Turizam u Hrvatskoj nije samo broj dolazaka i noćenja, nisu samo hoteli, apartmani i nove destinacije. U turizmu, sve se vrti oko doživljaja, a doživljaj čine ljudi. Upravo njima posvećene su Godišnje hrvatske turističke nagrade, koje će se i ove godine dodijeliti u studenom, u Dubrovniku, u okviru svečane završnice Dana hrvatskog turizma.
Kategorije u kojima će se birati "najbolji od najboljih" obuhvaćaju gotovo sve segmente turističke ponude: od Turističkog događaja godine, DMK turističkog aranžmana godine, Gastronomskog doživljaj godine do nagrada za postignuća u održivom, poslovnom, aktivnom, kulturnom, nautičkom, ruralnom i zdravstvenom turizmu. Vrhunac svečanosti bit će izbor Šampiona hrvatskog turizma – najpoželjnije destinacije godine.
Posebna novost je uvođenje nagrada za najbolje domaćine – Local Host/Vaš domaćin, koje će prvi put biti dodijeljene u svakoj županiji i Gradu Zagrebu, dok će se na nacionalnoj razini birati onaj jedan, jedinstveni "najbolji domaćin". Time se naglasak stavlja upravo na ljude koji svojim pristupom, znanjem i gostoljubivošću čine razliku. Poseban fokus bit će na ljudima u turizmu, od nagrade "Anton Štifanić" i priznanja za životno djelo do prestižnog priznanja "Čovjek, ključ uspjeha – Djelatnik godine".
Da nagrada nije samo priznanje za trud, nego i emotivan trenutak, potvrđuje prošlogodišnji laureat u kategoriji "Konobar godine", barmen Jure Vojković iz Dicma. On je svoju titulu primio na Danima hrvatskog turizma u Opatiji, u Kristalnoj dvorani hotela "Kvarner", tijekom obilježavanja 180 godina turizma u tom gradu.
– Primiti nagradu u takvom ambijentu bila je čast i ponos. U tom sam trenutku razmišljao o počecima i srednjoj školi, o tome kako se isplatilo raditi profesionalno i onako kako su me učili u Turističko-ugostiteljskoj školi u Splitu – prisjeća se Vojković.
Iza njega su desetci osvojenih medalja na regionalnim, državnim i međunarodnim i svjetskim natjecanjima barmena, no ova nagrada, kaže, ima posebnu težinu.
– Nisam nastojao biti barmen od uspjeha. Trudio sam se i davao sve od sebe da budem čovjek od vrijednosti u poslu kojeg volim i živim – objašnjava.
Njegov recept za uspjeh nije tajna – red, rad, disciplina i stalno učenje.
– Ugostiteljstvo i gastronomija traže svakodnevno usavršavanje. Gosti vole stručnost kod posluživanja i prepoznaju kad netko ozbiljno radi svoj posao – ističe te dodaje i kako su ga ljubav i prema baru i entuzijazam prema ovom poslu uvijek gurali naprijed.
– Nagrade koje sam osvajao davale su mi poticaj da nastavim i gradim uspjeh kroz požrtvovnost, red, rad, učenje i poniznost. Ujedno sam razmišljao i da moj pristup može biti primjer mlađim kolegama i da je odanost poslu konobara-barmena kojeg predstavljam, pozitivan primjer za sve njih.
Na pitanje što bi poručio mladima koji tek ulaze u ugostiteljstvo, Vojković kaže kako je ključno biti strpljiv i spreman na stalno učenje, jer se kvaliteta gradi godinama, a ne preko noći.
– Danas mladi drugačije gledaju na poslove konobara, barmena i kuhara. Gledam i vidim kako se olako odnose prema ugostiteljstvu i turizmu. Čini mi se da misle kako sve mogu naučiti kroz desetak dana, preskaču temeljne edukativne "stepenice", a taj dio neznanja brzo ispliva. Bez edukacije, slušanja i usavršavanja nema kvalitete. Mi u Hrvatskoj imamo vrhunskih i stručnih konobara, barmena, kuhara od kojih se može puno naučiti. Oni su svojim radom ponos našeg ugostiteljstva i gastronomije te ih ovim putem pozdravljam i zahvaljujem na odanosti – poručuje.
Srce turizma, koliko god on bio industrija, uvijek ostaje u ljudima. Primjer Jure Vojkovića pokazuje koliko je važno prepoznati i nagraditi ljude u turizmu. Upravo oni, konobari, kuhari, recepcionari, skiperi i domaćini, čine iskustvo zbog kojeg gosti odlaze sretni i vraćaju se ponovno. A ovog studenog u Dubrovniku bit će proglašeni novi laureati, među kojima i prvi dobitnici nagrade Local Host.
Prijave za Godišnje hrvatske turističke nagrade otvorene su online putem službene web-stranice, a rok za podnošenje prijava u svim kategorijama je 4. rujna 2025. Riječ je o priznanjima koja su otvorene za sve dionike u hrvatskom turizmu te predstavljaju izvrsnu priliku za predstavljanje najboljih primjera iz prakse, njihovo promicanje i javno priznanje.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Slobodne Dalmacije i Hrvatske turističke zajednice.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....