StoryEditorOCM
Biznisstalno rastu

Ovo je deset najjačih trgovačkih lanaca u regiji. Čak četiri su iz Hrvatske, a jedan od njih je vodeći na Balkanu

Piše Vijesti SD
5. studenog 2025. - 09:42

Maloprodajno tržište zemalja bivše Jugoslavije posljednjih godina bilježi stalan rast prihoda i prodaje, uz jačanje domaćih i međunarodnih trgovačkih lanaca.

BiznisInfo.ba donosi pregled deset najvećih trgovačkih lanaca u regiji prema ukupnim prihodima u 2024. godini, koji obuhvaćaju Bosnu i Hercegovinu, Hrvatsku, Srbiju, Sloveniju i Crnu Goru.

Svi lanci s liste ostvarili su veći promet nego godinu ranije, što pokazuje da regionalna maloprodaja raste unatoč inflaciji i rastu cijena energenata.

Hrvatska dominira – četiri lanca u top 10

Najveći maloprodajni lanac u regiji i dalje je Konzum plus iz Hrvatske, s prihodima većim od 2 milijarde eura. Konzum je ujedno i jedini lanac koji je prešao tu granicu te je zadržao vodeću poziciju na Balkanu.

Hrvatska je ujedno i zemlja s najviše predstavnika na listi – čak četiri: Konzum, Lidl Hrvatska, Spar Hrvatska i Plodine, koji zajedno ostvaruju prihod veći od 5,3 milijarde eura.

To pokazuje koliko je hrvatsko tržište konsolidirano i konkurentno, ali i da međunarodni lanci poput Lidla i Spara uspješno koegzistiraju s domaćim brendovima.

Srbija jača – Delhaize i Lidl predvode utrku

Srbija ima tri predstavnika među deset najvećih: Delhaize Srbija (Maxi), Lidl Srbija i Idea markete (bivši Mercator S).

Beogradski Delhaize ostvario je prihod od 1,46 milijardi eura, čime zauzima drugo mjesto u regiji. Lidl Srbija i Idea marketi smješteni su u donjem dijelu liste, no bilježe stalan rast i širenje prodajne mreže, osobito u unutrašnjosti zemlje.

Slovenci i dalje ozbiljni igrači

Mercator i Spar Slovenija zadržali su svoje pozicije među najvećima, s ukupnim prihodima većim od 2,5 milijardi eura.

Iako su izgubili dio tržišta u Hrvatskoj, Srbiji i BiH, slovenski lanci i dalje su najjači prema kupovnoj moći po stanovniku te poznati po razvijenim sustavima lojalnosti kupaca.

Bingo – ponos BiH

Bosnu i Hercegovinu na listi predstavlja Bingo, domaći gigant iz Tuzle, koji je ostvario 1,11 milijardi eura prihoda i zauzeo šesto mjesto u regiji.

Bingo je zadržao status najveće domaće kompanije u BiH i jedini je lanac koji ozbiljno konkurira međunarodnim brendovima.

Unatoč ograničenom tržištu, kompanija nastavlja ulagati u logistiku, ekoenergetske projekte i širenje prodajne mreže.

Crna Gora još čeka ulazak u top 10

Crna Gora zasad nema predstavnika među deset najvećih, iako je najveći lokalni lanac Voli trade ostvario prihod od 368,9 milijuna eura, što je 12 milijuna više nego godinu ranije.

To, međutim, još uvijek nije bilo dovoljno za ulazak među regionalnih top 10.

Deset najvećih trgovačkih lanaca u regiji (po prihodima u 2024.)

Konzum plus (Hrvatska) – 2,03 mlrd €

Delhaize Srbija (Maxi) – 1,46 mlrd €

Mercator (Slovenija) – 1,34 mlrd €

Lidl Hrvatska – 1,30 mlrd €

Spar Slovenija – 1,17 mlrd €

Bingo (BiH) – 1,11 mlrd €

Spar Hrvatska – 1,08 mlrd €

Plodine (Hrvatska) – 992,7 mil €

Lidl Srbija – 948,5 mil €

Idea marketi (Srbija) – 921,5 mil €

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
11. prosinac 2025 05:17