StoryEditorOCM
Hrvatskaogroman pad

Njemački turisti neugodno iznenadili Hrvate, brojke odavno nisu bile ovako niske, ali... ‘Lipanj će biti REKORDAN!‘

Piše VIJESTI SD
11. lipnja 2025. - 21:16

Hrvatska je u svibnju prvi put u 10 godina, s iznimkom pandemijskih sezona, ubilježila dvoznamenkasti pad turističkog prometa, a najveće neugodno iznenađenje došlo je s našeg najvažnijeg, njemačkog tržišta, koje je najviše i doprinijelo općem padu, objavio je danas Jutarnji list.

U svibnju se u Hrvatskoj odmaralo skoro upola manje Nijemaca nego lani, i ta se brojka srozala na onu iz pandemijske 2022. godine. Nijemci su tako prepolovili i udio u ukupnom turističkom prometu, umjesto lanjskih 30 posto udjela u noćenjima u svibnju, ove godine taj je udio pao na 16,5 posto.

PROČITAJTE VIŠE Turističke brojke u svibnju su nam dramatično pale: Nijemci nas kažnjavaju i odustaju od Jadrana?!

Nakon objavljenog članka, oglasio se ekonomski analitičar Ivica Brkljača, koji je na svom Facebook profilu dao svoje viđenje situacije:

"Zar je netko pomislio kako ćemo ove godine ostati bez medijske panike i priča o propasti turističke sezone? Pa to vam je gotovo jednako sigurno kao i prognoza da će sljedeći papa opet biti katolik.

Nijemci odustali od Jadrana, kažu. Hilarious.

Kako to da Nijemci nisu odustali od Jadrana u prva četiri mjeseca ove godine kad smo bilježili 10% više njihovih noćenja? Ili još bolje, kako to da Nijemci nisu odustali od Jadrana u travnju kad ih je bilo čak 47% više (noćenja) nego u travnju lani? Možda su nas odjednom odlučili bojkotirati, preko noći? Dobili svi Whatsapp poruku? Moguće.

A možda, samo možda, je to posljedica različitog rasporeda blagdana. Uskrs prošle godine bio u ožujku, ove u travnju – i zato veliki porast dolazaka i noćenja u travnju ove godine. Duhovi prošle godine u svibnju, ove u lipnju – i zato pad dolazaka i noćenja u ovogodišnjem svibnju.

Hrvatska je obiteljska destinacija i raspored školskih praznika na našim emitivnim tržištima glavni je razlog zašto se ne mogu turistički pokazatelji uspoređivati „dan na dan“ s prošlom godinom. Odnosno, može, ali onda to izgleda baš ovako kako jest svake godine u našim medijima.

Da se vratimo na blagdan Duhova i zašto je on toliko važan za hrvatski turizam. Prvo, u mnogim zemljama (Hrvatska nije među njima) dan poslije Duhova je neradni (Duhovski ponedjeljak). Dakle, govorimo o produženom vikendu. Nadalje, gotovo sve njemačke pokrajine dodaju još barem jedan dan kada se ne ide u školu (utorak), što znači da je vikend još "produženiji". I sad najvažnije: u dvije južne njemačke pokrajine, Bavarska i Baden‑Württemberg, odakle dolazi daleko najviše njemačkih turista u Hrvatsku, čitava 2 tjedna nakon Duhova traju školski praznici!

Tako su prošle godine njihovi školski praznici trajali gotovo čitavu drugu polovicu svibnja, a ove godine su tek sad počeli.

Da skratim, odnosno da zaključim s jednom prognozom: ovogodišnji turistički lipanj će biti brutalno bolji prošlogodišnjeg lipnja! Stoga, sljedeći mjesec očekujem medijske natpise: „NIJEMCI PONOVNO OTKRILI JADRAN! U LIPNJU PREKO MILIJUN NJEMAČKIH NOĆENJA VIŠE!“.

Šalim se, naravno. Nećete vidjeti takve medijske natpise. Ali stvarnost ne mari za medijske natpise. Ovogodišnji turistički lipanj će biti REKORDAN", zaključuje Brkljača u svojoj argumentaciji.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. listopad 2025 21:52