Prema prvim nepotpunim podacima sustava eVisitor, u Hrvatskoj je tijekom prvih osam mjeseci ove godine ostvareno 17,2 milijuna dolazaka i 89,8 milijuna noćenja, što u odnosu na isto razdoblje prošle godine predstavlja rast od 2 posto u dolascima i 0,5 posto u noćenjima. Od toga je na Jadranu ostvareno više od 86 milijuna noćenja, na kontinentu gotovo 2 milijuna noćenja, dok je u gradu Zagrebu ostvareno 1,8 milijuna noćenja, piše Jutarnji list.
Promatrajući turističke rezultate ostvarene tijekom glavnih ljetnih mjeseci, odnosno u srpnju i kolovozu, u navedenim je mjesecima u Hrvatskoj realizirano 9,6 milijuna dolazaka te više od 60,4 milijuna noćenja, što u odnosu na isto razdoblje lani predstavlja zaostatak u dolascima od 0,5 posto te u noćenjima od 1,3 posto.
- Možemo biti zadovoljni turističkim rezultatima u 2025., no oni su mogli biti bolji da smo, pogotovo u ljetnim mjesecima, bili konkurentniji s cijenama i bolje uvažili stanje na našim emitivnim tržištima. Međutim, Hrvatska prvi put otkad se prate statistike bilježi pad broja kreveta u obiteljskom smještaju – iako ćemo tek krajem godine imati službene brojke o tome, oko 2200 kreveta manje u privatnom smještaju vrlo vjerojatno je u ovoj godini prešlo u dugoročni najam, što je rezultat zakonskih promjena koje su na snazi od početka godine.
pad broja dolazaka i noćenja na ključnim tržištima
Prvi rezultati novih mjera došli su i prije nego što se očekivalo, računali smo da će to biti tek u 2026. godini, kazao je ministar turizma Tonči Glavina na konferenciji za medije u srijedu, gdje su predstavljeni dosadašnji turistički rezultati za 2025. godinu, doduše bez rezultata kolovoza koji će biti obrađeni kroz koji dan, kažu u Hrvatskoj turističkoj zajednici.
A dosadašnji podaci pokazuju da smo u ljetnim mjesecima na ključnim tržištima imali pad broja dolazaka i noćenja, za razliku od predsezone koja je rasla. Tako i dalje ostaje zabrinutost zbog gospodarske situacije na tržištima kao što je njemačko, koje je ove godine imalo pad od 3 posto u prvih 8 mjeseci.
"Ovi su rezultati u skladu sa strategijom razvoja održivog turizma, u kojoj rast želimo generirati u mjesecima izvan ljetne sezone, izbjegavajući velika opterećenja odredišta u kratkom ljetnom periodu."
- Tako sada prvi put imamo situaciju u kojoj rast nije generiran u glavnim ljetnim mjesecima, što je rezultat naše strateške politike i jako smo time zadovoljni. Strateškim okvirom zadali smo si kontrolu uske sezonalnosti i pretvaranje u cjelogodišnju destinaciju i vidimo da smo u tome uspjeli. Očekujemo i odličnu posezonu koja će teško nadmašiti lanjske rekorde, ali i to je moguće. Iduća godina ovisit će o cjenovnoj konkurentnosti, ako u tome ne uspijemo, teško ćemo ponoviti ovogodišnje rezultate, prvo zbog aktivnosti konkurentnih zemalja kao i zbog gospodarske situacije u Europi", kazao je Glavina.
‘neki su bili nerazumni s cijenama‘
Podsjetio je kako je uoči sezone izdan niz upozorenja sektoru da budu razumni s cijenama, dio se toga držao, dio nije.
- Stanje na emitivnim tržištima nikome ne ide na ruku, no konkurenti su aktivniji nego ikada, otvaraju se i nove destinacije, neke koje su dosad bile slabo aktivne jačaju. Kako nema nagovještaja da će gospodarstvo rasti u idućoj godini, na to treba jako paziti. Iako, ne trebamo značajan rast u vršnim ljetnim mjesecima i poželjno bi bilo da rastemo izvan sezone", istaknuo je ministar.
I direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić tvrdi da su podaci pokazali da je hrvatski turizam stabilan, no okolnosti su pridonijele tome da imamo stagnaciju, odnosno pad s nekih važnih tržišta.
Iako još nema finalnih rezultata kolovoza koji se navodno još zbrajaju, imamo tablicu s kumulativnim rezultatima u prvih 8 mjeseci koji pokazuju da smo na razini godine imali rast od 2 posto u dolascima i 5 posto u noćenjima.
Istodobno bilježimo pad s njemačkog tržišta za 3 posto, Česi su imali 4 posto manje noćenja, kao i Mađari, Nizozemci imaju 5 posto manje noćenja, 3 posto Slovaci, dok nam je ove godine stiglo i 8 posto manje Francuza. Dvoznamenkasti porast noćenja od 10, odnosno 12 posto imamo s američkog tržišta i iz Srbije, a bilježi se i rast domaćeg tržišta za 3 posto u noćenjima, piše Jutarnji list.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....