StoryEditorOCM
Biznis‘Hrvatska trči‘

Upoznajte projekt koji je od obične navike stvorio najveći rekreativni pokret u zemlji: ljudi se ne prestaju uključivati

Piše Sara Šarić/Sponzorirani sadržaj
8. prosinca 2025. - 09:38

U moru sjajnih malih poduzetničkih priča ima onih koje započnu skromno: iz ljubavi, gušta i vlastite potrebe pa slučajno izrastu u velike pokrete. Jedna od takvih je i "Hrvatska trči", projekt koji je osvojio srca rekreativaca diljem zemlje i pokazao kako dobra ideja, malo upornosti i prava zajednica mogu pokrenuti nešto puno više od samog trčanja.

Ove je godine upravo "Hrvatska trči" jedan od dobitnika potpore u programu "Pokreni nešto svoje", a mi smo razgovarali s njegovim pokretačem, Zvonimirom Mikašekom, čovjekom koji je od garažne ideje pretvorio rekreativno trčanje u digitalnu platformu, zajednicu i, vrlo vjerojatno, najpozitivniji kutak domaćeg interneta.

image
/Darko Mareš

Od rekreativca do poduzetnika

– Imam 55 godina, rodom sam iz Slavonije, no već duže od 35 godina živim u Varaždinu i okolici. Po struci sam informatičar, ali za ovu priliku je važnije da sam od rane mladosti – trkač – govori nam Zvonimir, koji je ljubav prema rekreativnom trčanju pretvorio u posao još prije petnaestak godina. pokretanjem portala 3sporta.com.

Taj je portal ubrzo okupio veliku online zajednicu rekreativaca, koja će se kasnije pokazati ključnom za pokretanje projekta "Hrvatska trči".

Projekt koji je ujedinio trkače iz cijele Hrvatske

Ideja je, kao i mnoge dobre priče posljednjih godina, počela u doba korone. Kada su utrke, treninzi i događanja bili otkazani, trkači su ostali bez svoje rutine, ali ne i bez zajednice.

– Portal nas je već ranije sve povezao u Facebook grupu. A kad je korona sve zaustavila, online zajednica je, rekao bih, postala još jača nego prije. Međusobna podrška bila je gotovo opipljiva. Iz te primarno loše situacije nastalo je nešto dobro - prva "virtualna" utrka pod nazivom "Jači od korone". Ovo "virtualna" ne znači da smo trčali na računalu, trčanje je pravo, no ne trčimo svi zajedno i ne okupljamo se na jednom mjestu. Svoj rezultat trčanja svatko sam prijavi preko obrasca, pa imamo rang-listu i sve slično kao na "pravoj" utrci. Na prvoj našoj virtualnoj utrci te 2020. imali smo oko 1500 sudionika, a već na sljedećoj, 5-tjednoj ligi imali smo 2400 sudionika. Sve nas je to iznenadilo, no ljudima je trebalo povezivanje oko zajedničkog cilja – prisjeća se Zvonimir.

Projekt ubrzo dobiva ime Hrvatska trči, jer su u njemu sudjelovali trkači iz cijele zemlje, uključujući i dijasporu. Od tada četiri virtualne lige godišnje postaju standard, a prosjek od oko tisuću sudionika u svakoj od liga govori sve.

image
/Privatni Arhiv

Opstanak nakon povratka „pravih" utrka

– Naše su lige inkluzivne. Imamo sudionike od 7 do 77 godina, početnike i one iskusne, mršave atlete i one koji žele skinuti hrpu kila. Imamo i hodače, osobe s invaliditetom, sudjeluju ljudi iz velikih gradova i iz najmanjih zaseoka za koje prije nismo čuli. Kod nas nema diskriminacije i brzina nije bitna. Sve ovo ljudi prepoznaju. Trčanje smo pretvorili u igru: biraju se plemena, skupljaju bodovi pa zabave ne nedostaje – objašnjava osnivač.

A tu je i društvena odgovornost: od humanitarnih akcija do nedavne sadnje čak tisuću sadnica hrasta lužnjaka. Zvonimir kaže da je njihova zajednica živa i puna pozitive.

Novi proizvod koji mijenja živote

Nakon pet godina iskustva i tisuća prijavljenih rekreativaca, rodila se ideja za "Školicu", novi program namijenjen sigurnom početku u trčanju.

– Prepoznali smo potrebu i želju sudionika da počnu trčati uz konkretan plan i stručnu podršku, sigurno i bez rizika za zdravlje. Nažalost, naš obrazovni sustav ne daje djeci osnovna znanja rekreativnog bavljenja sportom i tu ima puno nerazumijevanja. Mnogi misle da je dovoljno obuti tenisice, izjuriti van i trčati svom snagom. No, mi najbolje znamo da takvi pokušaji često završe loše: odustajanjem ili čak ozljedom – naglašava Zvonimir.

image
/Darko Mareš

Program traje 10 tjedana, ima 30 treninga i vodi polaznike do prvog trkačkog cilja, a interes je, na ponos osnivača, odličan.

– Više od 400 polaznika prošlo je naš program. Reakcije su odlične. Velika većina polaznika nastavlja rekreativno trčati i nakon "Školice", a već imamo i one koji su napredovali do natjecatelja. No, to nama nije primaran cilj. Trčanje je sport i rekreacija za cijeli život. Mi želimo ljudima pomoći u njihovu putu prema zdravlju i dugovječnosti, a ne stvarati vrhunske trkače – ističe.

Uz program su izdali i knjigu "Školica trčanja" te mobilnu aplikaciju za vođene treninge, a od veljače 2026. uvode i poseban modul "Skini kile uz trčanje" pod vodstvom nutricionista. Međutim, ništa od toga, ističe nam sugovornik, ne bi bilo moguće bez motivacije polaznika i njihovih emotivnih povratnih informacija.

– Raduje nas kad znamo da smo u ljudima potaknuli promjenu koja ih vodi do zdravijeg i ispunjenijeg života – iskreno će Zvonimir.

image
/Pokreni Nešto Svoje

Vjetar u leđa za daljnji rast

Projekt "Školica" ove je godine izabran među deset pobjednika programa" Pokreni nešto svoje", koji podržava društvene projekte s pozitivnim utjecajem na zajednicu.

– U proteklih šest mjeseci podrške dobili smo jako puno. S jedne strane tu je financijska podrška, koju ćemo utrošiti za poboljšanje naše aplikacije i edukativnog sustava, a s druge strane je značajna podrška mentora s velikim iskustvom u radu s impact poduzetnicima. Mogu slobodno ustvrditi da smo preskočili nekoliko godina uhodavanja i vjerojatno puno pogrešaka koje bismo napravili sami. Ovako imamo jasnu sliku i put našeg razvoja u idućoj godini i dalje. Moram zahvaliti ACT Grupi i Philip Morris Zagrebu na tome – ističe Zvonimir.

Program Pokreni nešto svoje financijski podržava Philip Morris Zagreb, dok ga provodi ACT Grupa iz Čakovca. Cilj programa je osnažiti impact poduzetnike koji, osim poslovnog uspjeha, doprinose pozitivnim društvenim i ekološkim promjenama. Program pruža financijsku i mentorsku podršku malim poduzetnicima i start-upovima čiji projekti donose inovativna i održiva rješenja za društvene i ekološke izazove te pritom stvaraju pozitivan društveni utjecaj. Kolektivni pozitivan utjecaj programa kontinuirano raste, što potvrđuje i rast društvenog povrata programa. On iz godine u godinu raste, a u prošloj je godini tako stvoreno 4,48 eura društvenog dobra na svaki uloženi euro. Program se provodi već devetu godinu zaredom, a ukupna vrijednost i ovogodišnje podrške koju osigurava Philip Morris Zagreb premašuje 90.000 eura, što uključuje bespovratna sredstava te mentorsko-edukativni program u trajanju od preko 420 sati u godini.

Zimska liga je pred vratima

Za sve one kojima je trčanje novogodišnja odluka, ovo je idealan trenutak da tu odluku konačno pretvore u stvarnost. Prijave za Zimsku ligu otvorene su početkom prosinca, a nova sezona počinje u prvim danima nove godine.

Čekaju vas četiri živopisna plemena, online bedževi, majice, medalje i ono najvažnije: puno odlične zabave i druženja u Facebook zajednici po kojoj je "Hrvatska trči" već godinama posebna. Bilo da trčite brzo, sporo, prvi put u životu ili već imate stotine kilometara u nogama, mjesto u zajednici pronaći ćete bez problema.

Native sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Slobodne Dalmacije i Philip Morris Zagreb.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
08. prosinac 2025 09:38