U tržišnom ratu dostavljača hrane u Hrvatskoj pala je prva žrtva: najmanji pripadnik velikog trojca - Bolt Food - prestaje s radom od 6. listopada.
Preko te aplikacije više se neće moći naručivati hrana, ali to ne znači da Bolt potpuno odlazi iz Hrvatske.
"Bolt u Hrvatskoj nastavlja s radom - ostajemo tržišni lider u uslugama vožnje na zahtjev i najmu električnih romobila. Naravno, i dalje ćeš moći naručivati vožnje i koristiti električne romobile putem Bolt aplikacije", poručili su priopćenjem iz te kompanije, prenosi Jutarnji list.
Zanimljivo je da je Bolt Food zapravo jedini od tri dominantne kompanije u posljednje dvije godine poslovao s profitom - malim, ali ipak profitom. Doduše, to dolazi uz značajan pad prihoda, koji su ionako bili znatno manji od konkurenata.
Imali su značajan pad poslovnih prihoda od minus 49,97 posto u 2023. godini, kada su pali s 4,43 milijuna eura u 2022. na 2,22 milijuna. U 2024. godini uslijedio je blagi oporavak, s ukupnim prihodima od 2,7 milijuna eura.
imali dobit, za razliku od konkurenata
Unatoč svemu tome, Bolt Food je zabilježio dobit od 93.363 eura, koja je u 2024. porasla na 118.474 eura. Glovo je, recimo, 2023. imao neto gubitak od 6,3 milijuna eura, a 2024. godine od 7,4 milijuna.
Wolt je pak nakon neto gubitka od 40.000 eura u 2023. godini prošle godine ostvario dobit od 352.000.
Od svog ulaska na hrvatsko tržište u svibnju 2020. godine, Bolt Food se uz konkurente Glovo i Wolt pozicionirao kao jedan od ključnih igrača u sektoru dostave hrane koji je eksplodirao s dolaskom pandemije koronavirusa.
S uslugom su počeli upravo u vrijeme korone, prvo u Zagrebu, a nakon toga i u nekoliko većih hrvatskih gradova: u prosincu 2021. godine usluga je postala dostupna u Osijeku, do lipnja 2022. Bolt Food je došao i u Split te je u ta tri grada surađivao s više od 600 partnerskih restorana. Poslovanje su kasnije proširili i na dostavu namirnica s uslugom Bolt Market.
Poslovali u devet hrvatskih gradova
Uslugu su kasnije proširili i na druge veće gradove poput Zadra, Rijeke, Šibenika, Dubrovnika, Pule i Karlovca. Kao i druge dvije platforme, i Bolt Food je svoje poslovanje temeljio ne na zapošljavanju dostavljača, nego na trostranom modelu koji povezuje restorane, korisnike i dostavljače koje etiketiraju kao "partnere".
Restorani plaćaju proviziju na svaku narudžbu napravljenu putem platforme, koja se sastoji od "agencijske naknade" i "tržišne naknade".
Za korisnike se pak cijena sastoji od cijene naručenih jela, naknade za dostavu koja ovisi o udaljenosti te potencijalne naknade za male narudžbe ukoliko vrijednost narudžbe ne doseže minimalni iznos.
Dostavljači nisu zaposlenici tvrtke, nego su ili samozaposleni ili rade za tvrtke koje onda njihove usluge "prodaju" aplikacijama za dostavu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....