Popularni modni lanac C&A posljednja dva desetljeća prolazi kroz duboku krizu pod vodstvom Edwarda Brenninkmeijera, člana obitelji koja stoji iza brenda već gotovo dva stoljeća. Kompanija nastavlja trend ubrzanog povlačenja s tržišta, zatvaranja trgovina i restrukturiranja uprave na europskoj razini. Pokretač procesa kojeg mnogi radnici opisuju kao iznimno rizičnim je Redevco, investicijska i nekretninska kompanija u vlasništvu obitelji Brenninkmeijer, čije se bogatstvo procjenjuje na oko 25 milijardi eura.
Situacija u Njemačkoj relativno je slična situaciji u drugim europskim državama, u kojima C&A zatvara trgovine, ili fizički smanjuje prostore smanjivanjem broja katova, prodajnih prostora te dijeljenjem zgrada s drugim najmoprimcima, koji su često i konkurentski brendovi.
Nove promjene uključuju i smanjenje ulaganja u digitalizaciju i održivu proizvodnju. Tvornica traperica u Mönchengladbachu, koja je trebala biti simbol održive proizvodnje u Njemačkoj, zatvorena je samo nekoliko mjeseci nakon Brenninkmeijerova preuzimanja.
Obitelj Brenninkmeijer, osnivači modnog lanca C&A, ponovno preuzima kontrolu nad kompanijom. U srpnju 2024. godine, Giny Boer, koja je bila izvršna direktorica od 2021., odstupila je s pozicije kako bi se posvetila novim prilikama izvan izvršnog menadžmenta. Na njezino mjesto privremeno je imenovan Edward Brenninkmeijer, član obitelji osnivača, koji je prethodno bio CEO C&A u Brazilu, Meksiku i Kini te je kratko vodio C&A Europu prije Boerinog dolaska C&A.
Iako obitelj Brenninkmeijer čvrsto preuzima kontrolu, mnogi se pitaju je li riječ o spasilačkoj misiji ili početku kraja jednog od europskih modnih simbola. C&A je preživio industrijske revolucije, globalizaciju i dolazak online trgovine, no u eri digitalne transformacije i rastućih ekoloških zahtjeva pitanje je može li preživjeti vlastiti oprez.
Obitelj na tronu već 200 godina
Obitelj Brenninkmeijer jedna je od najistaknutijih obitelji u modnoj industriji, s europskim podrijetlom. Iako članovi obitelji radije zadržavaju privatnost kad je riječ o njihovim prihodima i osobnom životu, njihov modni brend “C&A” vrlo je poznat u svijetu mode.
Obitelj se ovim poslom bavi već generacijama. Njihova bogata tradicija, dugogodišnje iskustvo i snažan prepoznatljiv brend čine ih posebnima. Zahvaljujući upornom radu i predanosti, obitelj i danas ima značajan utjecaj u modnoj industriji. Tijekom godina njihovo se carstvo proširilo izvan mode, a svaka je nova generacija pokretala vlastite projekte i pridonosila rastu obiteljskog bogatstva. Brend su osnovali Clemens i August Brenninkmeijer 1841. godine, a tvrtka se od tada razvila od putujuće prodaje tekstila do međunarodnog modnog lanca.
C&A je poznat po širokoj ponudi od visokokvalitetne mode do osnovnih odjevnih predmeta i pridržava se “C&A formule” koja stavlja kupce, zaposlenike i partnere na prvo mjesto. Od 1990-ih, tvrtka se proširila na nekretnine, financije i privatni kapital kroz Cofra Holding AG, dok tekstilna trgovina čini tek trećinu poslovanja. Obitelj zadržava potpunu kontrolu nad tvrtkom, a bogatstvo Brenninkmeijera procjenjuje se na najmanje 10 milijardi dolara.
Zatvaraju se trgovine u Francuskoj
Pod novim vodstvom, C&A je započeo opsežnu restrukturaciju. U Francuskoj je najavljeno zatvaranje 24 od 100 trgovina, ukidanje 57 manjih prodajnih prostora unutar supermarketa te smanjenje broja zaposlenih za do 324 osobe, što je osmi plan smanjenja broja zaposlenih od 2016. godine.Kako prenosi France info, brend C&A planira ukinuti više od 300 radnih mjesta u Francuskoj i zatvoriti više od 20 vlastitih trgovina kako bi "poboljšao svoju konkurentnost", objavljeno je u ožujku ove godine. Ovaj projekt restrukturiranja, koji nije prvi za C&A u toj zemlji, ima za cilj "osigurati budućnost brenda na francuskom tržištu odjeće koje se stalno pogoršava, gdje C&A France ima poteškoća unatoč prethodnim prilagodbama", navodi uprava.
Tvrtka, koja trenutno u Francuskoj ima 100 trgovina i 1.500 zaposlenika, projekt je najavila 14. ožujka zaposlenicima tijekom središnjeg socijalno-ekonomskog odbora. Sindikat CGT kritizirao je da C&A provodi otpuštanja kao da se radi o "sezonskim sniženjima", naglašavajući da bi ovo bilo osmo otpuštanje i da je već uklonjeno 800 radnih mjesta tijekom nekoliko godina.
Za zatvaranje se planira 24 trgovine koje imaju "strukturne poteškoće", a svih 57 "corner" trgovina – malih prodajnih mjesta smještenih u drugim trgovinama – doživjet će isti sudbinu jer partnerstva s Intermarchéom, Carrefourom i Auchanom nisu mogla biti obnovljena.
U Srbiji carinska prijevara i šverc robe
Modna kompanija C&A također se povukla sa srpskog tržišta prije tri godine te je u tom slučaju otišla u stečaj, nakon što se suočila s optužbama za carinsku prijevaru i šverc robe iz Kine, čime je državni proračun navodno oštećen za oko šest milijuna eura, prenosi Euronews. Iz C&A Srbije poručili su da je prevara trajala od 2014. do 2021. godine, a počinitelji su, kako tvrde, djelovali izvan službenog sustava kontrole tvrtke, zloupotrebljavajući logo i carinski status brenda. Prema podacima Uprave carina, šteta je nastala jer su zaposlenici strane modne kompanije i špediterske firme uvozili tekstil iz Kine, predstavljajući ga kao robu iz zemalja s kojima Srbija ima povoljne carinske sporazume.
U Španjolskoj zatvoreno više od 20 trgovina
Lanac trgovina C&A prije dvije godine je također najavio i zatvaranje pet poslovnica u Španjolskoj, uključujući jednu u pokrajini Malaga, kako prenosi Sur. Jedna od trgovina koje su bile planirane za zatvaranje su u Costa del Solu, u trgovačkom centru La Cañada u Marbelli, dok su ostale u Madridu, Leganésu, Melilli i Murciji.
Ta nova faza restrukturiranja nadovezuje se na proces započet 2017. godine, koji je tada utjecao na oko 300 radnika i doveo do zatvaranja 23 trgovine u Španjolskoj i pet u Portugalu, također iz ekonomskih razloga, piše Sur.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....