Bojkot trgovina započeo je u petak, 24. siječnja 2025. godine u Hrvatskoj kao perjanici, a onda se proširio jugoistočnom Europom.
Bojkot je zabrinuo trgovce i mobilizirao potrošače, uzdrmane prečestim i prevelikim rastom cijena i padom kupovne moći. Nažalost bojkot se ispuhao, i danas, nepunih osam mjeseci poslije, bojkot trgovina kao da je zaboravljen.
Iz zaborava ga je otrgla objava na društvenoj mreži Reddit u kojoj se autor kratko zapitao: "Što se dogodilo s bojkotom? Zar je to priča koja je trajala samo nekoliko dana? Ništa se nije postiglo i sve je ostalo po starome".
Obilje ostrašćenih ili ogorčenih komentara pokazalo je da je bojkot trgovina još uvijek intrigantan.
"Kakav bojkot. Hrvati imaju novaca, samo volimo kukati. Shoping centri nikad puniji, plac krcat, ima se, može se…";
"Kao i sve u državi, krepalo prije nego počelo";
"Ljudi u Beogradu prosvjeduju od veljače, na ulicama, a vi cendrate jer je susjed otišao u Konzum u utorak kad se ne smije";
"Kako bojkot može uopće imati smisla kad imaš one koji stoje satima zbog misterioznih paketa, tj. kako bi kupili mačka u vreći. To je sasvim dobar pokazatelj stanja uma i mentaliteta";
"Dućani su napravili brdo lažnih stranica koje su objavljivale različite datume za bojkote, ljudi se zbunili i sve se izmiješalo i bojkot propao. Glavni razlog koji je to omogucio jest da su kreatori krenuli bojkotirati specifični dućan na specifični dan, umjesto da su rekli: Nema kupovine petkom u svim dućanima i točka";
"Uvijek je netko drugi kriv. Budi pošten i priznaj da smo kolektivno tromi i previše nam je dobro da bismo se bavili sirotinjskim stvarima"...
Bilo je i onih koji se sjećaju bojkota s pozitivnim emocijama: "Zahvaljujući bojkotu smanjio sam svoju potrošnju za 30 posto. Evo to već traje više od pola godine. Nadam se da ima još pojedinaca koji su stavili stvari na papir i osvijestili se".
Drugi su posegnuli za savjetima, vrijednima i za današnje vrijeme: "Umjesto bojkota budite racionalni. Ako lubenica košta euro po kili, nemoj je kupiti. Ako gablec košta 10 eura, skuhaj doma i donesi na posao... Nije tako teško, samo treba volje".
Jedan korsinik podsjetio je na važni, ali zaboravljeni alat bojkota trgovina: "Nego, koristi li itko one stranice za usporedbu cijena?".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....