"Ukoliko je odlaskom u mirovinu prof. dr. sc. Draganu Bolanči prestao status profesora na Pravnom fakultetu u Splitu, u tom slučaju ne bi bile ispunjene pretpostavke iz članka 5. stavka 2. Zakona o odvjetništvu i tada prof. dr. sc. Dragan Bolanča ne bi bio ovlašten za davanje pravnih savjeta i mišljenja za nagradu…"
U najbitnijem, dio je to odgovora koji nam je nakon tjedan dana čekanja poslala Hrvatska odvjetnička komora, meritorna za temu o kojoj smo ih pitali, a koja intrigira domaću stručnu pomorsku i pravnu javnost, ali i onu najširu, još od trenutka kada se sredinom veljače pokazalo da je taj umirovljeni profesor splitskog Pravnog fakulteta dobio 25.000 eura od Jadrolinije za naručenu mu izradu analize, odnosno pravnog mišljenja o uzrocima strašne pomorske nesreće feribota "Lastovo", pod čijom je padnutom pramčanom rampom poginulo troje pomoraca, dok je jedan bio teško ozlijeđen, ljetos u luci u Malom Lošinju, 11. kolovoza.
Život su tada izgubili Boško Kostović (58), vođa stroja iz Vinišća, te kormilari Marko Topić (38) iz Solina i Denis Šarić (54) iz Zadra.
Iz Jadrolinije su nam potvrdili i odluku tadašnje tročlane Uprave državnog brodara, na čelu s Davidom Soptom - svi zajedno su naknadno smijenjeni - o isplatu autorskog honorara Bolanči:
"Nabava usluge pravnog mišljenja od strane neovisnog pravnog stručnjaka, prof. Bolanče, provedena je u skladu sa Zakonom o javnoj nabavi, a posao je sklopljen između Jadrolinije i gospodina Dragana Bolanče. Riječ je o dva pravna mišljenja u ukupnom iznosu od 25.000 eura, te osim navedenog, prof. Bolanči nisu isplaćena nikakva dodatna sredstva."
Podsjetimo, Jadrolinija je tu odluku donijela još 29. listopada prošle godine, na 51. sjednici:
"Odabire se ponuda ponuditelja Dragana Bolanče iz Splita… podnesena temeljem Zahtjeva za nabavku usluge pravne analize za potrebe Jadrolinije, s utvrđenom cijenom u iznosu od 25.000 eura bez PDV-a."
Čuli ste već i čitali u domaćim medijima, u toj svojoj analizi, umirovljeni profesor Bolanča istaknuo je kako za lošinjsku tragediju čak ni prekršajnu odgovornost ne snose ni Jadrolinija, odnosno njezina Uprava i čelnik Sopta, niti Hrvatski registar brodova.
Zanimljivo, tri tjedna prije nego će Sopta i ekipa naručiti (pa kasnije i platiti) stručnu analizu, iz resornog Ministarstva mora procurio je bio u sve medije nacrt njihova nalaza koji je eksplicitno označio prekršajno odgovornim upravo Soptu, a žestoko je bio prozvan i Hrvatski registar brodova. Posada u tom nacrtu nije bila terećena. Čini se da je taj dokument bio motivacija Sopti da angažira Bolanču za 25.000 eura.
Bolanča je u svojoj analizi zaključio da je za nesreću kriva posada "Lastova", prije svih zapovjednik broda, zatim prvi časnik palube i vođa palube. Kao što je poznato, DORH provodi istragu protiv te trojice pomoraca, a njihova prekršajna odgovornost - također zanimljivo - našla se i u konačnom nalazu Ministarstva mora, početkom veljače, za razliku od nacrta iz listopada u kojemu, ponavljamo, nije bilo govora o odgovornosti pomoraca.
►ZA NASTAVAK TEKSTA PRETPLATITE SE...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....