StoryEditorOCM
Hrvatskavelika škrtica

Naš poznati telekom ga namamio da prijeđe kod njih, obećali mu platiti penale od 400 eura, a onda šok...

Piše Dora Koretić/JL
8. rujna 2025. - 08:06

Kada stvari zvuče predobro, obično i jesu predobre da bi bile istinite, što je na svojoj koži najbolje osjetio jedan čitatelj Škrtice Jutarnjeg lista.

Bio je zadovoljan operaterom kojeg je koristio, ali kad su ga nazvali iz konkurentske tvrtke i ponudili mu iste uvjete korištenja, ali za manju naknadu, čovjek je naivno pristao, i na kraju prošao nekoliko mjeseci torture, koja je završila tako da je od novog ugovora morao odustati, piše Jutarnji list.

"Ponudili su mi sve i svašta, između ostaloga i to da će mi refundirati troškove raskida ugovora i plaćanja penala kod operatera kojeg sam tada koristio, no tek nakon što sam raskinuo ugovor sa svojim operaterom, kazali su mi konkretno o kakvoj je vrsti refundacije riječ", priča nam.

Ta je naknada trebala iznositi 430 eura, a nakon što mu je djelatnik konkurentskog operatera potvrdio da će mu taj iznos biti refundiran, naš je čitatelj odlučio raskinuti ugovor i sklopiti ga s novom tvrtkom, što će se u konačnici pokazati pogreškom.

Ugovor je zasnovao u veljači ove godine, i to za osnovnu uslugu, uz ugovorni odnos od 24 mjeseca, kao i neke dodatne televizijske usluge te kupnju jednog tablet uređaja.

Obećali refundaciju u cijelosti

Na njega je pristao nakon što je od novog operatera u mailu dobio potvrdu kako će mu "penalizacija biti refundirana u cijelosti", i to nakon što im pošalje račun na temelju kojeg će oni obaviti povrat.

Ipak, u travnju, dakle, dva mjeseca od sklapanja novog ugovora, dobiva konkretnije informacije o načinu kako će mu refundirati trošak raskida ugovora.

"Refundacija penala ide preko poklon kartice kod jednog trgovačkog lanca. Ona vam je poslana, očekujte je krajem ovog tjedna", odgovorio mu je djelatnik, a naš čitatelj je skoro pao u nesvijest.

Kakve sad poklon kartice, u ljutnji je razmišljao pa se opet mailom obratio djelatniku. Nije mogao razumjeti što se događa - prije nego što je potpisao ugovor, s operaterom je razmijenio nekoliko mailova, i niti u jednome od njih nije se navodilo kako bi refundacija penala išla u obliku poklon kartice za špeceraj.

"400 eura za shopping? Ma ne pada mi na pamet...", ljutio se pa od operatera odmah zatražio raskid ugovora. Apsurdno - oni su ga inicijalno odbili, jer je prošlo 14 zakonom predviđenih dana za mogućnost raskida ugovora sklopljenog na daljinu, a tu je odluku potom potvrdilo i Povjerenstvo za zaštitu potrošača kojemu se čitatelj obratio.

Odbili ga jer je prošao rok

Kako je bio dovoljno naporan, operater mu je u konačnici odobrio raskid ugovora te čak odlučio otpisati tri izdana računa, no u zraku je ostala visjeti ta penalizacija.

"Osobno sam morao platiti penale, a na kraju nisam primio niti poklon bon koji su mi obećali", kazao je pa se obratio i HAKOM-u.

Rješenje koje je primio od tog tijela bilo je posebno šokantno - ustanovili su da praktički nema nikakvih problema, jer mu je operater u konačnici omogućio raskid ugovora, a lažnim obećanjima vezanima uz penalizaciju nisu se pretjerano niti bavili - bilo im je dovoljno to što im je operater potvrdio kako je potrošača na vrijeme obavijestio da će refundaciju dobiti u obliku poklon bona.

Tako doista stoji u njihovom rješenju kojim povlađuju operateru, pa smo im se obratili da nam ga malo pojasne.

Zanimalo nas je jesu li uopće provjeravali u kojoj fazi je potrošač dobio informaciju da će mu penali biti isplaćeni u obliku poklon bona te jesu li od operatera, koji tvrdi da je sve informacije pružio na vrijeme, zatražili kakav konkretan dokaz?

Iz tog su tijela izbjegli konkretno odgovoriti na ta pitanja, dodavši kako nemaju mogućnost "na licu mjesta utjecati na komunikaciju operatora i korisnika".

Može pokrenuti upravni spor

"U ovom slučaju, radilo se o sklapanju ugovora na daljinu s operaterom, na koji korisnik u konačnici nije dao svoju suglasnost te je stoga i odluka HAKOM-a usmjerena na pravo korisnika na raskid takvog ugovora i otpis računa ispostavljenih od telekoma na temelju ugovorne dokumentacije, a što je operater i učinio", kazali su.

HAKOM zadovoljan, operater presretan, a potrošač žrtva kojoj je formalno-pravno preostalo jedino to da protiv telekoma pokrene upravni spor, piše Jutarnji list.

Ili barem medijski upozori ostale potrošače da prije obećavanja brda i dolina postave prava pitanja.

U suprotnome, neće mu imati tko pomoći.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. listopad 2025 15:30