

Kako bismo razjasnili što se točno mijenja, što je zakonska obveza svakog poreznog obveznika i koje rokove nikako ne smiju propustiti, razgovarali smo sa stručnjakom koji nam je pojasnio sve ključne korake.

Što točno poduzetnici trebaju napraviti?

– Nastojat ću biti kratak. Poduzetnike bih podijelio u dvije kategorije po načinu rada do sada, i to one koji su račune izrađivali u nekoj aplikaciji ili programu i one koji su za to koristili npr. Word, Excel,… Prva obveza za jedne i druge je ugovoriti uslugu s nekim certificiranim informacijskim posrednikom. Oni koji koriste aplikaciju za izdavanje računa prvo kontaktiraju proizvođača iste radi informacije sa kojim su inf. posrednikom spojeni zbog automatizacije slanja i primanja, a drugi koji nemaju „ništa“ prvo se moraju opredijeliti za neki program ili aplikaciju, a tek onda za inf. posrednika na isti način kao ovi prije – detaljno nam objašnjava direktor tvrtke Ritam iz Splita Leonardo Ercegović.

Nakon toga, poduzetnici moraju na portalu Porezne uprave, u FiskAplikaciji, potvrditi pristupnu točku za zaprimanje e-računa, koja može i ne mora biti informacijski posrednik.

Slijedeći korak je „najgori“, mukotrpan i dugotrajan, a to je unos KPD šifrarnika po artiklima, proizvodima i uslugama koji se navode kod izdavanja računa. Ovdje je dosta nejasnoća -upozorava Ercegović.

Rokovi su, saznajemo, također izazovni...

– Postojali su određeni izazovi u ispunjavanju rokova za faze prelaska, no Porezna uprava je nedavno najavila testno razdoblje za provjeru sustava u prosincu 2025. Nadam se da će to omogućiti pravovremenu prilagodbu.  Početak obveznog izdavanja i primanja e-računa planiran je za početak 2026.  Promjene se još uvijek događaju na tjednoj bazi – govori Ercegović, ističući kako pravovremena priprema postaje ključna.

Informiranost poduzetnika, posebno u Dalmaciji, još uvijek nije na onoj razini kakva bi trebala biti na današnji dan. Dalmacija je ‘radila’ do kraja listopada, a zahvat ove veličine zahtijeva pažljivu pripremu, stoga je važno da se svi sudionici pravovremeno informiraju i da se osiguraju što povoljniji uvjeti za prilagodbu.

image

Radne prostorije tvrtke Ritam iz Splita

Nikola Vilic/Cropix

Izazovi za male i mikro poduzetnike

Pritisak se, naravno, povećava kako se bližimo 2026. Nema pogrešnih pretpostavki, naglašava Ercegović, nego nedostatka informacija u specifičnim slučajevima. Prema riječima našeg stručnjaka, najjednostavnije je kada poduzetnik ima svoj program i unutarnje knjigovodstvo, što je uglavnom slučaj kod većih tvrtki. Kod malih i mikro poduzetnika, koji često imaju vanjsko knjigovodstvo, situacija je kompleksnija...

– Primjer, poduzetnik ima svoj program i svog inf. posrednika dok knjigovođa ima svoje. Jedna bitna stvar se ne navodi... Nije samo obveza izdavanje i zaprimanje računa već i prijava/fiskalizacija da je račun plaćen, što je dio nove zakonske obveze od 2026. Sada pokušajte zamisliti kombinaciju kada poduzetnik ima odvojeno knjigovodstvo. Nadalje, postoji pravna problematika kod zaprimanja računa; kako će knjigovođa likvidirati ulazni račun svog klijenta, itd. – ističe.

image
/Shutterstock

Pouzdani partner za fiskalizaciju i eRačune

Za Ercegovića je stabilna i sigurna integracija s informacijskim posrednikom presudna. Kako saznajemo, zbunjenost među poduzetnicima je očita. Također, velik broj njih još uvijek nije u potpunosti svjestan zakonske obveze koja ih očekuje, a na sceni se pojavljuje sve veći broj informatičkih tvrtki koje nude “brza tehnička rješenja” i privlače pažnju niskim cijenama.

Jedna od domaćih tvrtki koja fiskalizaciju čini jednostavnom, sigurnom i potpuno pod kontrolom je mer. Kao vodeći informacijski posrednik za eRačune u Hrvatskoj, prisutan od 2013. godine, mer se oslanja na dvanaest godina iskustva i dokazanu stručnost bez ijednog sigurnosnog incidenta. Uz njih kao partnera svaki porezni obveznik može uskladiti svoje poslovanje bez stresa i pogrešaka.

Digitalizacija poslovanja donosi prednosti

Prednosti mera leže u jedinstvenoj kombinaciji lokalne stručnosti i međunarodnog iskustva. Prvi i najveći hrvatski informacijski posrednik kontinuirano nudi kompletno rješenje na jednom mjestu; od eRačuna i fiskalizacije do eIzvještavanja, s dodatnim digitalnim servisima kao što su DMS sustav, provjera boniteta i sigurna arhiva. Status pristupne točke osigurava punu zakonsku i tehničku usklađenost, dok pouzdana korisnička podrška i edukacija olakšavaju tranziciju prema novom zakonskom okviru.

Uz transparentnost poslovanja, standarde sigurnosti iznad industrijskog prosjeka i pristup iskustvima Visma grupacije, mer se pozicionira kao najpouzdaniji partner u digitalnoj transformaciji poslovanja te partner koji svojim korisnicima daje sigurnost, jednostavnost i dugoročnu stabilnost.

– Svaka digitalizacija u poslovanje donosi manje pogrešaka te stvara dodatno vrijeme da se bavimo „pametnijim“ poslovima. Poruka poduzetnicima je da što prije zadovolje zakonsku obvezu jer što se sve više bližimo 2026. bit će sve veći pritisak i vrijeme čekanja u realizaciji usluge duže – zaključuje Ercegović.

Mer nije samo IT servis. Riječ je o integriranom SaaS rješenju koje objedinjuje sustave za razmjenu eRačuna, fiskalizaciju i porezno izvještavanje u jedinstvenu digitalnu platformu.Kroz ovaj sustav poduzetnici, knjigovođe i državne institucije povezani su kroz siguran, jednostavan i zakonski usklađen proces razmjene podataka.

S više od 130.000 primatelja, 45.000 pošiljatelja i više od 2 milijuna računa mjesečno, mer je najsigurniji servis za eRačune u Hrvatskoj, a računi koji se razmjenjuju mjesečno vrijede oko 4 milijarde eura.

Besplatnu aplikaciju Kreiraj, koju je razvio mer, već koristi više od 32.000 poduzetnika i malih obrtnika u Hrvatskoj. Osim standardne izrade ponuda i računa, aplikacija omogućava praćenje naplate, evidenciju kupaca i dobavljača, te pregled svih obveza na jednom mjestu. Aplikacija je dostupna i kao mobilna verzija za Android i iOS uređaje, što je posebno važno za mikro poduzetnike koji često rade "u hodu", na terenu ili izvan ureda.

Takva mobilnost im omogućuje da račun brzo izdaju, pošalju ili provjere status naplate bez obzira na to gdje se nalaze. Aplikacija uključuje i platne usluge informiranja o  stanju bankovnog računa i iniciranja plaćanja, zahvaljujući statusu mera kao institucije za platni promet pod izravnom regulacijom Hrvatske narodne banke. To omogućuje malim poduzetnicima da iz iste aplikacije izdaju, primaju, arhiviraju i plaćaju račune jednim klikom.

Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Slobodne Dalmacije i tvrtke mer.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
02. prosinac 2025 08:00