Hrvatske autoceste obaraju rekorde. Prema njihovim podacima, broj vozila na autocestama pod njihovim upravljanjem, od početka godine do sada je značajno porastao. Prošlo ih je čak milijun i 900 tisuća više nego prošle godine u istom razdoblju.
U Hrvatskim autocestama smatraju kako s obzirom na takvo povećanje broja vozila, više nije moguće odrediti optimalno vrijeme ili dan za polazak na put, jer zastoji i gužve mogu se dogoditi čak i zbog prometne nesreće s manjom štetom.
Ekipa RTL Danas razgovarala je sa Sandrom Pučić iz Hrvatskog autokluba i pokušao saznati odgovore na pitanja kad je najbolje krenuti na more i ne zapeti u gužvi te koji je dan najbolji za krenuti na put?
- Ne možemo reći koji dan bi bio najbolji za putovanje, ali subota, nedjelja i ponedjeljak su najteži dani za putovanje, osobito ponedjeljak zadnjih nekoliko godina. Ali ni za jedan dan ne može reći da će proći bez poteškoća, jer i najmanja poteškoća na autocesti - od kvara na automobilu, sudara, predmeta na kolniku, životinja na cesti - može dovesti ko kolona i zastoja. Tako da zaista ne mogu reći koji dan bi bio najbolji za putovanje. Ovaj tjedan smo imali situaciju da smo očekivali da će povratak prema unutrašnjosti biti jako gust, a prošao je bez problema, međutim srijeda i četvrtak su ponovno krenuli s kolonama - rekla je Pučić.
Što biste savjetovali vozačima koji hoće izbjeći vrućine i gužve, je li dobro putovati noću?
- Mi savjetujemo putovanje noću, prije svega zbog manje gužve i nižih temperatura, međutim nije svim vozačima lako putovati noću, prije svega zbog smanjenje vidljivosti. Tako da bi svaki vozač za sebe trebao procijeniti što mu je najlakše - kazala je Pučić za RTL Danas.
Vikendi se nisu rasteretili?
- Da, ne savjetujemo putovanje subotom, a ako idete na put, onda bi to bilo najbolje u vrlo ranim jutarnjim satima ili noćnim satima. Nedjeljom isto tako, a i za ponedjeljak savjetujemo isti pristup.
Na što treba paziti kad su auti nagurani na autocesti, kad se dogodi ona "harmonika"?
- Treba održavati sigurnosni razmak među autima, pogotovo u kolonama i po lošim vremenskim uvjetima, a ono na što uvijek apeliramo kod vozača je da u kolonama formiraju hitni koridor. Znači, vozila koja su u lijevoj traci pomiču se krajnje lijevo, ona koja su u desnoj traci krajnje desno, kako bi omogućili prolaz hitnim službama - zaključila je Pučić u razgovoru za RTL Danas.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....