U telekomima su uvijek posebno uporni kada treba nešto dodatno prodati, no ipak me uvijek iznenadi koliko truda ulože uvjeriti me kako obavezno trebam zaštititi staklo i uplatiti osiguranje ekrana, što sam svaki put dosad uspješno izbjegla.
„Ali s time ćete biti mirni ako vam se ekran ošteti”, uvjeravao me zadnji put jedan mladić, piše Velika škrtica Jutarnjeg lista.
„Košta samo nekoliko eura mjesečno.”
„Možete ga otkazati kad poželite”, nagovarao me, a ja sam mu obećala da ću kod kuće provjeriti uvjete pa se javiti ako se ipak odlučim ugovoriti i ovu uslugu.
Kad sam došla doma, doista sam si dala truda i provjerila što se krije tamo negdje u sitnim slovima, a vrlo sam brzo shvatila kako to pokriće dolazi s mnogim ogradama o kojima te na licu mjesta, zgodno, uvijek nekako propuste obavijestiti.
Samo ako ekran više ne radi
U novom videu Velike škrtice pogledajte što zapravo dobivate kad ugovarate osiguranje ekrana i zašto postoje velike šanse da vam šteta zapravo neće biti pokrivena.
Ovdje pogledajte video:
To su na svojim primjerima iskusili dosad brojni korisnici koji su, uplaćujući osiguranje ekrana, bili uvjereni kako će njime biti zaštićeni u slučaju bilo kakve štete na ekranu.
Ipak, detaljnije isčitavanje općih uvjeta društava koja ove usluge obavljaju za korisnike telekoma otkriva kako pravo na popravak korisnik ima isključivo u situacijama u kojima je oštećenje ekrana takvo da ono utječe na funkcionalnost uređaja.
Drugim riječima – ukoliko vam je razbijen ekran, ali i dalje na ekranu možete normalno pisati i čitati, velika je vjerojatnost da će vam besplatni popravak biti odbijen, iako ste redovito uplaćivali odabrano osiguranje.
Nepredviđeni vanjski događaji
Da biste ostvarili pravo na otklanjanje štete na račun osiguranja, dakle, preduvjet će biti da vam mobitel, nakon oštećenja zaslona, zapravo više ne služi za obavljanje onih funkcija koje bi mobitel trebao imati, dakle, praktički da više nije funkcionalan.
Drugi, jako važan detalj koji je moguće pročitati u općim uvjetima odnosi se na način na koji je ekran bio oštećen, jer osiguranje, logično, ne predviđa pokrivanje šteta baš u svakom slučaju.
U većini uvjeta tako stoji da pokriće vrijedi u slučajevima „nepredviđenih vanjskih događaja”.
Detaljno smo pročitali uvjete osiguranja i pronašli mnoge cake.
Ovo nam na prvu baš nije bilo najjasnije pa smo se raspitali kod bolje upućenih sugovornika koji su nam pojasnili što bi taj pojam zapravo podrazumijevao.
„Logično je da pokriće za štetu nastalu na ekranu neće vrijediti u nekim situacijama u kojima je šteta nastala krivnjom, odnosno nepažnjom vlasnika mobitela. Recimo, takve situacije su sigurno ako ti je mobitel pao iz džepa dok si, na primjer, igrao košarku ili nogomet, i tada vlasnik mobitela neće moći iskoristiti mogućnost besplatnog otklona kvara jer će biti zaključeno kako je zapravo osobno bio odgovoran za štetu. No, ako je mobitel stradao zato što se, na primjer, u njega zaletio biciklist i izbio mu ga iz ruke, tada će vjerojatno biti moguće iskoristiti osiguranje i otkloniti oštećenje iz police”, doznajemo.
Sve na temelju izjave vlasnika
Zanimljivo je, naravno, kako će se odluka u konačnici najčešće donositi na temelju osobne izjave vlasnika (ovdje ipak nije riječ o osiguranju doma ili životnom osiguranju kod kojih je riječ o jako velikim svotama, pa je i razina provjere informacija puno detaljnija), što u konačnici znači da će za ispunjavanje prava iz ovog tipa osiguranja biti presudno biti dobro pripremljen kod prijave događaja.
Potrošači svakako trebaju paziti i na činjenicu da im osiguranje u većini slučajeva neće prestati automatizmom zato što su u međuvremenu kupili novi mobitel.
Kod svih takvih situacija potrebno je obavezno zatražiti prekid usluge te, u slučaju kupnje novog mobitela, ugovoriti nove uvjete.
I, kao i svaki put dosad, dobro i detaljno pročitati sve uvjete, piše Jutarnji list.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....