StoryEditorOCM
HrvatskaSv. Rok, Kapela...

Ključni tuneli na Dalmatini u lošem stanju, počinje sanacija: na natječaju i Splićani, evo tko je dobio milijunski posao

Piše Vijesti SD
3. studenog 2025. - 19:57

Tuneli Sv. Rok, Mala Kapela i Dubrave na autocesti A1 između Zagreba i Dubrovnika u jako su lošem stanju, a na njihovoj sanaciji radit će samoborska tvrtka "Mar", odabrana preko javnog natječaja koji su raspisale Hrvatske autoceste (HAC), piše tportal.

Vrijednost ugovorenih radova nešto je veća od milijun eura bez PDV-a, odnosno oko 1,3 milijuna eura s PDV-om, a rok izvođenja je 145 dana. Uz tvrtku "Mar", na natječaju su sudjelovale i tvrtke "Hidrostres" iz Zagreba, splitska "Spegra" te "Sub Vision" iz Zagreba.

Izazovni uvjeti i strogi rokovi

HAC je postavio vrlo stroge uvjete: radovi se ne smiju izvoditi tijekom ljetne turističke sezone (od 15. lipnja do 15. rujna) kao ni tijekom zimskog održavanja autoceste (od 1. studenog do 1. travnja). To znači da izvođač mora raditi intenzivno izvan ovih razdoblja, često i 24 sata dnevno u tri smjene, sedam dana u tjednu.

image

Mala Kapela

Robert Fajt/Cropix

Stanje tunela – hitna sanacija

Iako su tuneli Sv. Rok, Kapela i Dubrave relativno novi – izgrađeni između 2003. i 2009. godine – stručni pregledi otkrili su ozbiljna oštećenja. Betonska obloga na mnogim mjestima ima pukotine i ljuštenje, a vlaga prodire kroz zidove i spojeve, što uzrokuje curenje vode unutar tunela. Na dijelovima gdje je beton otpao vidljiva je korodirana armatura, koja može ugroziti sigurnost konstrukcije.

Osim toga, oštećena je i signalizacija te instalacijska oprema, uključujući kabelske kanalice.

image

Tunel Dubrave 
 

Joško Šupić/Cropix

Bogato iskustvo tvrtke ‘Mar‘

HAC je prvotno procijenio vrijednost radova na oko 635.000 eura bez PDV-a, no nitko se nije javio na natječaj, što ukazuje na složenost posla i podcijenjenost troškova.

Tvrtka "Mar" iz Samobora, koja je osvojila posao, ima bogato iskustvo u sanaciji armiranobetonskih, betonskih i čeličnih konstrukcija. Prije šest mjeseci završili su obnovu prijelaznih naprava na mostu Rječina na riječkoj obilaznici, dugom 208 i visokim 101 metar. Nedavno su okončali i rekonstrukciju nekadašnjeg zapuštenog atomskog skloništa u Splitu, pretvorenog u podzemnu garažu s 96 parkirnih mjesta.

Osnovana 1986. godine, tvrtka "Mar" je u vlasništvu Mate Kelave i splitskog poduzeća "Restruct". Prošlu godinu završili su s ukupnim prihodima od 36,5 milijuna eura i dobiti od 2,2 milijuna eura, zapošljavajući oko 160 radnika, piše tportal.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
03. studeni 2025 20:38