StoryEditorOCM
Biznisa navodno su jednake

Ružičasti porez diskriminira žene i u 21. stoljeću! Analitičarka: ‘Već i djevojčice uče da je njihov svijet skuplji‘

Piše Jelena Banovac
22. lipnja 2025. - 12:35
Tvrdi se da žene same biraju i vole ‘svoje‘ proizvode. Ovdje je problem u tome što su te preferencije društveno konstruirane kroz dugotrajni utjecaj medija i kulture, a ne slobodan izbor/Shutterstock/Ilustracija

Ružičasti porez (pink tax) nije stvar luksuza, nego realnosti koju žene svakodnevno žive – i plaćaju. Riječ je o rodno uvjetovanim razlikama u cijenama proizvoda i usluga koje, iako često gotovo identične muškim verzijama, postaju skuplje onog trena kad dobiju ružičastu ambalažu i etiketu "za nju". Britvice, dezodoransi, šamponi i tako u nedogled – istraživanja u SAD-u, Njemačkoj i Ujedinjenom Kraljevstvu jasno pokazuju da žene za iste ili slične proizvode plaćaju više.

Kapitalizam je u ovom slučaju precizan: zna koga cilja, zna što prodaje i zna koliko to može naplatiti. Uz estetski sloj, ženama se prodaje identitet, status, samopouzdanje – i sve to uz mark-up koji se opravdava "troškovima marketinga". No istina je jednostavna: radi se o sustavnoj, prikrivenoj dis...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. listopad 2025 17:53