Izgleda da nitko s Markova trga u Zagrebu nije nadležan za splitski azbest…
Evo kako to objašnjavaju dvije resorne Vladine administracije, sve će vam se samo kazati. Odgovarajući na naša pitanja o nadležnostima i postupanjima u vezi s feribotom “Moby Drea”, koji se nalazi u brodogradilištu “Brodosplit”, gdje bi mu trebalo ukloniti velike količine azbestnih izolacijskih ploča na putničkim kabinama, Ministarstvo mora na čijem je čelu Oleg Butković (HDZ) kaže:
– Nadležnost Lučke kapetanije, odnosno službenika Ministarstva mora odnosi se na zaprimanje najave uplovljavanja broda u Hrvatskom integriranom pomorskom informacijskom sustavu – CIMIS-u te provjere cjelovitosti i valjanosti dostavljenih dokumenata, a koji u slučaju uplovljavanja broda u brodogradilište, ne uključuju dostavu podataka o radovima koji će se obavljati u brodogradilištu.
U konkretnom slučaju, sukladno najavi dolaska u CIMIS-u, riječ je o uplovljavanju broda u brodogradilište. Plovni objekt “Moby Drea” te brod “Sea Dream”, koji ga je doteglio, plove pod zastavom Italije i imaju potrebne dokumente za tegljenje i uplovljavanje u luku posebne namjene, odnosno brodogradilište “Brodosplit”.
Iz Ministarstva naglašavaju:
– Ni Ministarstvo mora ni Lučka kapetanija nisu nadležni za nadzor obavljanja radova u brodogradilištu, već je to u djelokrugu rada drugih tijela pa tako i u slučajevima postupanja sa opasnim tvarima.
Hrvatska pomorska administracija postupala je i postupa u okviru svoje nadležnosti te ostaje u kontinuiranoj komunikaciji s Obalnom stražom Italije, odnosno Guardiom Costierom.
Odgovore je poslalo i Ministarstvo zaštite okoliša i zelene tranzicije koje predvodi Marija Vučković (HDZ):
– Nemamo nadležnost u ovom slučaju, no trenutno se u suradnji s Državnim inspektoratom prikupljaju podaci o svim detaljima namjeravanog posla.
Naime, ako ovdje ne bi bila riječ o remontu već isključivo o odvajanju dijelova broda koji bi se mogli smatrati opasnim otpadom sukladno EU Uredbi o pošiljkama otpada, u tom bi slučaju bilo potrebno imati odobrenje za uvoz opasnog otpada.
Ministarstvo zaštite okoliša i zelene tranzicije će poduzeti sve aktivnosti koje može kako ni u kojem slučaju ne bi došlo do onečišćenja okoliša te je u stalnom kontaktu s inspekcijom zaštite okoliša Državnog inspektorata koja će provesti nadzor nad postupanjem.
Ministarstvo gospodarstva, a vodi ga Ante Šušnjar (DP), treći je Vladin resor kojeg bi se ovaj slučaj morao ticati, u dijelu gdje ne govorimo o samom brodu i njegovu dolasku iz Italije u Hrvatsku, već o brodogradilištu u kojem bi se trebali odvijati radovi, a to je teren državne administracije iz gospodarskog resora: smiju li se u “Brodosplitu” obavljati radovi reciklaže, odnosno uklanjanja opasnog otpada u smislu europske Uredbe br. 1257/2013, a odnosi se na sve brodove koji nose zastavu zemalja članica Europske unije.
Ona regulira sigurnu reciklažu brodova europske državne pripadnosti, ali se izravnovtiče i brodogradilišta koja se bave reciklažom brodova. Brodosplita nema na pripadajućem popisu priznatih postrojenja za reciklažu brodova.
Neka nam vlasti, stoga, odgovore: kako se točno zove ili kvalificira posao koji se u splitskom brodogradilištu obavlja na feribotu “Moby Drea” i primjenjuje li se u ovom slučaju već spomenuta europska Uredba - sa zakonskom snagom u Republici Hrvatskoj - ili ipak ne. Uz argumentaciju, naravno.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....