Dana 11. rujna 2025. na portalu Slobodne Dalmacije objavljen je članak naslova "Italija definitivno odbila azbestnu ‘Moby Drea‘! Sudbina joj je jasna - rezalište! Zašto su je naše vlasti propustile?".
Nakon objave članka, Uprava Brodosplita poslala nam je ispravak koji prenosimo u cijelosti:
„Autor članka na portalu navodi sljedeće: Nesretna "Moby Drea" protjerana je prije desetak dana iz splitskog brodogradilišta, iz grada i hrvatskih voda – naredbom Ministarstva mora – a nezadovoljni građani i aktivisti, za njima gradonačelnik Tomislav Šuta i na koncu čitavo Gradsko vijeće, sve su to snažno pogurali, pa je pola stoljeća stari talijanski feribot s kojeg su brodograditelji Tomislava Debeljaka trebali ukloniti velike količine azbesta ugrađenog u izolacijske i pregradne ploče 400 putničkih kabina, bez posade i bez vlastitog pogona, natrag u Italiju oteglio tegljač "Protug 75", grčkih vlasnika i zastave pripadnosti Svetog Vincenta i Grenadina na Karibima.‘
Ovom prilikom želimo demantirati tvrdnju da se s pola stoljeća starog talijanskog feribota, trebalo ukloniti velike količine azbesta ugrađenog u izolacijske i pregradne ploče putničkih kabina.
Tijekom planiranih radova na brodu nije trebalo ukloniti velike količine azbesta ugrađenog u izolacijske i pregradne ploče putničkih kabina nego je bilo predviđeno uklanjanje određenih pregradnih panela koji sadrže azbest, materijal koji se, u skladu s tadašnjim standardima, koristio za izradu protupožarnih klasa A60 u vrijeme gradnje broda, sredinom 1970-ih godina.
Uklanjanje azbesta ugrađenog u pregradne panele sugerira da se azbest odvaja od ostatka konstrukcije, dok uklanjanje pregradnih panela koji sadrže azbest znači da se uklanja cijeli panel zajedno s azbestom koji se u njemu nalazi. Ova metoda u praksi je najčešća i najsigurnija, jer se na taj način izbjegava raspršivanje azbestnih vlakana u zrak.
UPRAVA BRODOSPLITA“
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....