StoryEditorOCM
Crna kronikaoba vozača uhićena

Prometni stručnjak o tragediji na autocesti: ‘Veliki obrat, taj vozač je lagao, ponio se kukavički i neodgovorno!‘

Piše Vijesti SD
4. svibnja 2025. - 20:36

Nedjeljno jutro stravično je počelo na autocesti A3. Dvoje je poginulih i više od 30 ozlijeđenih. Vatrogasci svjedoče o užasu koji su zatekli, ali i ističu - sreća u nesreći je što se autobus pun putnika nije i zapalio. Autocesta bila je zatvorena osam sati.  

U stravičnoj nesreći noćas na autocesti A3 poginule dvije osobe, a više ih je ozlijeđeno. Sve hitne službe su na terenu

Vlasnik prijevozničke tvrtke "Halilović BUS" rekao je da je u šoku zbog svega što se dogodilo te da je razgovarao s vozačem autobusa kako su izgledale posljednje minute prije udarca.

Detalji stravične nesreće; evo kako je došlo do sudara s dvoje poginulih i 31 ozlijeđenim: ‘Pokušao je dati znak...‘

Vlasnik tog autobusnog prijevoznika, rekao je za RTL i da je njegov sin bio u tom autobusu. On je isto vozač i taman su se nekoliko kilometara prije same nesreće on i drugi vozač zamijenili u vožnji, kako to prema pravilima i inače treba biti.

image
Damir Krajač/Cropix

Vozač je rekao da je u posljednjem trenutku primijetio automobil koji je ostao stajati u voznom traku te da ga je pokušavao izbjeći, ali, nažalost - nije uspio.

"Policija je rasvijetlila slučaj i slijedom toga je poduzela radnju uhićenja oba vozača koji se trenutačno nalaze na kliničkoj obradi u postaji prometne policije Kutina", objašnjava za RTL Danas Vjekoslav Štingl, voditelj poslova prometne policije Policijske uprave Sisačko-moslavačke.

image
Damir Krajač/Cropix
image
Damir Krajač/Cropix

Štingl kaže da su predviđene kazne za izazivanje prometne nesreće - do tri godine zatvora.

Prema prvim informacijama, vozač automobila u prvoj je tvrdnji kazao da je izbjegavao srnu. Štingl na to odgovara: "Mogu reći da mi očevidom nismo utvrdili nikakvo postojanje divljači na toj autocesti, odnosno u konkretnom događaju".

image
Damir Krajač/Cropix

Dionica na kojoj se dogodila prometna nesreća nije ništa opasnija od bilo koje druge, tvrdi Štingl. "Opasna je jer je autocesta, gdje se razvijaju veće brzine i gdje je gust promet. Svake je godine sve veći. Tom autocestom prometuje ogroman broj teretnih vozila i osobnih automobila", dodaje.

Prošle godine na toj su se dionice dogodile četiri prometne nesreće sa smrtnim ishodom. Šest je osoba poginulo, a ovo je prva nesreća u 2025. godini na toj dionici.

Prometni stručnjak: ‘Vozač je lagao, ponio se kukavički i neodgovorno!‘

Krivnja za izazivanje tragične nesreće je, na temelju Zakona o sigurnosti prometa na cestama i Kaznenog zakona, podijeljena je u omjeru vozač automobila 90 posto, vozač autobusa 10 posto. Ako se utvrdi da je vozač automobila dao lažan iskaz, kojim je krivnju želio prebaciti na druge, neizravne (HAC) i izravne sudionike u prometu (vozač autobusa), za to bi trebao dodatno kazneno odgovarati, tvrdi prometni stručnjak Željko Marušić u svom osvrtu za Autoportal na teški udes koji se u rano nedjeljno jutro dogodio na autocesti A3.

- Osobno vozilo naletjelo je na srnu koja je iskočila na cestu. Vozač očito nije nakon toga mogao maknuti auto, ali je izašao na cestu te je mahao drugim autima da uspore i zaustave se. Vozač autobusa koji je dolazio, nije se zaustavio te se zabio u taj auto na cesti, probio je zaštitnu ogradu i prevrnuo se te završio u suprotnom smjeru, rekao je Miroslav Golub, županijski vatrogasni zapovjednik.

Navedenu izjavu, koja je utjecala na prve ocjene uzroka stravične nesreće na autocesti A3 Bregana Lipovac, između čvorova Popovača i Križ, kad je u naletu dvokatnog autobusa na zaustavljeni automobil došlo do jakog udara u stražnji bočni dio automobila, nakon čega se visoki autobus zanio, prešao preko središnje barijere i prevrnuo se na suprotnoj strani autoceste, koja je u tom trenutku srećom bila bez prometa, pri čemu su poginule dvije osobe, a 31 je ozlijeđena, županijski vatrogasni zapovjednik dao je isključivo na temelju izjave vozača, izvjesno glavnog krivca za izazivanje tragične, bez ikakve provjere materijalnih dokaza, odnosno vjerodostojnih činjenica, primjerice pronalaženja tijela ‘fantomske’ srne, koja bi teško preživjela udar automobila velikom brzinom, a ako i bi, teško bi se mogla udaljiti od mjesta na autocesti na koje bi bila odbačena, piše dalje Marušić te nastavlja:

- Potom je policija utvrdila da nije bilo nikakve srne, dakle da je vozač Golfa lagao te posljedično neutemeljeno svaljivao velik dio krivnje na Hrvatske autoceste (manjkavu bočnu ogradu za divlje životinje). To dovodi u pitanje vjerodostojnost i njegovih drugih izjava, na osnovi kojih su se pojavile ‘stručne’ ocjene kojim se hvali njegovo ‘pametno i hrabro postupanje’ neposredno prije nesreće. A sasvim izvjesno, sve je bilo suprotno – vozač automobila glavni je krivac za izazivanje tragične prometne nesreće. Pritom je simptomatično sljedeće:

1. Teško je lagao, pokušavajući odgovornost za tragičnu nesreću uvelike prebaciti na HAC, jer je utvrđeno da je zaspao za volanom, zbog čega se automobil zanio izvan prometne plohe, udario u zaštitnu traku te se zaustavio nasred desne, vozne trake.

2. Nakon odbijanja od zaštitne ograde, automobil se nastavio inercijski kretati uz zasigurno zadržane određene upravljačke mogućnosti. Nije isključeno da je vozač, trznuvši se iz sna, tada automobil mogao usmjeriti na zaustavnu traku.

3. Kad se automobil zaustavio nasred desne, vozne trake, vozač je postupio najgore moguće – napustio je vozilo, a da ga prethodno nije pokušao pomaknuti na zaustavnu traku. Ako je motor bio neaktivan, to je sasvim izvjesno bilo moguće ubacivanjem mjenjača u prvi stupanj i aktiviranjem elektropokretača. Automobil bi se, osim ako je podvozje bilo uništeno (malo vjerojatno), mogao pomaknut nekoliko metara udesno.

4. ‘Herojsko’ mahanje rukom i baterijskom lampom (je li to itko utvrdio, svjedočio?), bilo je potpuno dubiozno. U situaciji kad je vlastitom velikom neodgovornošću i nesnalaženjem u incidentnim okolnostima inicirao pogibeljnu situaciju za ostale sudionike u prometu, trebao je odvažno i odgovorno, čak i po cijenu ugrožavanja vlastite sigurnosti, rubom vozne trake trčati i mahati ususret nadolazećem prometu, vodeći računa da se po potrebi izmakne u posljednji trenutak. Tada bi ga vozač nadolazećeg autobusa sasvim izvjesno uočio i tragedija se ne bi dogodila. On to, sasvim izvjesno, nije napravio nego je sa sigurnosne udaljenosti možda mahao. Vozač autobusa ga nije vidio, a nasred vozne trake nije mogao uočiti niti očekivati zaustavljeni automobil, koji nije bio u sudaru s drugim vozilima (uočavanje bi tada bilo lakše). Svojim krajnje dubioznim iskazom želio je dodatno okriviti zlosretnog vozača autobusa, zaključuje Marušić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. listopad 2025 22:08