Vozač D.K. (33) iz Splita, osumnjičen da je električnim automobilom Tesla izazvao prometnu nesreću u srijedu kasno poslijepodne na raskrižju Ulice Slobode i Velebitske ulice u kojoj je smrtno stradala 67-godišnja pješakinja, bit će priveden pritvorsko nadzorniku u četvrtak navečer. Njegovo ispitivanje na Županijskom državnom odvjetništvu u Splitu očekuje se u petak ujutro.
Kako je vjerojatno da će DORH zatražiti istražni zatvor, nakon toga slijedi ispitivanje kod suca istrage Županijskog suda u Splitu. Naime, iako 33-godišnjak nije otprije osuđivan, tako da nema osnove za traženje istražnog zatvora zbog mogućnosti ponavljanja kaznenog djela, postoji opasnost od utjecaja na svjedoke.
U tom slučaju istražni zatvor traje dok se ne saslušaju svi svjedoci. Paralelno s tim, nakon kriminalističkog istraživanja policije, slijedi istražni dio postupka. I jedno i drugo ide u koordinaciji državnim odvjetništvom, a zbog težine posljedice i brzine upravljanja vozilom, koja je, već prema prvim podacima, bila dosta iznad one dozvoljene za gradsku vožnju što je element obijesne vožnje, slučaj je preuzelo Županijsko državno odvjetništvo.
Naravno, za sada nije poznato je li 33-godišnjak bio pod utjecajem bilo koje opojne tvari. Uzeti su mu uzorci krvi i urina, te će se u nastavku postupka utvrditi i taj dio. Osim samog očevida na mjestu nesreće, ima niz radnji koje služe prikupljanju dokaza u čemu će glavnu riječ imati policajci iz krim-tehnike PU splitsko-dalmatinske.
Među njima su i svi biološki tragovi koji će se uzeti iz briseva u automobilu Tesla, s volana, upravljačke table i sjedišta. s obzirom na to da su s 33-godišnjakom u vozilu bile još dvije osobe, nužno je da nalazi bioloških tragova tj. DNK analiza potvrdi kako je upravo on upravljao Teslom.
Osim priče kako je netko drugi bio za volanom, govorilo se i kako jedan od suvozača ima veze s policijom što se pokazalo netočnim. Uz vještačenje navedenih tragova, provest će se i prometno vještačenje na okolnosti brzine vožnje i svih ostalih faktora koji su utjecali na tragičan ishod.
Pri tom će važnu ulogu odigrati podaci iz softvera automobila. Pregledat će se i svi dostupni snimci nadzornih kamera. Tek nakon toga odlučit će se o točnoj inkriminaciji.
Prema dosadašnjim podacima, vozač Tesle dovezao se Ulicom Domovinskog rata brzinom višom od 150 kilometra na sat. Pred raskrižjem s Velebitskom je izgubio je kontrolu i završio na nogostupu gdje je udario pješakinju.
Zatvorska kazna za izazivanje prometne nesreće sa smrtnom posljedicom ovisi o okolnostima nesreće i namjeri počinitelja. Prema članku 227. Kaznenog zakona, ako je nesreća izazvana namjerno, kazna može biti od tri do 15 godina zatvora. Ako je nesreća izazvana iz nehaja, kazna je od jedne do osam godina zatvora.
Uz to u slučajevima obijesne vožnje, gdje vozač teško krši prometne propise vozeći pod utjecajem alkohola (iznad 1,5 promila), droga ili psihoaktivnih lijekova, ili vozeći znatno iznad dopuštene brzine, kazna može biti do 3 godine zatvora.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....