StoryEditorOCM
BiznisVelika škrtica

Švedski div kojeg obožavaju Hrvati uvodi promjenu kojoj su se godinama opirali. No, kupci bi se mogli jako razočarati...

Piše dora koretić/JL
19. svibnja 2025. - 11:44

- Kako loyalty-kartice uglavnom ne koristim, možda i nisam najbolja osoba za pisanje ove teme, kaže novinarka Jutarnjeg lista Dora Koretić ali i ukazuje kako nije mogla odoljeti zabilježiti da Hrvatima omiljen trgovac namještajem napokon uvodi sakupljanje bodova, čemu se dosad godinama dosta vješto opirao.

Riječ je, naravno, o tvrtki IKEA, koja je u djelu europskih zemalja i SAD-u napravila promjene u načinu korištenja svoje Family Card kartice, odnosno omogućila je i prikupljanje bodova koje je potom moguće zamijeniti za besplatnu hranu, popuste na pojedine vrste namještaja, umanjenje cijene proizvoda općenito te razne druge benefite.

Iz IKEA-e su potvrdili da će ova mogućnost uskoro biti osigurana i za hrvatske kupce, iako nema informacije kada.

"Program prikupljanja bodova, koji je već dostupan u nekim europskim državama, planiramo uvesti i u ostale europske zemlje, uključujući i Hrvatsku. Uobičajena je praksa da se prilikom uvođenja većih novosti u poslovanje tvrtke IKEA najprije provode pilot-projekti u odabranim zemljama", kazali su iz ove kompanije.

image

 

 

Boris Kovacev/cropix/Cropix

Zasad benefiti IKEA Family Carda ostaju nepromijenjeni - bodovni sustav ne postoji, ali se zato nude vaučeri u slučaju potrošnje iznad 250 eura u tri ili više posjeta kroz definirano vremensko razdoblje, besplatno osiguranje, popusti na određeni dio asortimana, sudjelovanje u radionicama te različiti događaji.

Nekoliko načina skupljanja bodova

Iako na stranicama i dalje stoji da IKEA Family Card nije bodovna kartica, ova se kompanija očito odlučila pridružiti potrošačima najdražem sustavu pogodnosti, onom koji više nagrađuje one koji više troše, a iskustva iz zemalja u kojima su ovi benefiti uvedeni zasad pokazuju da su potrošači zadovoljni.

U Velikoj Britaniji funkcionira na sljedeći način: potrošači dobivaju po jedan bod za svakih potrošenih pet funti, a bodovi se dodjeljuju jednako za kupovinu u fizičkoj trgovini i online.

Tvrtka stimulira prikupljanje bodova i kroz neke druge radnje. Recimo, s dva boda ako se potrošač ulogira u svoj IKEA Family online račun te još dva ako sprema artikle na svoj online popis želja, piše Jutarnji list. 

image

 

 

/Shutterstock

Po 20 bodova dobivaju oni koji sudjeluju na IKEA-inim organiziranim radionicama i manifestacijama, a 25 bodova dobivaju potrošači koji rezerviraju i sudjeluju na nekom planiranju kuhinje ili kakve druge vrste namještaja i prostora.

U trenutku kad potrošač na svojoj kartici sakupi određeni broj bodova, tvrtka će mu omogućiti korištenje nagrada, među kojima i popust na dostavu, popust na jelo i piće ili popust na pojedine artikle.

Jednom kad britanski kupac preuzme takav vaučer, u obavezi je utrošiti ga u narednih 30 dana jer u suprotnom će isteći.

Britanski su mediji računali i koliko se novi sustav potrošačima uopće isplati.

S prikupljenih 125 bodova, vlasnik kartice ostvaruje uštedu od 10 funti, a pod uvjetom da je bodove prikupljao isključivo kroz potrošnju, za 10 funti morao je prethodno utrošiti njih 625 (preračunato u eure, za popust od 11,8 eura korisnik treba potrošiti 741 euro).

Postoje i drugi načini kako je moguće utrošiti bodove u Velikoj Britaniji - recimo, s 22 boda moguće je dobiti besplatni kolač dok kupac koji potroši 225 funti ostvaruje pravo na 50 mesnih okruglica.

image

 

 

Goran Mehkek/cropix/Cropix

Zaključak Britanaca je da nije baš riječ o najboljoj loyalty-shemi na svijetu, a sličnog su stava i Amerikanci, kod kojih se program počeo provoditi ovaj tjedan. Kako će se vrijednost bodova obračunavati u Hrvatskoj, još nije poznato, ali nije za očekivati značajnija odstupanja od onih u drugim europskim zemljama.

"Mogućnost prikupljanja bodova dio je naše ambicije da kupcima ponudimo još više pogodnosti za bolji život kod kuće te IKEA Family neprestano razvijamo i unaprjeđujemo", poručili su iz IKEA-e te dodali da je, tijekom posljednjeg vala promocije, više od 30 tisuća članova iskoristilo pravo na vaučer od 15 eura za sljedeću kupovinu.

 

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. listopad 2025 08:05